klister_ Nybegynder
22. februar 2003 - 11:30 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

ny vare eller pengene retur!

Hej!

Min com. er næsten gået i stykker!

Forleden sendte jeg min processer & bundkort ind til Itbutikken, hvor jeg havde købt den! Igår blev jeg så ringet op, og de sagde at garantien ikke dækkede på processeren, da der var et ben inde i cpu kernen der var knækket! I garenti parpirene står der:

På alle produkter ydes der 2 års reklamationsret medmindre producenten selv giver yderlige garenti. Hvis varen i garanti perioden skulle gå i stykker repereres denne vare vederlags frit, medmindre fejlen skyldes betjeningsfejl, modifikationer eller groft misbrug!

Det er hvad der står! Jeg fik avide at  Amd ikke ville give mig en ny, og han mente helt og holdent at garantien ikke dækkede det!

Er det også rigtigt?
riversen Nybegynder
22. februar 2003 - 11:34 #1
Tror deres begrundelse er, at de mener du har knækket det ved montering, men så vidt jeg ved skal de bevise din skyld i det første år...eller noget i den stil.
tommyv Nybegynder
22. februar 2003 - 11:37 #2
Kig lige her, hvis det er en AMD-processor:

http://www.fi.dk/presse/nyhedsbrev/12022003/3/
tommyv Nybegynder
22. februar 2003 - 11:38 #3
Og det kan jeg se det er når jeg læser rigtigt efter ;-)
amd Nybegynder
22. februar 2003 - 11:47 #4
Eftersom det er reklamationsret og ikke garranti så er det køberen, der skal bevise at det er en fabrikations fejl, og ikke modsat.
klister_ Nybegynder
22. februar 2003 - 11:58 #5
amd > dvs. jeg kan godt vinke farvel til garrantien ?
tommyv Nybegynder
22. februar 2003 - 12:08 #6
klister>> Hvis jeg var dig, så ville jeg lige vende den med Forbrugerstyrelsen. De har tit ret god erfaring i den slags sager :-)
klister_ Nybegynder
22. februar 2003 - 12:12 #7
tommyv > Skal jeg ringe til dem? Eller?
tommyv Nybegynder
22. februar 2003 - 13:08 #8
klister>> Du kan enten skrive eller ringe til dem. Se på www.forbrugerstyrelsen.dk og kig under kontakt.
s_kjaer Nybegynder
22. februar 2003 - 13:48 #9
Ifølge den nye købelov, er det butikkens der skal bevise at køberen har ødelagt varen inden for de første 6 mdr.
Følgende er taget fra Forbrugerstyrelsens kommentarer til den nye købelov:
Efter lovforslaget formodes fejl, der viser sig inden 6 måneder efter leveringen, at have været til stede på leveringstidspunktet. Det betyder at sælger, hvis han ikke mener, at fejlen har været til stede på leveringstidspunktet, som udgangspunkt skal sandsynliggøre dette. Hvis der ikke er omstændigheder, der tyder på, at forbrugeren har tabt varen eller på anden måde selv er skyld i fejlen, vil man formentlig anse varen for mangelfuld.

Kontakt forbrugerstyrelsen da de kender købeloven og de afgørelser der er afsagt i forbrugerklagenævnet.
klister_ Nybegynder
22. februar 2003 - 13:53 #10
s_kjaer >> Jeg har jo ikke en chance for at vinde!? Det er jo mig selv der er kommet til at knække et ben!
klister_ Nybegynder
22. februar 2003 - 13:53 #11
jeg troede bare at garatien dækkede!
tommyv Nybegynder
22. februar 2003 - 13:59 #12
klister>> hvis du kigger på det første link jeg gav dig, så vil du se, at andre forbrugere, som selv har installeret (og ødelagt) deres processor faktisk har fået Forbrugerstyrelsens ord for, at de skal have deres penge tilbage....
aaa_2500 Nybegynder
23. februar 2003 - 15:49 #13
>da der var et ben inde i cpu kernen der var knækket!
>
>Jeg har jo ikke en chance for at vinde!? Det er jo mig selv der er kommet til
>at knække et ben!

