Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2017 - 17:49 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Nabokonen på 89 vil se Charlie

Min nabokone på 89 har yousee grundpakken, og vil nu også gerne se
TV2 Charlie. Hvordan får hun et abonnement, og kan hun nøjes med Charlie,
eller skal hun købe en hel pakke?
Avatar billede INK Ekspert
22. januar 2017 - 18:13 #1
Gå på YouSee hjemmesiden for tv og indtast hendes adresse, så ser du mulighederne for evt. Tilkøb af enkeltkanaler.
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2017 - 18:29 #2
Jo tak, der havde jeg været, men kunne kun finde TV2 kanaler og nyhedsbrev.
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2017 - 18:33 #3
Måske skal hun have yousee´s store pakke? Det bliver sgu da en dyr fornøjelse.
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2017 - 18:45 #4
Ifølge yousee, findes Charlie allerede i den lille pakke. Men når jeg finder dem på kanal 7, står der bare Charlie og derefter Intet signal.
http://billedeupload.dk/?v=VTwuC.jpg
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2017 - 19:16 #5
Dropper det. Ringer til yousee i morgen. Men tak for indput :-)
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2017 - 20:01 #6
#1 yousee virker aldrig
#2 for at få lavet noget korrekt, skal man altid ringe til dem :)
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2017 - 23:46 #7
#6 Det virkede i alt fald noget rodet for mig, så ja jeg ringer derind. :-)
Avatar billede posten Ekspert
23. januar 2017 - 08:30 #8
hvis hun har et tv der er yousee godkendt kan du "nøjes" et ca-modul + kort der til hvor hun kan bestille bland selv op til 10/20 kanaler hvis tv'et ikke er yousee godkendt kræver det en box der koster ca. 30 kr om mdr
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2017 - 11:31 #9
yousee godkendt? Det ved jeg sandelig ikke. Det er et almindeligt Samsung. Men det får jeg vel at vide, når jeg ringer?.
Avatar billede posten Ekspert
23. januar 2017 - 19:21 #10
#9 ja du skal bare ha model nr klar som står på bagsiden af det alm. samsung tv
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2017 - 20:01 #11
#10 Jeg er ikke helt med, men det er i orden. Jeg har ringet til yousee. Nabokonen får en box til 30 Kr. pr. mdr og Charlie koster hende så yderligere 30 Kr.. Men det er hun godt tilfreds med. Havde hun haft et nyere fjernsyn, kunne hun havde fået en kortlæser til omkring 300 Kr. en gang for alle og så Charlie for 39 Kr. om måneden.
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2017 - 20:02 #12
Rettelse: Charlie for 30 Kr. om mdr.
Avatar billede posten Ekspert
24. januar 2017 - 00:06 #13
#11 det du skriver med et nyere tv er jo det jeg skrev til dig før at HVIS det samsung tv VAR yousee godkendt så ku du få et ca modul til det og nøjes med samme fjernbetjening nu skal der box til som jo koster de 30 pr. mdr.
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2017 - 12:12 #14
#13  yousee godkendt, ja det skrev du, men det vat kryptisk for mig, og jeg svarer, at det ved jeg ikke. Det er først da jeg ringer, at jeg får at vide, at der skal være en fysisk mulighed for at sætte et kort ind i siden på TVét, som kun findes på nyere TV, at jeg forstår hvad det går ud på. Nabokonens TV er 8-9 år gammelt?
Men Boxen er bestilt, og nabokonen venter glad på, at den kommer med posten, så det hele er i orden :-)
Avatar billede INK Ekspert
24. januar 2017 - 13:08 #15
Jeg håber sandelig at nabokonen har internet, for det er nødvendigt med boksen. Skal den tilsluttes trådløst, hedder det 5 GHz router. Men det har YouSee selvfølgelig checket. Ellers beder du bare om en ny router fra udbyderen. Hvis det også er YouSee, så er den gratis.
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2017 - 13:15 #16
#15 Nej hun har ikke internet. Jeg ringer straks til yousee.
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2017 - 13:40 #17
#15 Jeg har lige talt med yousee. Det forholder sig anderledes end som du skriver.
Hvis man har kabel  TV fra yousee, behøver man ikke internet, men det gør man hvis signalet kommer gennem telefonnettet.  Men det var godt du gjorde opmærksom på,
at der komme være et modtager problem :-)
Avatar billede INK Ekspert
24. januar 2017 - 16:18 #18
Jeg håber du har ret og har fået korrekte oplysninger!
