Avatar billede carstengp Nybegynder
26. juli 2008 - 17:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

sammenkobling af 2 routere

Jeg har en WLAN Netgear router, som fungerer upåklageligt, men har brug for et par ekstra porte. Jeg har så fået fat i en Dlink router som jeg har koblet fra den ene port i Netear'en over på Wan-porten på Dlink'en.

Det udstyr jeg nu sætter på begge routere fungerer fint.

Standard gateway på Netgear er 192.168.1.1
og på Dlink er den 192.168.0.1

Dlink'en har fået tildelt 192.168.1.8 på netgear'en

Nu kommer spørgsmålet...

Jeg har bla. et IP-cam som jeg gerne vil kunne tilgå fra en hvilkensomhelst computer om den er sat til den ene eller den anden router... Kan man det?

Jeg kan sagtens fange cam'et på den router, som den kobles til, men lige hvordan jeg får fat i den fra den anden router, kan jeg ikke lige gennemskue.

Håber der er nogen netværks-geeks, der kan svare på det :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. juli 2008 - 17:29 #1
Det er en switch ( http://da.wikipedia.org/wiki/Netværksswitch ) du skal smide på din router.. ikke endnu en router..

Engelsk: http://en.wikipedia.org/wiki/Network_switch
Avatar billede osigaard Nybegynder
26. juli 2008 - 17:53 #2
Du skal koble således:
Kabel fra Netgear router ( 192.168.1.1 ) til en af LAN portene på D-link.
D-Linken skal sættes op til at køre i Switch mode, må altså ikke uddele IP og er ikke default gateway DHCP skal være disabled.
Giv evt, D-Link ip 192.168.1.2 og kobl dig så på Netgear og sæt DHCP starting adr. til e.eks 192.168.1.5 det betyder at ip inden 192.168.1.5 kan bruges som fast tildelte IP.
Du skal aldrig køre med 2 Routere/Gateways/Dhcp-servere

Lad Netgearen klare al tildeling af DHCP, så kan du også tilgå dit IP-cam fra alle computere på netværket.
Avatar billede carstengp Nybegynder
26. juli 2008 - 19:41 #3
Jeps nu virker det. DHCP slået fra på Dlink og kabel flyttet fra WAN til LAN.
Smider i nogle svar?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. juli 2008 - 21:15 #4
Ingen points til mig, tak.
Avatar billede osigaard Nybegynder
26. juli 2008 - 22:00 #5
:-)Ping:-)
Avatar billede osigaard Nybegynder
26. juli 2008 - 22:01 #6
:-)Ping:-)