Avatar billede Plutovej Praktikant
22. januar 2017 - 11:31 Der er 7 kommentarer

skygge

Min printer skriver skygge på ALT
Det er en HP Color laserJet 2600n
Avatar billede Plutovej Praktikant
22. januar 2017 - 12:13 #2
Jeg har prøvet at skifte alle fire toner men det hjalp ikke
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2017 - 20:17 #3
den skal renses
Avatar billede Plutovej Praktikant
22. januar 2017 - 20:47 #4
Jeg har renset den, det kan være noget jeg har overset? Hvor er det man renser for at den laver et kopi af teksten ned over siden?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. januar 2017 - 15:11 #5
Kan du beskrive "skyggen" - er det noget der går igen og igen, er det en valse der er snavset - valsens omkreds svarer så til afstanden mellem "skyggegentagelserne".

Hvis det er farverne der ikke står oven i hinanden, så der eks. er rødt omrids omkring et bogstav, er det farverne der skal kalibreres.

I langt de fleste tilfælde, er det den lysfølsomme tromle der er blevet slidt, og laver "skyggegentagelser". Denne kan ikke renses, men skal skiftes. I visse printere er der også et overførselsbælte, der kan blive beskidt - og det kan desværre heller ikke renses, men skal skiftes.
Avatar billede Plutovej Praktikant
23. januar 2017 - 21:47 #6
skyggegentagelser kommer med ca. 7 cm afstand. Der er et bælte i låget som var meget farvet at toner i flere farver det har jeg renset af.
Jeg kan ikke se nogle valser?
http://h20464.www2.hp.com/resultsCSR.htm?prodSeriesId=446153&MEID=2D030BD1-11C9-4434-A684-136DC3963E39
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. januar 2017 - 14:55 #7
http://h30434.www3.hp.com/t5/LaserJet-Printing/HP-2600N-printer-printing-issue/td-p/1509399 er der en oversigt over afstanden mellem mærkerne = hvilken valse.
70 mm er der ikke rigtig noget der hedder - men det lyder som enten:
62.8 mm (2.47 inches) Pressure roller
75.4 mm (2.97 inches) OPC

...Mest sandsynligt OPC (Organic Photo Conductor) = Lysfølsom tromle.

Her er lidt info om, hvordan sådan en bør renses: https://www.youtube.com/watch?v=39Knu8KllTw - men forhåndsadvarse... - jeg har aldrig set det gjort med held. Plejer at ende med en ny tromle...

...Og da den er indbygget i tonerpatronen, er det nok lettest at købe en ny patron. Skulle du spore en ny tromle, og ønske selv at skifte den, kan du se her: https://www.youtube.com/watch?v=Y868mxkt_dM

Men med henblik på at du har skiftet alle toner, lyder det altså også som om dit overførselsbælte er slidt, så måske er det i virkeligheden det der smitter af på en eller flere af tromlerne?

Det er en hård nød, men måske kan noget af ovenstående hjælpe dig med at identificere problemet...