Avatar billede hb5v6 Nybegynder
29. december 2002 - 17:31 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Formatere min computer

Hej ekspert.

Jeg skal formatere min computer.
Jeg vil gerne have en lille vejledning:
Hva starter jeg med ud i dos osv. og format C: i ved bare så jeg ikke bliver i tvivl lige pludselig.

30 point til den der lige skriver en vejledning.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
29. december 2002 - 17:37 #1
1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom
kan du ikke boot på din cdrom eller vil du ikke pille inde i bios kan du hente bootdisketter til xp.
2:Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din indstalation (nyindstalation)
4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye indstalation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.
5:Og nu fortæller den dig der er et syresystem på dette drev og om du vil slette det (L = formatering) eller du vil lave en repair (R)
og nu skal du trykke på L.
6:Og du vil nu se at den går igang med at formater dit drev og bagefter starter den op med at lave en helt ny indstalation.
7:Efter 40 minutter vil du igen være på nettet med en helt ny indstalation af windows xp.
8:Men vil du blot formater dit drev for evt at lægge win9x ind skal du blot genstarte din maskine efter den har formateret drevet.
Men husk nu hvis dit drev er NTFS at der kan man ikke lægge win 95/98/me ind på det skal have fat 16 eller fat 32 og så skal du igang
med en fdisk eller et 3 parts program hvis du ikke vil miste data.
Avatar billede hb5v6 Nybegynder
29. december 2002 - 17:43 #2
ved du hvordan jeg laver backup osv. af de mails der er i min outlook ?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
29. december 2002 - 17:45 #3
søg herinde på mails outlook backup - så får du svaret :)
Avatar billede hb5v6 Nybegynder
29. december 2002 - 17:58 #4
thanx og icq husker contacts og history osv. ikke? eller hva..
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
29. december 2002 - 18:10 #5
icq husker kun dine kontakter ikke history.

Metal hansen :-)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
29. december 2002 - 18:53 #6
du-der-ved.dk > :-)  ?!  ;)
Avatar billede hb5v6 Nybegynder
29. december 2002 - 19:59 #7
hey hvor er det nu man finder mappen med foretrukne.. ?? skal lave backup af dem også
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
29. december 2002 - 20:17 #8
Gem dine foretrukne.

1. Åbn din browser, vælg menuen 'Filer' og underpunktet 'Importer og eksporter'.

  2. Nu åbnes 'Guiden Importer/eksporter'. Klik på knappen 'Næste', og vælg punktet 'Eksporter foretrukne emner'. Klik igen på knappen 'Næste'.

  3. Markér den øverste mappe 'Foretrukne', og klik på knappen 'Næste'. Læg mærke til, hvor filen bliver gemt - eller navigér dig frem til det sted, den skal placeres. Klik på knappen 'Næste', og derefter på 'Udfør'.

  4. Nu er alle dine favoritlinks samlet i én fil, som du kan flytte til din nye computer på en diskette, eller sende i en e-mail.

  5. På din nye computer åbner du igen 'Guiden Importer/eksporter', og gentager denne trin for trin-vejledning - blot skal du nu vælge punktet 'Importer foretrukne emner' under punkt 2
Avatar billede hb5v6 Nybegynder
29. december 2002 - 20:29 #9
okay hvor får jeg en windows xp startdiskette?
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
29. december 2002 - 20:31 #10
Hvorfor ikke bruge din cdrom som metal hansen siger ?

Bootdisketter til windows xp findes her på disse link men man skal dog regne med at de fylder 6 stk ialt og bruges kun hvis windows xp cdrom ikke er bootbar.

Pro: http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?ReleaseID=35647&area=search&ordinal=10

Home: http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?releaseid=35646
Avatar billede hb5v6 Nybegynder
29. december 2002 - 20:38 #11
det plejer da kun at fylde en disk...?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
29. december 2002 - 20:38 #12
velkommen til the world of xp...
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
29. december 2002 - 20:40 #13
Griner :)
Avatar billede hb5v6 Nybegynder
29. december 2002 - 20:42 #14
hvorn ændre man det i biosen?? help..
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
29. december 2002 - 20:45 #15
find boot sekvensen - og ændr den til cdrom som første device. så trykker du f10 (gem) og genstarter....
Avatar billede hb5v6 Nybegynder
29. december 2002 - 20:52 #16
sorry er ik helt med.. bios sekvensen?
Skal jeg genstarte i biosen? Og hvad gør jeg så? skal jeg vælge:
Boot fra CD-rom ?

--> HB5v6
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
29. december 2002 - 23:35 #17
jeps
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
30. december 2002 - 18:42 #18
Avatar billede sovetryne Nybegynder
19. juni 2011 - 14:59 #19
Jeg ved at det er en meget gammel tråd, men folk ved stadigvæk ikke hvordan det nu er med formatering:

http://www.edbblog.dk/index.php/min-computer-er-slov-jeg-vil-formatere-min-computer/