Avatar billede gangiden.dk Nybegynder
13. oktober 2005 - 17:22 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

Salg af spiritus over nettet!

Hej eksperter...

Ville høre om der var nogle af jer der er så bekendte med lovgivningen, at I kan svare mig på om det er lovligt at sælge spiritus over nettet... Jeg ved at det er ulovligt at sælge fødevare, som mælk, brød m.m. Men er lidt i tvivl om spiritus hører under samme kategori... Med spiritus mener jeg hovedsageligt, øl, vodka, rom m.m. og ja, faktisk også sodavand!
Avatar billede bartz Praktikant
13. oktober 2005 - 17:30 #1
Nej det er ikke ulovligt. Kan ikke lige komme med en bestemt hjemmeside, men kan huske en gang hvor jeg søgte efter Bavaria øl der fandt jeg frem til et par importere som jeg kunne bestille via hjemmesiden.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
13. oktober 2005 - 17:30 #2
Det er fuldt ud lovligt at sælge fødevarer over nettet. Du skal blot overholde levnedsmiddelkravene for transport og levering.

Derfor vil jeg også påstå at det er lovligt at sælge spiritus over nettet - du skal blot kunne dokumenterer alder (Og det er nok lidt sværere at gøre det). Varerne er klasifiseret som førevarer - det blot spiritus der har nogle sær regler.

Eks. http://www.aarstiderne.com/ på en butik.
Avatar billede weblex Nybegynder
13. oktober 2005 - 17:30 #3
De her har solgt vin og spiritus over nettet gennem mange år. Mon ikke det så er lovligt :o)
Avatar billede weblex Nybegynder
13. oktober 2005 - 17:31 #4
Avatar billede gangiden.dk Nybegynder
13. oktober 2005 - 17:45 #5
tak skal I have... mente også at det var lovligt, men skulle lige være sikker... Men det undre mig lidt at det er lovligt at sælge fødevare, hvorfor har Bilka, Coop m.m. så ikke gjort det muligt for sine kunder, at de kan bestille deres fødevare over nettet, med efterfølgende levering? Det ville der være tusinde gange hurtigere, for forbrugeren... ;o)  Men tak.. Jeg synes alle jeres svar var meget gode, så bartz, hvis du lige smider et svar, så deler jeg pointene mellem jer.. Hvis man kan det!
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
13. oktober 2005 - 17:54 #6
ISO prøvede for et par år siden med onlinebestilling af fødevarer og det blev kun en begrænset success.
Men der var artikler i aviserne for et par dage siden, hvor der stod at de store kæder var ved at implementere systemer, hvor man kunne bestille og så afhente poserne færdigpakket i butikken. Det skulle koste 20 kr.
Det bliver et hit tror jeg, jeg ville bruge det.
Avatar billede bartz Praktikant
13. oktober 2005 - 18:09 #7
her er svar.. tak for point.. ja du kan godt dele bare marker begge vores nicks og så acceptere :).
Avatar billede triple-x Nybegynder
13. oktober 2005 - 18:15 #8
for ikke at nævne www.mixmeister.dk og www.oeltorvet.dk
Avatar billede triple-x Nybegynder
13. oktober 2005 - 18:16 #9
hvis du er heldig kan du snakke lidt med mixmeister.dk via www.amino.dk forummet, da han er aktiv derinde. Der er sikkert en helt masse ting man skal være opmærksom på når der sælges en så god drikkevare over nettet ;)
Avatar billede gangiden.dk Nybegynder
13. oktober 2005 - 19:07 #10
lige for at fortsætte debatten... jesperfjoelner >> ja jeg tror også det vil blive et hit... men det ville være federe, hvis forbrugeren slet ikke skulle lave andet end at bestille det over nettet.. altså i stedet for at hente de færdig pakkede vare i butikken, ville det blive leveret direkte til døren... Det tror jeg ville blive en enorm succes, har haft tanken meget længe, men har så småt lagt den fra mig igen, da det ville kræve en enorm start-kapital, som kun store kæder kan hoste op med... Urimeligt ;)
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
13. oktober 2005 - 19:26 #11
Gangiden > Ja det ville være endnu federe, og når man som mig forsøger at bruge så lidt tid på indkøb som muligt, ville den løsning være kærkommen. Jeg tror man vil forsøge med en "drive-in" løsning, da jeg tror det er for dyrt at køre varerne ud til folk. Det vil også kræve en hær at biler som kører ud fra hvert supermarked. Et gebyr 20-30 kr. vil være rimeligt for at få pakket posen. Men alt i alt så lad os endelig få noget af det, jeg vil med glæde tage det i brug. Bare at kunne slippe for turen gennem butikken i myldretiden er 20 kr. hver. :-)
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
13. oktober 2005 - 20:01 #12
I USA er online bestilling af fødevarer mm. en stor succes. Det største problem i DK er manglende muligheder for at afleverer varerne. (Der er jo sjældent nogle hjemme om formiddagen) - Det er derfor at det ikke er en succes i DK. Jeg ved at Esbjerg forsøgte for 5-6 år siden med pakkepost udbringning om aftenen, jeg ved ikke hvordan de endte (er flyttet fra byen sidenhen)
Avatar billede thorborg Nybegynder
13. oktober 2005 - 23:43 #13
Du kunne også gå ind på www.amino.dk som er et debatforum for iværksættere. Der får du hurtigt svar på den slags.

Dbh Martin
Avatar billede sprutnu Nybegynder
28. december 2005 - 13:35 #14
I kan også tjekke www.sprutnu.dk
Her leveres der direkte til døren om natten indefor 45 min i Ydre Storkøbenhavn