Avatar billede juks Novice
12. maj 2008 - 07:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hvad aktivere man key eller cd ?

hej ,
jeg har mistet min windows cd og har fundet en ny , jeg har koder nok , men når man aktivere sit windows er det så koden eller cdens kode man aktivere ?
Avatar billede haverslev Novice
12. maj 2008 - 08:04 #1
Du aktiver windows via cd-key. Det vil sige at du kan bruge en hvilken som helst Windows home SP1 cd til en KEY der er udgivet til Windows Home SP1 cd.
Altså cd-key`s er forskellige og kan KUN bruges til de versioner de er "født" til, så blot du finder den samme cd version som du har nøgle(r) til, så kan du installere/aktive lige så tosset som du vil :-)
Avatar billede juks Novice
12. maj 2008 - 09:10 #2
ok tak for svaret :-)
hvad gør man hvis man har mistet sin vista cd ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. maj 2008 - 12:47 #3
Kontakter Microsoft
Avatar billede juks Novice
13. maj 2008 - 06:51 #4
ok , ville det være ulovlgt at hente den på nettet ? , jeg bruge jo min egnen CD key
Avatar billede haverslev Novice
13. maj 2008 - 08:01 #5
Hente på nettet ?
Mig bekendt så er det vist kun "pirat" versioner der kan hentes via nettet, så jeg vil sige at det er ulovligt.
Men snak med MS om at få/købe en ny cd, mener at have hørt at de sender den for 100 kr.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. maj 2008 - 08:57 #6
Enig - det kan ikke være lovligt at hente fra nettet.
Er det lovligt kunne M$ jo bare ligge det til download og spare penge på at få cd´er/dvd´er brændt...
Avatar billede juks Novice
13. maj 2008 - 10:26 #7
ok , men så er det mig lidt sort . hvorfor kan man så bruge hvilken som helst cd ... så kunne jeg jo bare låne een af en ven . hvis det er key/licensen der giver rettigheder til at benytte programmet
Avatar billede haverslev Novice
13. maj 2008 - 11:55 #8
Jo den er god nok, der er ingen problem i at "låne" samme version af en ven, blot at du bruger din EGEN cd-key.
Hvis det var meningen at cd`erene skulle være frit tilgængelig på nettet, så ville MS helt sikkert have disse på en download side :-)
Dem der er på nettet er som regel ifm. nogle pirat keys osv. og så er det ulovligt