Avatar billede sph1nx Nybegynder
16. juli 2008 - 14:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

CVR register tjek

Jeg sidder og skal lave et lille app til firmaet hvor vi tjekker op på om et CVR nummer eksisterer i CVR registeret, jeg har set de har en service (CVR online), men den koster 40 øre pr opslag, og et eller andet i oprettelse, HVIS der kunne findes en vej uden om dette, ville det være det bedste, nogle ideer til dette problem?
Avatar billede aaberg Nybegynder
16. juli 2008 - 14:47 #1
Du kan jo eventuelt slå det op direkte cvr.dk via web-adressen. Et eksempel:

http://www.cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=26259495

Her slår du op cvr nummeret 26259495. Du kan bruge WebClient databasen til at returnere siden, så kan du køre et par regular expressions på siden, eller søge på den via XmlDocument klassen for at finde ud af om der rent faktisk er returneret en virksomhed, eller om siden er blank.
Avatar billede sph1nx Nybegynder
17. juli 2008 - 11:42 #2
Det var ihvertfald sådan det blev, så det må blive et svar.
Avatar billede aaberg Nybegynder
17. juli 2008 - 12:20 #3
svar :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juli 2008 - 22:12 #4
Husk at check deres TOS. Hvis de har en betalings web service, så kunne de måske
blokere for systematisk screen scraping.
Avatar billede sph1nx Nybegynder
19. juli 2008 - 22:14 #5
TOS ?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juli 2008 - 22:18 #6