Avatar billede aabfreak Nybegynder
02. juni 2007 - 16:09 Der er 7 kommentarer

Min PC kan ikke afspille film? Hjælp !

Jeg har et meget stort problem, jeg ikke ved hvad jeg skal gøre ved. Ved ikke om nogle andre har oplevet det samme og kan hjælpe mig. Min computer er rimelig ny, men jeg kan ikke se film på den. Det er alle programmer der spiller film (Windows media player, Intervideo osv.) Når jeg afspiller, kører videoen godt nok men den er helt sort, man kan kun se lidt, men næsten intet. Og jeg har skruet helt op for farven på skærmen, men det virker ikke  Det er ikke kun dvd'er, det er også film fra nettet der kører i quicktime eller windows media player.

Håber meget nogle vil/kan hjælpe mig

Mvh. Christian
Avatar billede screem_brille Novice
02. juni 2007 - 16:12 #1
du har installeret en eller anden codec pack ? (det er ofte det eller et driver problem)
Avatar billede aabfreak Nybegynder
02. juni 2007 - 16:14 #2
Okay.. Kan man gøre noget ved det? Kan man uinstallere det igen?
Avatar billede screem_brille Novice
02. juni 2007 - 16:23 #3
ja fjern dem via tilføj fjern programmer, og se om det hjælper (og installer kun præcis de codecs du har brug for), og prøv evt at opdater din grafikkorts driver.
Avatar billede aabfreak Nybegynder
02. juni 2007 - 16:24 #4
Okay, Mange tak for hjælpen :)
Avatar billede morhan Novice
02. juni 2007 - 16:37 #5
Du kan også prøve egenskaber for grafikkortet, og se om du har nogle mærkelige farve indstilliger for video overlay
Avatar billede cyberspace Nybegynder
04. juni 2007 - 13:05 #6
en af mine venner havde et lign problem og der var løsningen så vidt jeg erinder at gå ind i egenskaber for grafik kort og checke (som morhan også nævner) indstillinger for video overlay.
Avatar billede screem_brille Novice
26. juni 2007 - 13:53 #7
brug for mere hjælp ?