Avatar billede numsegarn Nybegynder
23. juni 2005 - 23:13 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Automatisk oprette forbindelse til trådløst netværk

Hej!

Hvordan opsætter jeg mit netværkskort til automatisk at oprette forbindelse til et tilgængeligt trådløst netværk?
Vil gerne at den opretter forbindelse, sådan at jeg ikke behøver at genstarte computeren før f.eks. internettet virker
Avatar billede majsmarken Nybegynder
23. juni 2005 - 23:54 #1
Avatar billede majsmarken Nybegynder
23. juni 2005 - 23:56 #2
... den burde da selv finde et net og "foreslå" det med det samme. Sådan gør min når jeg bruger det trådløse forskellige (hotspot) steder...

Har du M$ ServicePack2 på - med forbedret trådløs... ?
Avatar billede numsegarn Nybegynder
24. juni 2005 - 01:03 #3
majsmarken, du har ganske ret - Jeg får roddet bod på det nu! :)

Jeg har servicepack 2, opdateret med automatisk opdatering, men om jeg har med forbedret trådløs ved jeg ikke! Den connecter ikke selv til et nyt netværk, den foreslår blot de netværk som er tilgængelige (de netværk som ikke er i foretrukne)
Avatar billede numsegarn Nybegynder
24. juni 2005 - 01:06 #4
Kan det ikke have noget SAP at gøre?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
24. juni 2005 - 09:10 #5
... så vidt jeg ved/tror: Hvis du har oprettet en foretrukken trådløs forbindelse og den finder alt muligt andet vil den nok 'bede' dig om at vælge...

HøjreKlik på det trådløse ICON nederst højre - vis trådløse netværk - makér den som ser 'bedst' ud - opret forbindelse -

Jeg har lige gået ned af gaden med min bærbar m/trådløs (ja det ser sjovt ud!) til et sted hvor jeg ved at der er >3 mulige private trådløse netværk; ovenstående procedure - og vupti...
Avatar billede numsegarn Nybegynder
24. juni 2005 - 15:45 #6
Ja ganske rigtigt finder den netværk, og man kan også connecte, men hvis jeg åbner internet explorer er der ingen internetforbindelse
Avatar billede majsmarken Nybegynder
24. juni 2005 - 16:01 #7
... så får du måske ikke "tildelt" en IP adresse ?
Der er et punkt deromkring der siger [Repair] - prøv den...
Avatar billede numsegarn Nybegynder
24. juni 2005 - 17:07 #8
Hej, jeg prøvede at connecte til et trådløst netværk idag, og vola jeg var online med det samme.. Jeg ved ikke hvad det skyldes, men har også roddet med en del ting (SAP) osv osv..

Tak for hjælpen majsmarken, du fortjener da' 60 point... :)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. juni 2005 - 10:10 #9
... læg evt. selv et svar og så ka' vi dele ?
Avatar billede numsegarn Nybegynder
25. juni 2005 - 14:53 #10
oki