Avatar billede skovfoged Nybegynder
09. december 2008 - 13:18 Der er 21 kommentarer

dårlig forbindelse

Hejsa.
Jeg søger et svar angående min internet-forbindelse.
Jeg har en 12m/bit fra yousee,derefter har jeg en trådløs router, netgear wgr614,fordi vi har kun bærbar i huset.
jeg har opdateret firmwaren i min netgear router,det hjalp ikke noget,problemet er at når jeg kører trådløs kan jeg kun komme op på ca 6m/bit, og når jeg kører gennem Lan-stikket altså med kabel,så kommer jeg op på ca 12m/bit.
Hilsen skovfoged.
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. december 2008 - 14:31 #1
Skift kanalen i routeren for det trådløse net.

Hvis du anvender en kanal eller nabokanal som din nabo anvender, kan resultetet være som du beskriver.
Du skal, om muligt, vælge en kanal der er mindst 2 og helst 5 kanaler væk fra nabonet.

www.netstumbler kan afsøge alle kanalerne, således du kan se hvilke kanaler der er optaget af dine naboer. Du kan så vælge en kanal som skitseret ovenfor ud fra dette resultat.
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. december 2008 - 14:31 #2
www.netstumbler.com er det rigtige link.
Avatar billede skovfoged Nybegynder
09. december 2008 - 16:29 #3
jeg har prøvet at skifte kanal,men kan stadig se omkring 3-4 andre,
men har ikke prøvet dette program.
vender tilbage
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. december 2008 - 16:30 #4
Det gør intet at du kan se andre, blot må du ikke anvende samme eller nabokanalen
Avatar billede skovfoged Nybegynder
09. december 2008 - 16:51 #5
jeg kan ikke rigtig få det program til at virke,ved ikke om jeg gør det rigtigt.
Avatar billede skovfoged Nybegynder
09. december 2008 - 20:52 #6
nu har jeg prøvet at skifte kanal,det hjælper ikke noget?
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. december 2008 - 21:41 #7
Har du vvalgt en kanal som dine naboer ikke anvender ?
Avatar billede skovfoged Nybegynder
10. december 2008 - 08:09 #8
Ja,var det ikke det jeg skulle???????????
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. december 2008 - 16:31 #9
Hvad så når du tager den bærbare ind i samme lokale som routeren, giver det så damme problem.

Visse bærbare har også en strømsparefunktion på netkortet. Det er som navnet siger for at spare på strømmen, specielt når der køres batteridrift. Denne funktion kan du deaktivere.
Dobbelt klik på det trådløse netværks ikon nederst til højre og der vælger du egenskaber. Nu skulle der gerne står "Opret forbindelse ved hjælp af" i den øverste del af det nye vindue, og der er en knap hvor der står "konfigurer. Den trykker du på, og frem konner en liste med egenskaber for netkortet. Bladre ned i denne indtil du finder noget om strømspare, og deaktiver det. Det er ikke sikkert at din har det, men sandsynligt.
Avatar billede skovfoged Nybegynder
11. december 2008 - 07:34 #10
Jeg sidder i stuen hvor alt mit udstyr er,jeg prøver det andet,og vender tilbage,er det  virkelig kun mig der har sådan et problem?
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. december 2008 - 09:41 #11
I det sidste er der en lille fejl. Jeg går ud fra at du har XP. Højreklik på ikonet nederst og vælg Åbn netværksforbindelser. Højreklik på den trådløse netværksforbindelse og vælg egenskaber. Under faneblad Generelt trykker du på Konfigurer. Under faneblad Avanceret har du listen. Det er forskelligt fra netkorteproducent til netkortsproducent hvad listen indeholder.
Mit er et Intel, og har mange ting i listen. F.eks Roaming agressivitet. Den har jeg sat så lav som muligt. Det gør den mindre tilbøjelig til at skifte accesspunkt for at få bedre signal. Sendeeffekt har jeg sat til maksimalt, og strømstyring er sat til maksimal ydelse, altså uden strømspare.
Har du noget tilsvarende, vil du med fordel kunne få en bedre forbindelse til din router på denne måde.
Avatar billede skovfoged Nybegynder
11. december 2008 - 16:28 #12
dette hjælper ikke noget,endda lidt dårligere,så hjælpen er snart mega stor......
Avatar billede skovfoged Nybegynder
11. december 2008 - 16:59 #13
nu har jeg afprøvet alle 13 channels inde i min trådløse router for at se om der er forskel på dem det var der heller ikke............
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. december 2008 - 20:10 #14
Prøv og klik på Start > Kør > skriv cmd og tryk enter > skriv ipconfig og tryk enter.
Resultatet kopiere du her ind.
Avatar billede skovfoged Nybegynder
13. december 2008 - 07:38 #15
Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Torben>ipconfig

Windows IP-konfiguration

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

      Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt

Ethernet-netværkskort Trådløs netværksforbindelse:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.2
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1

C:\Documents and Settings\Torben>
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. december 2008 - 12:57 #16
I stedet for at skrive ipconfig, skriver du ping cybercity.dk og trykker enter.

Nu skulle den gerne give dig tiden det tager at få fat i cybercitys server. Den bør ligge omkring 10 ms. prøv gerne flere gange efter hinanden, for at se om den forbliver stabil.
Avatar billede skovfoged Nybegynder
14. december 2008 - 09:39 #17
Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Torben>ping cybercity.dk

Pinger cybercity.dk [212.242.42.44] med 32 byte data:

Svar fra 212.242.42.44: byte=32 tid=37ms TTL=50
Svar fra 212.242.42.44: byte=32 tid=34ms TTL=50
Svar fra 212.242.42.44: byte=32 tid=35ms TTL=50
Svar fra 212.242.42.44: byte=32 tid=32ms TTL=50

Ping-statistikker for 212.242.42.44:
    Pakker: Sendt = 4, modtaget = 4, tabt = 0 (0% tab),
Beregnet tid for rundtur i millisekunder:
    Minimum = 32ms, Maksimum = 37ms, Gennemsnitlig = 34ms

C:\Documents and Settings\Torben>
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. december 2008 - 16:57 #18
Så ser det ud som om at problemet specifikt drejer sig om forbindelsen mellem router og netkort.

Når du i routeren har valgt en kanal der ligger mindst 2 kanaler fra andre net, så kan du slukke for både router og modem. Efter 10-15 sekunder tænder du for modem, og når den er oppe at køre så tænder du for routeren igen. Test !

Andre ting du skal overveje: Fjern trådløse telefoner for routeren og netkortets nærhed. Det samme gælder belysning med lystofrør eller sparepærer.
Antennen på routeren skal pege lodret opad.
Avatar billede skovfoged Nybegynder
15. december 2008 - 16:18 #19
nu har jeg også prøvet dette...............
hvis det er det,hva dælen kan jeg snar prøve.
Firmwaren er op dateret,driveren er opdateret,alle channels er prøvet,
men hvis du har andre gode trådløs råd så vil jeg gerne afprøve dem.
Avatar billede skovfoged Nybegynder
18. december 2008 - 14:53 #20
kan det være at det netkort der sidder i dell 1300 bærbar ikke kan hente hurtigere,
end de 6 m/bit,og vil det hjælpe at finde et nyt?eller en til usb?
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. december 2008 - 11:00 #21
Du kan prøve at resette routeren ved at trykke på den lille reset knap der sidder på samme side som LAN stikkene. Hold den inde i ca. 5 sekunder, så er den tilbage til fabriksindstillinger.
Derefter skal du sætte routeren op på ny, også den trådløse del med SSID, Kanal-valg og sikkerhed.