Avatar billede BIRGER Seniormester
23. januar 2017 - 19:58 Der er 2 løsninger

Udskrift i pdf

Hvis man har flere sider i en pdf-fil, kan det det så sættes op at nogen sider skal udskrives på begge sider....andre ikke....i en udskrift?
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. januar 2017 - 20:12 #1
Det tror jeg faktisk ikke du kan.
Du kan enten printe tingene manuelt og skifte indstillinger undervejs.
Alternativt fandt jeg denne ide på nettet.

Hvis vi siger du vil printe side 1-6 i duplex, men side 7 og 8 i single page, så kan du jo indsætte en blank side efter side 7 og en efter gamle side 8.
Så printer du alt i duplex og du vil få det som du ønsker. :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. januar 2017 - 20:13 #2
Ikke automatisk, men du kan evt. gøre det manuelt, eller lave en ny PDF fil ved at printe til en PDF printer, og vælge hvilke sider der skal printes.

Når du er i print-dialog boksen, kan du vælge hvilke sider der skal printes.

Her kan du eks. skrive:

Det vil skrive side 1, side 3, to gange side 4, side 6.... - og slutte med siderne 14-16.