Der er ikke 'ben' inde i cpu kernen...Enten har du knækket kernen eller et ben!

Undersøgte du cpu kernen inden du satte den i bundkortet?
Hvorfor undersøgte du ikke inden købet, hvordan AMD CPUer skal monteres?
Hvad gør at du mener at du selv er kvalificeret til at montere en AMD CPU?

Der er en god chance for at du får ret i en sag ved forbrugerklagerådet, så kontakt forbrugerstyrelsen for at få et forbrugerskema.
s_kjaer Nybegynder
23. februar 2003 - 20:30 #14
Jeg tror faktisk at du har en rimelig chance for at vinde, hvis du læser linket fra tommyv grundigt, da det netop drejer sig om AMD. Hvis du nævner afgørelsen overfor sælgeren, er de ofte lettere at snakke med.
s_kjaer Nybegynder
30. april 2003 - 20:01 #15
Klister>> Har du fundet ud af noget ?
Oldemor03 Nybegynder
27. februar 2011 - 11:23 #16
Jeg lejede et sommerhus gennem novosol i sverige sidste år, og pointerede, at jeg var handidicappet og gik med rollator, men øjensynlig tog de ingen notits af det, men modtog min betaling.
Da min datter og jeg ankom til huset, var det umuligt for mig mig at være der, kunne ikke komme til hverken stue, soveværelse eller badeværelse for høje trin, derfor ringede vi straks for måske at kunne få et andet, men nej der var ingen hjælp at hente,ej heller kunne jeg få mine penge tilbage for leje af huset, jeg har skrevet til Novosol masser af gange for i det mindste at få godtgjort noget af min betaling, men de giver sig ikke. Hvis de ikke synes, jeg har helt ret, burde de så ikke have advaret mig, så vi ikke skulle køre den lange vej til ingen nytte, og når man straks reklamerer, burde Novasol så ikke give pengene tilbage ellere finde et andet sted. Mvh. virene
Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links

Opret Preview

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester





Computerworld
Dansk sikkerhedsfirma slår alarm: "Jeg har fundet et atomkraftværk, hvor man kunne hæve strålingsniveauet og et fængsel, hvor fængselsdørene kan åbnes fra en server"
Dansk sikkerhedsfirma finder hidtil ukendt fejl, der kan udløse en katastrofe, hvis data havner i de forkerte hænder. Men der findes en løsning.
CIO
CIO i Energinet.dk: Sådan får vi bedre it-sikkerhed hos danske energiselskaber
Interview: Morten Gade Christensen, CIO i Energinet.dk og Årets CIO i Danmark i 2016, har en klar idé om, hvordan den danske energisektor kan få et bedre sikkerhedsniveau.
Comon
25.000 danskere gået i kuponsvindel-fælde på Facebook på blot seks timer: "Det spredte sig som en steppebrand"
Fakta, Netto, Aldi, Lidl, Lego og flere andre varemærker bliver lige nu udnyttet i forbindelse med kuponsvindel på Facebook, og danskerne klikker i hobetal. Læs hvad der sker, hvis du klikker.
Channelworld
Dansk hosting-direktør: På disse tre områder banker danske hosting-firmaer Microsoft og Amazon af banen
Den danske hostingbranche er godt polstret til at modstå konkurrencen fra globale cloud-spillere som Amazon og Microsoft. Her er tre grunde til, at danske hostingudbydere ikke blæser omkuld i konkurrencen.
White paper
Mobility - her er de aktuelle udfordringer
Hvad med sikkerheden? Mobility-bølgen fejer igennem danske virksomheder, og der er masser af muligheder og faldgruber. Sikkerheden halter, men det kan der gøres noget ved. Produceret af Computerworld.dk i oktober 2014.