Avatar billede ErikHg Ekspert
22. januar 2017 - 15:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Billeder i Windows Offiice 2007, 2010, 2013 og 2016

Jeg har Windows Office 2010 på min pc. Ved åbning af billedefiler i 2010 er der seks muligheder nemlig: 1. Office 2010, 2. Movie Maker, 3. Paint, 4. Photo Gallery, 5. Windows Fotofremviser og 6. Windows Media Center.
Desværre er nummer et, nemlig Windows Office ikke med i Office 2013, og det irriterer mig meget.
Så er det jeg vil hører om hvorledes det forholder sig med Office 2016. Er denne funktion med i denne udgave?.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. januar 2017 - 15:28 #1
Du er nød til at beskrive det lidt anderledes - det her giver ingen mening.

Du "åbner" ikke billeder i Office, og de ældre Office-versioner er selvfølgelig ikke en del af en nyere version.

Med det sagt, er der ikke noget til hindring for at du f.eks. indsætter et billede i et Word-dokument, Excel-regneark o.s.v. - uanset version af Office.
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. januar 2017 - 16:18 #2
Nej, det var nok en lidt forkert formulering jeg kom med.
Jeg vil derfor beskrive forløbet herunder:
Der ligger et billede i mappen "billeder". Jeg åbner denne mappe der ligge på skrivebordet. Jeg finder det billede som jeg ønsker skal åbnes, klikker på det og alt afhængig af hvilket standard-program der på forhånd er valgt, klikker jeg på billedet, og dette popper op på skærmen. Hvis jeg ønsker at åbne billedet med et bestemt program, højre-klikker jeg billedet, og derefter popper et vindue op, med en masse muligheder. Linjen der her er aktuel er "Åbn med" til højre herfor er en pil der angiver at man kan gå videre. I det vindue der nu kommer frem er det at der står:
Microsoft Office
Movie Maker
Paint
Photo Gallery
Windows Fotofremviser
Windows Media Center
______________________________________

Aller nederst står vælg standardprogram.

Klikker man på "Vælg standardprogram" kommer der et vindue frem med netop
de seks muligheder, der er nævnt ovenfor.
Der er det at Windows Office mangler i 2013 udgaven.

Jeg har tidligere læst et sted at der var andre der undrer sig over dette, men husker desværre ikke hvor.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. januar 2017 - 16:39 #3
Du åbner under ingen omstændigheder et billede, uanset format, i noget der er navngivet "Windows Office 2013", så noget er helt galt her.

Hvis det handler om billeder, kunne du starte med at kigge dem igennem med Fotofremviser.
Avatar billede milter Ekspert
22. januar 2017 - 19:29 #4
Måske det er Microsoft Office Picture Manager, det drejer sig om?

Og som skrevet i linket herunder:  Microsoft Office Picture Manager is not included in Office 2013.

https://www.experts-exchange.com/articles/12697/How-to-Install-Microsoft-Office-Picture-Manager-in-Office-2013.html
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. januar 2017 - 19:50 #5
Du har helt ret. Der er nemlig Microsoft Office Picture Manager. Der står bare kun "Windows Office" på øverste linje i selve vinduet der vises på skærmen.

Jeg har nu afinstalleret Office 2010, og installeret Office 2013, bare for at se om det nu også var mig der var helt galt på den, og det er det jo så ikke, trods alt.

Er Microsoft Picture Manager inkluderet i Office 2016, eller helt afgået ved døden?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. januar 2017 - 20:04 #6
Well, den er officielt væk, men her er en vejleding til hvordan du kan tilføje den til de nyere versioner af Office:

http://www.askvg.com/how-to-install-and-get-microsoft-office-picture-manager-back-in-office-2013/
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2017 - 20:05 #7
en gang total fovirring:

office kan indlæse alle billeder, og du kan placere dem der hvor der er plads, eller ikke plads, kommer an på om du har lavet plads til dem, ellers står der tekst oveni.

der er en menu, med diverse "indsæt", vælg billede, og så vælg billedet, færdig!
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. januar 2017 - 20:16 #8
#7 Det er så slet ikke det, han spørger om... :-D
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. januar 2017 - 20:32 #9
Jeg har løst problemet vha. linket.
Jeg takker for hjælpsomheden :-)
Avatar billede hemberg Forsker
02. februar 2017 - 14:09 #10
Ved godt det er noget tid siden. Men et lille stykke software der hedder irfanview kan VARMT anbefales. Den åbner/behandler simpelthen ALT OG er gratis..