Avatar billede den vedholdende Juniormester
23. januar 2017 - 17:16 Der er 10 kommentarer

min printer er gået off line

Jeg har en printer HP photosmart all-in-one 5510. Har lige fået ny pc med windows 10 og har hentet opdateret driver ned fra nettet. (den anden pc havde window vista som styreprogram) Nu er printeren gået off line. Og i modsætning til windows 9 var det ikke noget problem at ændre fra off til on.
Her finder jeg kun knappen med off line.
På HP oplyste de, at der var problemer med windows 10 og den hentede opdatering.
Hvad gør jeg?
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. januar 2017 - 20:52 #1
Må jeg forsigtigt spørge hvad du mener med Windows 9. Er det ikke Windows 8.1 der menes?
Avatar billede den vedholdende Juniormester
24. januar 2017 - 10:42 #2
Det er det sikkert, som du kan se, er jeg "bare" praktikant.
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. januar 2017 - 14:34 #3
Prøv at gå ind i "fjern opdatering", og fjern opdateringen der (måske" er årsagen til problemet. Lav dog først et "gendannelsespunkt", i systemgendannelse, så kan du altid komme tilbage i Windows. Prøv også at afinstallere printerdriveren, og geninstaller den på ny, via nedenstående link.

  http://support.hp.com/us-en/product/HP-Photosmart-5510-e-All-in-One-Printer-series---B1/5053904/model/5053905/drivers

Håber det kan være en hjælp :-)
Avatar billede den vedholdende Juniormester
25. januar 2017 - 14:25 #4
Tak skal du have. Må jeg lige spørge, hvor finder jeg "fjern opdatering", har prøvet at lede, men finder det ikke umiddelbart. Windows 10 er stadig helt nyt for mig og dødirriterende.
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. januar 2017 - 14:50 #5
Gå ind i "installerede opdateringer" øverst står der "Fjern opdatering". Dobbel-klik på opdateringen du ønsker skal fjernes. Nu kommer der et vindue frem hvori der står "Ønsker du at fjerne denne opdatering" Klik på "ja", og nu skulle pågældende opdatering være fjernet.
Jeg kender ikke rigtig til Windows 10, for jeg bruger Windows 7, men jeg tror egentlig ikke at forskellen er så stor endda.
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2017 - 15:22 #6
På min bærbar har jeg windows 10, så jeg kan lige supplere #5, uden at tage stilling til løsningen.
Gå ind i Kontrolpanelet under Programmer/Fjern et program/ Vis installerede opdateringer. Det er faktisk det samme som i 8.1,
Avatar billede den vedholdende Juniormester
25. januar 2017 - 16:05 #7
Tak for jeres gode råd. Desværre oplever jeg ikke, at windows 10 er lige så overskueligt som tidligere udgaver.
Nu har jeg været inde i Kontrolpanelet (tak for tippet). Der findes ingen opdateringer af printeren. Den sidste opdatering er 12. januar og jeg prøvede at installerer min printer i denne uge.
Så har jeg været inde under Vis enheder og printere. Printeren er der, der er grønt hak, men der står også, at den ikke er tilsluttet. Når jeg højreklikker, står der jeg kan fjerne enhed. Er det måske en ide?
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2017 - 16:16 #8
Ok så har jeg misforstået #5 det handler ikke om printere osv. men om windows opdateringer. Og ja prøv at fjerne den printer og gen installer den, efter at du har hentet den nyeste driver hos HP.
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2017 - 16:49 #9
Ps. For nogle printere, skal man installere driveren først.
Avatar billede den vedholdende Juniormester
29. januar 2017 - 22:56 #10
Det holder hårdt det her. Jeg har nu afinstalleret printeren, beholdt den opdatering fra windows til computeren, som HP support anbefalede mig. Installerede printeren fra HP hjemmeside. Nu har den dog fået et nr. men er en del af 5510 serien. Det gør mig lidt utryg. På vej rundt stødte jeg på en side, hvor jeg blev advaret mod at trykke på noget.
Jeg kommer ind på en side, hvor der er grønt plus ved:
-opretter forbindelsen til HP serveren
-henter definering af meddelser og opdatering
-indsamler konfigurationsoplysninger
-analyserer dit system
men den fortæller ikke, hvad fejlen er.
Printeren står som synlig med grønt hak i kontrolpanelet. Den har jeg så forsøgt at slette, det kan jeg ikke mere.
På en hp-support hjemmeside har de nogle opdateringer til windows 10 og printere. Der står at det primært er til virksomheder.
Nu er jeg lidt opgivende. Forsætter dog undersøgelsen. Det må kunne lade sig gøre.