Avatar billede le_tissier Nybegynder
13. september 2004 - 18:03 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

avast problem

Min avast antivirus virker ikke længere.
Da jeg tændte min cpu kom ikonet nede i højre hjørne frem med et lille hvidt/rødt adgang forbudt skilt hæftet på ikonet.

hvis jeg højreklikker på ikonet og vælger "on access protection control" popper et vindue op med texten:
"avast!:The AAVM subsystem detected a RPC error"
"the operation could not be completed"
Herefter klikker jeg ok og vinduet forsvinder uden at der så sker mere.

Højreklikket jeg på ikonet og vælger "start avast! Antivirus" får jeg en popup med følgende medling:
"The system cannot find the file specified"
"The scan completed with error:
2 = The system cannot find the file specified"

Bagved dette popup er den normale opstarts-popup for avast åbnet (den med grøn farve, et nøgleikon med registration osv.)
Herefter klikker jeg ok i den yderste popup med fejlmeldingen og begge popupvinduer forsvinder og en ny fejlpopup kommer frem med meldngen:
"Unknown error"
"Application cannot load skin. Function "usiGetSkin" failed"
Herefter klikker jeg igen ok og vinduet forsvinder uden at der så sker mere.
Avatar billede le_tissier Nybegynder
13. september 2004 - 18:07 #1
btw har xp home ed.
Avatar billede jensgram Nybegynder
13. september 2004 - 18:12 #2
Det skete for mig for 3-4 uger siden

Jeg højreklikkede på ikonet og valgte updating -> Program, hentede opdateringen og problemet var væk...
Avatar billede le_tissier Nybegynder
13. september 2004 - 19:24 #3
ok så kom jeg lidt videre.

Nu er problemet mindsket til at jeg kan åbne den den normale opstarts-popup for avast åbnet (den med grøn farve, et nøgleikon med registration osv.)
Den går igang med memory test og skriver så at programmet "will continue". Men igen får jeg et popup vindue med:
"Unknown error"
"Application cannot load skin. Function "usiGetSkin" failed"
Herefter klikker jeg igen ok og vinduet forsvinder uden at der så sker mere.
Avatar billede fromsej Praktikant
14. september 2004 - 10:10 #4
Prøv at fjerne Avast i Tilføj/Fjern programmer, genstart og geninstaller.
Kan du ikke det, så kør lige denne scanner først.
http://www.mwti.net/antivirus/free_utilities.asp - Virusscanner.
Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.
Avatar billede jensgram Nybegynder
14. september 2004 - 12:31 #5
le_tissier > Ja, det var så ikke så slemt hos mig - åbenbart. Jeg opdaterede bare avast og så virkede det, men mon ikke du skulle gøre som fromsej siger?
Avatar billede le_tissier Nybegynder
14. september 2004 - 19:45 #6
Så fik jeg styr på min avast igen...tak for hjælpen begge to. Hvis i ønsker point, så smid lige et svar :-)
Avatar billede fromsej Praktikant
14. september 2004 - 19:55 #7
Så gerne.*S*
Avatar billede fromsej Praktikant
14. september 2004 - 22:08 #8
Tak for point, men skulle Jensgram ikke have haft det halve?
Avatar billede le_tissier Nybegynder
15. september 2004 - 15:51 #9
@jens Hvis du vil have point, så sig lige til. Så ordner vi det! Jeg har masser at gi af efterhånden ;-)
Avatar billede jensgram Nybegynder
16. september 2004 - 08:52 #10
Nej, det er ok - behold du bare dem ;)