Avatar billede trekkies Juniormester
15. november 2005 - 21:24 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Gyldendals røde ordbøger

Jeg fik Gyldendals røde ordbøger på cd-rom i går som gave.

Det er Retskrivningsordbog & Fremmedordbog i en på cd-rom, men da jeg får vendt pakken om ser jeg at den kræver følgende windows:
Windows 3.x, Windows 95/98 og Windows NT/2000, men nu er spørgsmålet nu om nogle af jer har en af disse, og som kan kører på Windows XP.

Jeg har kontaktet Gyldendal, men de kan ikke love noget, og der komme først Retskrivningsordbog & Fremmedordbog på cd igen i 2006/2007, da de venter på oplysninger fra sprognævnet.

Håber at I kan hjælpe mig :)
Avatar billede strych9 Praktikant
15. november 2005 - 21:26 #1
Jeg kører gyldendals røde under winxp. virker fint
men det vil helt sikkert ikke fungere under 64bit windows, idet det overall ser lidt 16bit ud må jeg sige :P
Avatar billede egr_sli Nybegynder
15. november 2005 - 21:28 #2
jep har også gyldendals røde ordbøger og den følgende CD og det virker helt fint på min pc med win xp og min anden pc med win xp pro !
Avatar billede roenving Novice
15. november 2005 - 21:29 #3
Win XP er Win NT 5.1 (Prøv f.eks at åbne en kommando-prompt !-)

Derfor kan du regne med, at den bare virker med noget støøre end 2000 (som hedder Win NT 5.0 inden under !-)
Avatar billede trekkies Juniormester
15. november 2005 - 21:29 #4
Kører I Retskrivningsordbog eller Fremmedordbog?

Jeg har i forvejen Dansk/Tysk - Tysk/Dansk og Dansk/Engelsk - Engelsk/Dansk, de virker fint, men der står også at de virker i Windows XP.
Avatar billede datasource Nybegynder
15. november 2005 - 21:30 #5
Så længe et program kan køre på windows 200 og win NT kan de i næsten alle tilfælde også køre på windows xp !
Avatar billede egr_sli Nybegynder
15. november 2005 - 21:41 #6
kan ikke forstå at der ikke står XP på din "ordbogs-software" - er det ikke en trykfejl ?
Avatar billede strych9 Praktikant
15. november 2005 - 21:42 #7
Det er fordi de ordbøger og CD'en er lavet da ruder konge var knægt.
Avatar billede trekkies Juniormester
15. november 2005 - 21:44 #8
Som I kan se på denne side:
http://www.gyldendal.dk/gyldendal/gb/ord.nsf/webview/0DCD9EEF33402C83C1256885004966D3?OpenDocument
Er fremmedordbogen fra 1998, Retskrivningsordbogen er udsolgt så den kan man ikke finde.
Avatar billede trekkies Juniormester
15. november 2005 - 22:15 #9
Jeg takker mange gange for jeres svar, men da strych9 var først, giver jeg ham point.

Så hvis du vil lægge et svar strych9, så kan du få dine point :)
Avatar billede strych9 Praktikant
15. november 2005 - 22:16 #10
Den første!!

woohoo! =)))
Avatar billede trekkies Juniormester
15. november 2005 - 22:17 #11
Tak for hjælpen :)
Avatar billede egr_sli Nybegynder
15. november 2005 - 22:17 #12
lol nr 2 ;D - det er helt ok men vidste godt nok ikke at de cd'er var såå gamle ?