klister_ Nybegynder
22. februar 2003 - 11:30 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

ny vare eller pengene retur!

Hej!

Min com. er næsten gået i stykker!

Forleden sendte jeg min processer & bundkort ind til Itbutikken, hvor jeg havde købt den! Igår blev jeg så ringet op, og de sagde at garantien ikke dækkede på processeren, da der var et ben inde i cpu kernen der var knækket! I garenti parpirene står der:

På alle produkter ydes der 2 års reklamationsret medmindre producenten selv giver yderlige garenti. Hvis varen i garanti perioden skulle gå i stykker repereres denne vare vederlags frit, medmindre fejlen skyldes betjeningsfejl, modifikationer eller groft misbrug!

Det er hvad der står! Jeg fik avide at  Amd ikke ville give mig en ny, og han mente helt og holdent at garantien ikke dækkede det!

Er det også rigtigt?
riversen Nybegynder
22. februar 2003 - 11:34 #1
Tror deres begrundelse er, at de mener du har knækket det ved montering, men så vidt jeg ved skal de bevise din skyld i det første år...eller noget i den stil.
tommyv Nybegynder
22. februar 2003 - 11:37 #2
Kig lige her, hvis det er en AMD-processor:

http://www.fi.dk/presse/nyhedsbrev/12022003/3/
tommyv Nybegynder
22. februar 2003 - 11:38 #3
Og det kan jeg se det er når jeg læser rigtigt efter ;-)
amd Nybegynder
22. februar 2003 - 11:47 #4
Eftersom det er reklamationsret og ikke garranti så er det køberen, der skal bevise at det er en fabrikations fejl, og ikke modsat.
klister_ Nybegynder
22. februar 2003 - 11:58 #5
amd > dvs. jeg kan godt vinke farvel til garrantien ?
tommyv Nybegynder
22. februar 2003 - 12:08 #6
klister>> Hvis jeg var dig, så ville jeg lige vende den med Forbrugerstyrelsen. De har tit ret god erfaring i den slags sager :-)
klister_ Nybegynder
22. februar 2003 - 12:12 #7
tommyv > Skal jeg ringe til dem? Eller?
tommyv Nybegynder
22. februar 2003 - 13:08 #8
klister>> Du kan enten skrive eller ringe til dem. Se på www.forbrugerstyrelsen.dk og kig under kontakt.
s_kjaer Nybegynder
22. februar 2003 - 13:48 #9
Ifølge den nye købelov, er det butikkens der skal bevise at køberen har ødelagt varen inden for de første 6 mdr.
Følgende er taget fra Forbrugerstyrelsens kommentarer til den nye købelov:
Efter lovforslaget formodes fejl, der viser sig inden 6 måneder efter leveringen, at have været til stede på leveringstidspunktet. Det betyder at sælger, hvis han ikke mener, at fejlen har været til stede på leveringstidspunktet, som udgangspunkt skal sandsynliggøre dette. Hvis der ikke er omstændigheder, der tyder på, at forbrugeren har tabt varen eller på anden måde selv er skyld i fejlen, vil man formentlig anse varen for mangelfuld.

Kontakt forbrugerstyrelsen da de kender købeloven og de afgørelser der er afsagt i forbrugerklagenævnet.
klister_ Nybegynder
22. februar 2003 - 13:53 #10
s_kjaer >> Jeg har jo ikke en chance for at vinde!? Det er jo mig selv der er kommet til at knække et ben!
klister_ Nybegynder
22. februar 2003 - 13:53 #11
jeg troede bare at garatien dækkede!
tommyv Nybegynder
22. februar 2003 - 13:59 #12
klister>> hvis du kigger på det første link jeg gav dig, så vil du se, at andre forbrugere, som selv har installeret (og ødelagt) deres processor faktisk har fået Forbrugerstyrelsens ord for, at de skal have deres penge tilbage....
aaa_2500 Nybegynder
23. februar 2003 - 15:49 #13
>da der var et ben inde i cpu kernen der var knækket!
>
>Jeg har jo ikke en chance for at vinde!? Det er jo mig selv der er kommet til
>at knække et ben!

Der er ikke 'ben' inde i cpu kernen...Enten har du knækket kernen eller et ben!

Undersøgte du cpu kernen inden du satte den i bundkortet?
Hvorfor undersøgte du ikke inden købet, hvordan AMD CPUer skal monteres?
Hvad gør at du mener at du selv er kvalificeret til at montere en AMD CPU?

Der er en god chance for at du får ret i en sag ved forbrugerklagerådet, så kontakt forbrugerstyrelsen for at få et forbrugerskema.
s_kjaer Nybegynder
23. februar 2003 - 20:30 #14
Jeg tror faktisk at du har en rimelig chance for at vinde, hvis du læser linket fra tommyv grundigt, da det netop drejer sig om AMD. Hvis du nævner afgørelsen overfor sælgeren, er de ofte lettere at snakke med.
s_kjaer Nybegynder
30. april 2003 - 20:01 #15
Klister>> Har du fundet ud af noget ?
Oldemor03 Nybegynder
27. februar 2011 - 11:23 #16
Jeg lejede et sommerhus gennem novosol i sverige sidste år, og pointerede, at jeg var handidicappet og gik med rollator, men øjensynlig tog de ingen notits af det, men modtog min betaling.
Da min datter og jeg ankom til huset, var det umuligt for mig mig at være der, kunne ikke komme til hverken stue, soveværelse eller badeværelse for høje trin, derfor ringede vi straks for måske at kunne få et andet, men nej der var ingen hjælp at hente,ej heller kunne jeg få mine penge tilbage for leje af huset, jeg har skrevet til Novosol masser af gange for i det mindste at få godtgjort noget af min betaling, men de giver sig ikke. Hvis de ikke synes, jeg har helt ret, burde de så ikke have advaret mig, så vi ikke skulle køre den lange vej til ingen nytte, og når man straks reklamerer, burde Novasol så ikke give pengene tilbage ellere finde et andet sted. Mvh. virene
Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links

Opret Preview

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester





Computerworld
Jens Højgaard skrev negativ anmeldelse på Trustpilot - nu er han blevet sagsøgt for 11.419 kroner
En negativ anmeldelse på Trustpilot om et inkassofirma har indtil videre kostet den selvstændige hvidevare-reparatør Jens Høgni Højgaard flere tusinde kroner og en tur i retten. Forklaringen er, at inkassofirmaet har forbudt kunder at udtale sig negativt i offentlighed om selskabet.
CIO
Lille it-virksomhed med 18 ansatte: "Sådan vinder vi de offentlige udbudsopgaver"
Hvis man er lille og vågen, kan man sagtens hugge de udbudsopgaver, der tidligere gik til de store firmaer. På et enkelt år er der næsten sket en fordobling i antallet af virksomheder under 20 personer, som vinder udbudsopgaver. Her kan du møde en af dem.
Comon
Så nemt installerer du en "ren" Windows 10 uden crapware
De fleste nye computere kommer med præ-installerede programmer, der kan gøre din computer langsom. Læs her, hvordan du let installerer Windows 10 uden crapware.
Channelworld
Overblik: Det ved vi efter første retsmøde i den store Atea-bestikkelsessag
Den første sag om bestikkelse af offentlige ansatte kører i disse dage, hvor offentlige ansatte anklages for at have modtaget bestikkelse fra it-giganten Atea.
White paper
Sådan overvinder man de 5 største udfordringer ved application recovery.
Få svar på hvordan man løser de 5 største udfordringer ved application recovery