Avatar billede wampiro-uha Nybegynder
14. september 2004 - 14:44 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Bedste gratis anti-virus program.

Titlen siger lidt sig selv.

Jeg leder efter det bedste gratis anti-virus program.

Jeg har prøvet avast og AVG anti-virus, men de er begge ikke ordentlige kompatible med Windows XP Pro.

AVG anti-virus laver fejl med hensyn til Driver(CORE) winerr=2
og avast ødelægger IE med hensyn til visningen af hjemmesider.
Avatar billede pimpz Nybegynder
14. september 2004 - 14:48 #1
Avatar billede pimpz Nybegynder
14. september 2004 - 14:48 #2
Undskyld læste kun overskiften :(
Avatar billede wampiro-uha Nybegynder
14. september 2004 - 14:48 #3
pimpz --> Jeg har prøvet AVG, den laver fejl!
Avatar billede pimpz Nybegynder
14. september 2004 - 14:49 #4
Jeg har aldrig haft problemer med dem
Avatar billede wampiro-uha Nybegynder
14. september 2004 - 14:49 #5
Hæhæ, fair nok :-)
Avatar billede wickedd Juniormester
14. september 2004 - 14:49 #6
så prøv AntiVir - www.free-av.com
Avatar billede pimpz Nybegynder
14. september 2004 - 14:49 #7
hvilken version kørte du med ?
Avatar billede bernie Nybegynder
14. september 2004 - 14:50 #8
Avatar billede Chewie Novice
14. september 2004 - 14:50 #9
Avatar billede wickedd Juniormester
14. september 2004 - 14:51 #10
Læser i egentlig teksten han skriver ?
Avatar billede wampiro-uha Nybegynder
14. september 2004 - 14:51 #11
Den nyeste :-) Det er et par dage siden.
Avatar billede ejvindh Ekspert
14. september 2004 - 14:51 #12
Antivir er det 3. program gratis antivirus program der normalt anbefales. Findes bl.a. gennem
www.avirus.dk

Det undrer mig dog at du ikke kan få de 2 andre til at virke, idet jeg selv har prøvet at køre AVG på en XP-home uden problemer.
Avatar billede wampiro-uha Nybegynder
14. september 2004 - 14:51 #13
wickedd --> Takker :-) Jeg har vel forklaret problemet godt nok?
Avatar billede pimpz Nybegynder
14. september 2004 - 14:54 #14
wickedd --> Jeg har indrømmet min fejl.
Det er ikke såden at fingerne er hurtigere end hjernen :-)
Avatar billede ejvindh Ekspert
14. september 2004 - 14:57 #15
www.spywarefri.dk kan du finde en kort beskrivelse af de 3 virus-scannere der er på spil i denne tråd.

Kan problemet med avast ikke skyldes at du har noget, der skal fjernes? (bare et forslag...)
Avatar billede ejvindh Ekspert
14. september 2004 - 14:58 #16
Undskyld: Et mere præcist link: http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm

(de gratis scannere findes lidt nede i teksten)
Avatar billede wickedd Juniormester
14. september 2004 - 15:01 #17
Skulle vi ikke bare undlade reklamer for spywarefri. Han kan vel selv læse
Avatar billede ejvindh Ekspert
14. september 2004 - 15:06 #18
wickedd: ??? Hvorfor skulle vi undlade reklamer for spywarefri? Jeg er ikke tilknyttet den side, men synes at den gør et godt arbejde med at informere om hvordan man undgår forskelligt snavs på computeren. Selvfølgelig kan han selv læse - men på de hidtil nævnte sider er der jo kun antivirus-firmaernes selv-udlægning.

I øvrigt: Jeg går ikke efter "dine" point.... Jeg kommenterer blot, jeg besvarer ikke.
Avatar billede wickedd Juniormester
14. september 2004 - 23:56 #19
Underligt nok, så er jeg ved at være træt af alle de skjulte reklamer. Du kan næsten ikke finde et spørgsmål herinde hvor der ikke linkes til spywarefri. Fint nok når det er >>relevant<<, men du skal ikke komme og sige at teksten: "Antivir er måske det mest kendte gratis antivirusprogram. Du kan få megen hjælp på Antivirs Support Forum. Programmet findes på engelsk og tysk." hjælper ham meget ...
Avatar billede ejvindh Ekspert
15. september 2004 - 09:02 #20
wickedd: For det første synes jeg ikke at der er meget "skjult" over min henvisning til Spywarefri. Og som jeg tidligere har gjort opmærksom på (men det står det jo folk frit for at tro på eller ej) så har jeg heller ingen skjulte hensigter med det. For det andet har du ret i at der om selve Antivir ikke er mange oplysninger at hente. Det er der tilgengæld på det første link jeg gav ham. Men der er da en rimelig grundig gennemgang af f.eks. avast. Og jeg tænkte at det dels kunne være en hjælp at se en neutral beskrivelse af det andet proram, og at det endvidere måske kunne hjælpe wampiro-uha til at få avast til at virke på sin computer (da der er en grundig installations- og opsætningsvejledning). Efter mine erfaringer er Antivir nemlig lidt tung at danse med, og ikke altid helt opdateret. Så det kunne være han/hun ville ønske at vende tilbage til det senere.

Men jeg hopper af den her diskussion nu, idet DEN i hvert fald ikke er relevant for wampiro-uha's problem.
Avatar billede fromsej Praktikant
15. september 2004 - 20:48 #21
Der er opsætningsvejledninger på vej til Antivir, AVG og Avast, jeg ved ikke om vi tør lægge linket herinde når de kommer.
Avatar billede wickedd Juniormester
21. september 2004 - 04:49 #22
Kør på mester :)

ejvindh > Ja min fejl igen igen
Avatar billede wampiro-uha Nybegynder
26. oktober 2004 - 21:28 #23
Er vendt tilbage til ez eTrust antivirus!