Avatar billede 4t Nybegynder
12. april 2006 - 09:51 Der er 6 kommentarer

POP3 og SMTP

Hejsa!
Jeg rejser en del og har problemer med at hive post ned, når min pop3 og smtp gør brug af cybercityes opsætning. Er der nogle der har en anden løsning så man ikke skal rette disse data, når man kommer til et  nyt land?
Jeg bruger på min rejse PC der er en MAC Powerbook Entourage.

Problemer er der også hvis jeg eksempelvis vil hente post via et tdc adsl kabel, der skal jeg ændre til smtp.mail.dk osv.
Avatar billede never_mind Nybegynder
12. april 2006 - 10:11 #1
POP3 virker fra alle steder, det er din udgående mail der vil volde problemer, der findes (købe produkt) uafhængige firmaer der tilbyder en SMTP server, som du kan benytte fra hvilken som helst konto, eller evt ved at få en Gmail konto, og benytte den SMTP server de har
Avatar billede doodoo Novice
12. april 2006 - 10:17 #2
TDC: smtp.mail.dk
Cybercity: vip.cybercity.dk
Telia: smtp.teliamail.dk
Tele2: smtp.tele2.dk
Stofanet: mail1.stofanet.dk

Håber dette hjælper dig lidt på vej =)
Avatar billede never_mind Nybegynder
12. april 2006 - 10:20 #3
det gør det ikke, for de adresser kan man kun benytte når man sidder på udbyderens eget netværk, CC SMTP server vil ikke relay for Telia´s kunder osv, man skla have en uafhængig SMTP server
Avatar billede 4t Nybegynder
12. april 2006 - 10:22 #4
du har nok ret i at det er SMTP delen der er øv. Måske jeg kan tage min egen udbyders smtp (unoeuro) ....
Men findes der ikke en løsning, hvor man teknisk kan sætte det op?
Jeg har Cybercity hjemme og tdc på arbejdet.
Avatar billede never_mind Nybegynder
12. april 2006 - 10:26 #5
det ER SMTP delen, du kan evt sætte din egen SMTP server op på din maskine, så kan du benytte den fra hvilken som helst forbindelse, men der er den risiko at dine mails bliver mærket som spam, da du i mange tilfælde vil få en IP adresse som er dynamisk, og det kan slåes op i en database, og normalt er mails fra konti med dynamisk IP spam, og automatisk markeres som spam (eller ganske enkelt afvises af serveren)
Avatar billede bubbel Nybegynder
21. december 2007 - 22:09 #6
Hvis det er Cybercity mail du har, kan du bruge web-mailen på Cybercity´s hjemmeside og tømme den når den er ved at være fuld.