Avatar billede themask888 Juniormester
23. januar 2017 - 11:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

HP 3055A - tilsut til trådløs netværk

Hej

Jeg har en HP 3055A printer. Jeg installerer den via USB til almindelig kabel udskrift, og forsøger derefter at installere printeren som en trådløs printer så jeg kan bruge den både med abel og trådløst.

Ved installation første gang gik det smertefrit med USB installation og printeren fungerer som den skal. Via HP software forsøgte jeg så at installere printeren som Wireless - ved processsen "installing printer on network" stoppede den og skrev at "min router har MAC filtering". Dette stemmer absolut ikke da jeg har fjernet dette fra routeren (har været inde og tjekke at filtering er slået fra).

Da jeg så forsøgte at installere forfra, melder direkte om fejl og at printeren ikke kan installeres på netværket. Nu gør den det samme hver gang jeg forsøger at installere printeren som tråløs.

Jeg forsøgte at slette printeren fra PC'en og installere forfra som USB printer først og derefter som Wireless - melder direkte om fejl og at printeren ikke kan installeres på netværket.

Jeg har forsøgt med genstart af printer, PC og router uden held. Det ser ud til at fejlmeldingen hænger fast på PC'en (eller evt noget jeg har misset der gør det).

Det underlige er når jeg undersøge WIFI instillingerne på printeren viser de at printeren er forbundet til WIFI netværket herhjemme, som installationsprogrammet siger at den ikke kan forbinde til! Kan også se printeren er forbundet til routeren i listen på routerens instillinger.

PC: HP 15-AY101NO
Processor: Intel Core i5-7200 CPU 2.5GHz
RAM: 8Gb
Styresystem: Windows 10 Home 64-bit version

Nogen der har forslag til hvad der kan være gået galt, og hvordan jeg forbinde printeren trådløst til min PC?

Mvh
Themask888
Avatar billede claes57 Ekspert
23. januar 2017 - 12:19 #1
prøv med systemgendannelse tilbage til før du startede med hp. Og på printeren skal du tilslutte den til wifi. Herefter installeres driver på pc (vælg wifi fra start).
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2017 - 13:50 #2
Prøv evt. at finde printeren direkte frem (udenom software) ved hjælp af:
start - indstillinger - Enheder -> Tilføj en printer eller scanner (så søger windows på nettet, om den kan finde en printer)
Der kan du se, om windows kan "nøjes" med standarddrivere, ellers skal du have installationsprogrammet for drivere.
Hvis det hele virker bør du dog installere Hp-drivere i sted for
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2017 - 14:46 #3
prøv med UPnP ?
Avatar billede themask888 Juniormester
24. januar 2017 - 12:49 #4
Hej igen

Thomas S: prøvede dit forslag og det virkede (samme løsning virkede ikke da jeg prøvede forleden, men tænkte lige at prøve igen, når der nu kom et sådant forslag) :-)

Printeren blev installeret med standard-drivere via Windows installation og ikke HP installations softwaren, og fungerer nu såvel med kabel som trådløst.

Tak for hjælpen, og tak til jer andre for jeres forslag.