Avatar billede fun22 Nybegynder
14. februar 2005 - 11:21 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Hvordan ser en faktura ud?

Hej

Jeg skal til at udforme en faktura jeg skal bruge når jeg laver forskellige projekter.

Hvordan skal en faktura se ud?
Det er uden moms...

Men hvordan skal den se ud? Hvilke informationer skal jeg have med osv..

Mvh
Jesper
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
14. februar 2005 - 11:25 #1
Navn
Adr
Bank reg nr og konto nr
telefon
Fax
Mail
WWW
Kreditlængde antal dage
cvr nummer

Modtager
Firma navm
Adr
Faktura nummer
kundenummer
u/moms
m/moms
momsfrit beløb

Lidt af det der står på mine
Avatar billede area48 Nybegynder
14. februar 2005 - 11:29 #2
OG... hvis du skal levere til offentlige institutioner skal du endelig huske at udstede deres faktura med deres EAN-nummer til den digitale faktura.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
14. februar 2005 - 11:40 #3
Hvis/når du sender den slutlige faktura afsted med mail (?) bør (=skal) det være i PDF format - altså ikke Word ell. lign. da den jo ka' ændres hos modtager...

Find og brug en PDF converter...
Avatar billede hestetyv Nybegynder
14. februar 2005 - 13:42 #4
Samt modtagers evt interne ordrenummer og SE/CVR nummer. En god ting er at starte med den standard skabalon der ligger i Excel. Du har mulighed for at skrivebskytte dit excel ark, så man ikke kan rette i det.
Avatar billede japping Nybegynder
14. februar 2005 - 14:12 #6
Man kan godt rette i en PDF-fil.

Det der min. skal være på en faktura er beskrevet på www.toldskat.dk, klik på "iværksætter" under "virksomhed". Under "Vejledninger" finder du punktet "Moms - fakturering, ....".

Du skal ikke holde dig til hvad folk selv bruger, kontroller tingene hos rette instans.
Avatar billede hestetyv Nybegynder
14. februar 2005 - 16:06 #7
"Du skal ikke holde dig til hvad folk selv bruger, kontroller tingene hos rette instans." ->>  Hvorfor så spørge om råd ?!?

Når det så er sagt, så er told&skat som udgangspunkt et ok sted at starte hvis man vel og mærke er moms registreret ? Hvis man ikke er det, ja så kan du næsten udforme din faktura som du ønsker det, der er dog kun nogle få info der skal være påført fakturaen.
Avatar billede craft Nybegynder
14. februar 2005 - 18:17 #8
Der skal vist også være en dato på, før den overhovedet er lovlig.
Avatar billede yxos Nybegynder
14. februar 2005 - 22:16 #9
Læs her http://www.oes.dk/sw18113.asp om finansministeriets geniale tiltag med at man ved salg til offentlige institutioner skal anføre Ordre- eller rekvisitionsnummer; EAN-lokationsnummer samt Person eller anden ref. på fakturaen.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
16. februar 2005 - 21:28 #10
Man skulle tro det var samme person: http://www.eksperten.dk/spm/591696
Avatar billede fun22 Nybegynder
17. februar 2005 - 12:14 #11
takker fo jeres svar... Jer der vil ha del i de få points kan ligge et svar.

Majsmarken >> Det er ikke mig der også er der...