nof Nybegynder
07. maj 2005 - 00:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Jensen USB mini

Hej,

jeg oplever pt. følgende problem med et Jensen USB mini ISDN modem.

Computeren melder fejl 651 hver gang der kaldes op første gang til
internettet - hvadenten der kaldes op ved at gå direkte ind på IE eller ved at opkaldsforbindelsen aktiveres direkte fra vinduet netværksfobindelser under kontrolpanel i XP. Når der kaldes op første gang kommer ikonet "forbindelse er tilsluttet ved 128", men alligevel melder forbindelsen fejl 651 og prøver man at gå ind på en hjemmeside via Explorer får man bare "siden kan ikke vises" plus at opkaldsforbindelsen popper op og vil etablere forbindelse.

Det virker som om der er en defekt i modem eller NTAB boks der gør, at den ikke vil vedkende sig den forbindelse der lige er oprettet.
Fejl 651 forekommer jo netop mange gange, hvis man forsøger at kalde op når der allerede er etableret en forbindelse.

Efter forbindelsen har meldt fejl 651 trykkes der anullér og man ringer op igen - 2. gang går forbindelsen rent igennem uden problemer.
Det samme sker både ved 64 kb/s og 128 kb/s.

NTAB boksen har været skiftet én gang problemet var det samme både før og efter.

Ydermere opleves der støj på telefon linien lige så snart computeren er tændt. Dette forekommer dog kun ved 128 kb/s - ikke ved 64 kb/s.

Jensens egen telefon support mener ikke det har noget med modemet at gøre, men jeg synes ikke umiddelbart det kan være andet.

Er der nogen der har andre ideer om hvad alt dette kan skyldes?
kenp Nybegynder
07. maj 2005 - 16:27 #1
bjuhl Nybegynder
10. maj 2005 - 12:47 #2
Det er bare et problem som Jensen har.
Jeg har aldrig fundet en løsning på problemet, og har snart prøvet alt.

Har dog fundet frem til at den kun gør det første gang at PC skal kalde op efter at den har været slukket. Hvis den har været på en gang, og du kalder op igen, så virker det. Så det må jo være et eller andet samspil imellem modem og styresystem der ikke vil.
Mener faktisk også kun at problemer er på XP maskiner.
nof Nybegynder
07. februar 2006 - 16:46 #3
nogen der vil have point? jeg mangler et svar jeg kan acceptere...
kenp Nybegynder
07. februar 2006 - 16:54 #4
har vi løst det? hvis nej så tag point retur selv.
nof Nybegynder
07. februar 2006 - 17:15 #5
Det er ikke løst.
Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links

Opret Preview

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester





Computerworld
Dansk sikkerhedsfirma slår alarm: "Jeg har fundet et atomkraftværk, hvor man kunne hæve strålingsniveauet og et fængsel, hvor fængselsdørene kan åbnes fra en server"
Dansk sikkerhedsfirma finder hidtil ukendt fejl, der kan udløse en katastrofe, hvis data havner i de forkerte hænder. Men der findes en løsning.
CIO
CIO i Energinet.dk: Sådan får vi bedre it-sikkerhed hos danske energiselskaber
Interview: Morten Gade Christensen, CIO i Energinet.dk og Årets CIO i Danmark i 2016, har en klar idé om, hvordan den danske energisektor kan få et bedre sikkerhedsniveau.
Comon
25.000 danskere gået i kuponsvindel-fælde på Facebook på blot seks timer: "Det spredte sig som en steppebrand"
Fakta, Netto, Aldi, Lidl, Lego og flere andre varemærker bliver lige nu udnyttet i forbindelse med kuponsvindel på Facebook, og danskerne klikker i hobetal. Læs hvad der sker, hvis du klikker.
Channelworld
Dansk hosting-direktør: På disse tre områder banker danske hosting-firmaer Microsoft og Amazon af banen
Den danske hostingbranche er godt polstret til at modstå konkurrencen fra globale cloud-spillere som Amazon og Microsoft. Her er tre grunde til, at danske hostingudbydere ikke blæser omkuld i konkurrencen.
White paper
Kør digitalt med the Internet of Things
Digitalisering er skabt for kunderne. Den eneste grund til at teknologi er afgørende i den digitale udvikling, er at kundernes præferencer og adfærd, mere end nogensinde før, er drivkraften bag virksomhedernes teknologiske valg. Bliv klogere på digitalisering i dette white paper.