nof Nybegynder
07. maj 2005 - 00:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Jensen USB mini

Hej,

jeg oplever pt. følgende problem med et Jensen USB mini ISDN modem.

Computeren melder fejl 651 hver gang der kaldes op første gang til
internettet - hvadenten der kaldes op ved at gå direkte ind på IE eller ved at opkaldsforbindelsen aktiveres direkte fra vinduet netværksfobindelser under kontrolpanel i XP. Når der kaldes op første gang kommer ikonet "forbindelse er tilsluttet ved 128", men alligevel melder forbindelsen fejl 651 og prøver man at gå ind på en hjemmeside via Explorer får man bare "siden kan ikke vises" plus at opkaldsforbindelsen popper op og vil etablere forbindelse.

Det virker som om der er en defekt i modem eller NTAB boks der gør, at den ikke vil vedkende sig den forbindelse der lige er oprettet.
Fejl 651 forekommer jo netop mange gange, hvis man forsøger at kalde op når der allerede er etableret en forbindelse.

Efter forbindelsen har meldt fejl 651 trykkes der anullér og man ringer op igen - 2. gang går forbindelsen rent igennem uden problemer.
Det samme sker både ved 64 kb/s og 128 kb/s.

NTAB boksen har været skiftet én gang problemet var det samme både før og efter.

Ydermere opleves der støj på telefon linien lige så snart computeren er tændt. Dette forekommer dog kun ved 128 kb/s - ikke ved 64 kb/s.

Jensens egen telefon support mener ikke det har noget med modemet at gøre, men jeg synes ikke umiddelbart det kan være andet.

Er der nogen der har andre ideer om hvad alt dette kan skyldes?
kenp Nybegynder
07. maj 2005 - 16:27 #1
bjuhl Nybegynder
10. maj 2005 - 12:47 #2
Det er bare et problem som Jensen har.
Jeg har aldrig fundet en løsning på problemet, og har snart prøvet alt.

Har dog fundet frem til at den kun gør det første gang at PC skal kalde op efter at den har været slukket. Hvis den har været på en gang, og du kalder op igen, så virker det. Så det må jo være et eller andet samspil imellem modem og styresystem der ikke vil.
Mener faktisk også kun at problemer er på XP maskiner.
nof Nybegynder
07. februar 2006 - 16:46 #3
nogen der vil have point? jeg mangler et svar jeg kan acceptere...
kenp Nybegynder
07. februar 2006 - 16:54 #4
har vi løst det? hvis nej så tag point retur selv.
nof Nybegynder
07. februar 2006 - 17:15 #5
Det er ikke løst.
Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links

Opret Preview

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester





Computerworld
Advarsel til Gmail-brugerne: Lumsk phishing-mail på spil netop nu - sådan spotter du den
Gmail-brugerne skal være på vagt: It-kriminelle forsøger sig i øjeblikket med en udspekuleret phishing-mail. Se her, hvordan du spotter fupnummeret.
CIO
Årets CIO om 2017: Nu skruer vi op for kunstig intelligens for at finde mønstre i driftdata og optimere komponenter
Klumme: Hos Energinet går forretning og it nu sammen om at skabe systemer baseret på kunstig intelligens. Målet er et mere effektivt dansk el-system ved at udnytte og forstå de gigantiske datamængder fra elforsyningen.
Comon
Undgå passwordet: Smart tilbehør til at låse og åbne din computer med Windows Hello
Windows Hello kan mere end blot låse din computer op med dit ansigt. Der findes en lang række muligheder af tilbehør, som kan være med til at sikre din computer mod indtrængere. Se fem af dem her.
Channelworld
Ny EG-direktør har en plan: Sådan skal EG vokse sig større og endnu mere profitabel
Interview: Mikkel Bardram er ny administrerende direktør i EG. Selvom EG nu har 2.000 ansatte og en omsætning på 1,8 milliarder kroner, er der potentiale for endnu mere, mener den nye direktør.
White paper
Invester i nye it-systemer og øg din konkurrencefordel
Sådan øger du antallet af kunder uden at øge bemandingen, få mindre stress i hverdagen og et langt bedre forhold til kunderne end tidligere.