Avatar billede peterbechm Novice
11. august 2008 - 22:13 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Hvor meget ram kan XP håndtere?

Hej derude
Jeg har 2 gb ddr2 ram i pc der kører med XP Professionel 32 bit, har fået foræret 2 gb mere af samme slags. Kan jeg mont. disse, eller er det for galt...?
Mvh Peter
Avatar billede arne_v Ekspert
11. august 2008 - 22:27 #1
XP 32 bit kan bruge 4 GB minus hvad PCI og PCIe bruger oprundet til multipla af 256 MB
minus en lille bitte smule.

Det betyder at saetter du de 2 GB extra i, saa vil du kunne bruge et sted mellem 2.8 og 3.6
af dem afhaengig af dit oevrige hardware.
Avatar billede Jensen DK Novice
12. august 2008 - 07:52 #2
Du kan roligt sætte dem i, det eneste der kan ske er at den ikke starter XP op, har været ude for det en gang, men så kan du jo bare pille dem ud igen.
Avatar billede peterbechm Novice
12. august 2008 - 08:17 #3
Ok, de hedder noget med twin og er købt som et par. Men kan jeg prøve at mont. en enkelt eller er det bedst med et par? Der er et grafikkort i på 512 mb ram..
Avatar billede Jensen DK Novice
12. august 2008 - 08:29 #4
Du kan bare prøve med en enkelt og så bagefter når den første virker så sæt den næste i, husk at tage strømmen fra og hold lige på en radiator samtidig med at du holder på computeren.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. august 2008 - 15:09 #5
Hvis det er en nyere computere, saa maa par vel give bedre performance.
Avatar billede peterbechm Novice
19. august 2008 - 10:09 #6
Ok
Siger mange tak for hjælpen..
Har valgt ikke at installere dem, da det vist ikke gir det store..
Send nogle svar så deler jeg lidt ud..
Mvh. Peter
Avatar billede Jensen DK Novice
19. august 2008 - 13:05 #7
Hvis det var mig så ville jeg prøve, bare for at se hvordan computeren kom til at køre, det kan være at du bliver glædeligt overrasket, du kan jo altid ændre det tilbage som det var.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2008 - 15:27 #8
.