Den gamle boks kunne tappe internet over kabeltv, idet der var indbygget kabelmodem funktion i boksen.
De seneste 2 bokse af den ny model som jeg har installeret hos bekendte har ikke haft denne egenskab, og har krævet kabel eller trådløs forbindelse. Med mindre YouSee har opgraderet boksen, så ....
Jeg ville checke endnu en gang hos YouSee, selvom det kræver ventetid i telefonen ;-)
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2017 - 16:38 #19
Jeg har nu selv købt en kortlæser hos yousee. Dvs. en kortlæser og et kort.
Kortet er gratis, så hvis mit TV kan køre uden kan jeg sende den tilbage. Ellers koster den 300 Kr. en gang for alle. Som det fremgår har jeg selv internet, det har nabokonen ikke, men hun har kabel udgang fra væggen.
Avatar billede posten Ekspert
24. januar 2017 - 20:15 #20
du havde vel modelnr. med af dit tv for at se om det er yousee godkendt hvis det IKKE  er godkendt SKAL  du ha en box som din nabo
har forsøgt at finde den liste over godkendte tv hos yoysee men forgæves
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2017 - 20:31 #21
yousee godkendt? Jeg forstår ikke hvad du mener. Alle fjernsyn kan se yousee.
Jeg har indenfor 2 dage talt med 3 yousee medarbejdere, som alle er enige i, at når der på fjernsynet er en kort indgang, så er den bedste løsning at købe et kort og, hvis det ikke er indbygget, en kortlæser, og det har jeg så gjort. Hvis fjernsynet kan læse kortet uden kortlæseren, kan jeg returnere den.
Avatar billede posten Ekspert
24. januar 2017 - 21:01 #22
som tidligere nævnt SKAL yousee godkende det hvis ikke får du intet signal igennem ca- modulet kig her : https://kundeservice.yousee.dk/tv/opsaetning-og-installation/saadan-bruger-du-yousee-kort-og-kortlaeser
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2017 - 21:55 #23
Det er ikke  fjernsynet som skal være godkendt af yousee Det er kortlæseren.
Og det er da klart, at når man køber den hos yousee, så er den yousee ready, som de skriver. Som der står i dit link "Du skal anskaffe dig en digital kortlæser, som er YouSee Ready. Så er du nemlig garanteret, at kortlæseren kan håndtere dit YouSee Kort og give dig fuld adgang til dine ekstra tv-kanaler."
Avatar billede posten Ekspert
24. januar 2017 - 22:06 #24
ja og det er fjernsynet der SKAL  være yousee godkendt ellers får du intet billed på KUN  med en box
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2017 - 22:15 #25
Som jeg har skrevet klart og tydeligt. Det er ikke en Box men en Kortlæser.
Og det er KORTLÆSEREN, som skal være yousee ready.
Fjernsynet skal bare have en indgang til kortet.. Læs dog dit eget link.
Avatar billede posten Ekspert
24. januar 2017 - 22:18 #26
ja og hvis tv'et IKKE er godkendt får du INTET billed på kun med en box
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2017 - 22:25 #27
"Boxen" Du har jo slet ikke læst hvad jeg har skrevet.
Jeg stopper her. Orker ikke at køre i ring.
Men når jeg får KORTLÆSEREN skal jeg nok skrive hvordan det virker.
De har lovet fredag, men nu får jeg se.
Avatar billede prox1 Forsker
22. februar 2017 - 17:37 #28
..og så er der jo den helt lavpraktiske løsning.
Du og din nabo lyder til at trives helt fint med hinanden. Inviter hende ind og så charlie på dit tv :p
Hvis det kun er nogle få udsendelser, så kunne du jo også bare tappe dem på usb og så kunne hun se dem bagefter
Løsningen koster højst en kanelstang og kaffe, hvis i vælger '1'
En 8gb usb nøgle +  kanelstang og kaffe, hvis i vælger '2'

:p
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2017 - 20:41 #29
#28 Det er da en mulighed, men ikke en som hverken hun, eller jeg, synes om. Hun er ligeglad med de 40 Kr. om måneden. Faktisk er hun god for flere millioner. (bare det var mig) Og Charlie kører fint.
Avatar billede posten Ekspert
23. februar 2017 - 01:46 #30
#29 så var det jo godt at dit tv er yousee godkendt *GH*

https://yousee.dk/hjaelp_og_support/tv-pakker/abonnement/yousee_ready.aspx
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2017 - 02:43 #31
Det er altså ikke fjernsynet som skal være yousee godkendt,men kortlæseren.
Alle fjernsyn kan køre yousee, men det er ikke alle kortlæsere, som kan læses af yousee.
Avatar billede posten Ekspert
23. februar 2017 - 02:50 #32
ja kort læseren der er i tv'et selv om du bruger et ca-modul for hvis yousee ikke har godkendt det får du KUN billed på det med en box der er godkendt