Avatar billede ck23 Nybegynder
09. februar 2009 - 12:04 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Fjernelse af trojanske heste hvordan

Hvordan fjerner jeg Trojanske heste?

--------------------------------------------------------------------------------

Jeg har fået 3 trojanske heste ind på min computer i forbindelse med jeg downloadet nogle filer ned på min computer.

Jeg kan simpelt hen ikke få dem fjernet. Jeg har kørt diverse scanninger med både Norton 360, som er det program der har identificeret dem. Det skriver jeg skal fjerne dem manuelt med et trojan removal tool. Dette afhjalp dog ikke problemet.

Så prøvet jeg spyboot, clean up tool, cleaner, anitmalware, som fjernet 1 enkelt en af dem.

Så læste jeg mig frem til at jeg skulle slette de inficerede filer i fejlsikret tilstand, det gjorde jeg så, men efter endnu en scanning er problemet stadig det samme.

Er der ikke en eller anden måde og fjerne dem på?

(Det er en Trojan.brisv.a!inf)
Avatar billede klaudi Ekspert
09. februar 2009 - 12:19 #1
Har du prøvet dette:
http://www.softpedia.com/get/Antivirus/Trojan-Brisv-A-inf-Removal-Tool.shtml

Du skal os slette Systemgendannelses punkter, der kan de os gemme sig.

mvh klaudi
09. februar 2009 - 12:50 #2
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)

Mht.: Vista - HøjreMusseTast på *.EXE filen - Kør som Administrator...

Avatar billede jogha Nybegynder
09. februar 2009 - 13:19 #3
Tror Malwarebytes klarer dem alle - Hent det på en af linkene, som Karise_larry viser til eller:

http://www.download.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html?tag=contentBody;mostPopTwoColWrap&cdlPid=10997763
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. februar 2009 - 20:18 #4
anitmalware - kan det være Malwarebytes Antimalware?
Har du husket opdatering af program inden scanning?
Avatar billede Skoday Nybegynder
18. februar 2009 - 19:46 #5
prøv AVG. har fået fjernet alle mine virus'er
link: http://www.avg.com/filedir/inst/avg_free_stf_en_8_237a1428.exe
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. februar 2009 - 20:23 #6
#5

Ja virus, men AVG er ikke så god til trojanere!
Avatar billede skyum Nybegynder
19. februar 2009 - 03:57 #7
Jeg benytter en Win98 opstartsdiskette som er låst. Du kan også benytte en opstarts cd.
Skift til c: og skriv fdisk /mbr

Herved slettes alle oplysninger på spor 0.
Genstart din pc og lad styresytemet finde din hardware m.v.
Du bliver så bedt om at genstarte igen.

Dette skulle løse problemet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. februar 2009 - 15:38 #8
Skyum - en noget aggresiv løsning :D
Avatar billede skyum Nybegynder
20. februar 2009 - 03:53 #9
Nej det er ikke aggresivt. Det tager under 2 minutter med genstart.
Og der er ingen skader på den øvrige software på din pc.
Jeg glemte dog at skrive, at man selvfølge først skal scanne sin pc og fjerne de virus filer, der ligger her. AVG kan fjerne dem, hvis du scanner fra Safe-mode.
Avatar billede SFNP84 Nybegynder
27. februar 2009 - 08:34 #10
Et andet godt forsøg på at fjerne sådanne ting, er er bruger det som hedder Super AntiSpyware. Dette har jeg haft held med at fjerne meget af de spyware jeg har været udsat for i det firma hvor jeg arbejder.

Link: http://www.superantispyware.com

Hvis du så kombinere det med fx. AVG eller Online Panda Antivirus, så plejer vi at kunne få bugt med de ting vi oplever.
Avatar billede ck23 Nybegynder
12. marts 2009 - 22:29 #11
Hej

Jeg prøvet alle jeres forslag, men intet hjalp, og jeg måtte se mig nødsaget til at omformatere hele computren ;-( øv

Tak for forslagene

Prøvet dog ikke din løsning skyum, da det ikke var muligt at fjerne virussen med noget som helst, og da den begyndte at nedbryde mit norton antivvirus program, så måtte jeg handle hurtigt!
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. marts 2009 - 22:33 #12
Ja det er muligvis fint nok, men har det taget dig 40 dage at handle hurtigt?
Og hvorfor deltager du ikke selv, så vi kan hjælpe...?
Avatar billede Skoday Nybegynder
29. maj 2009 - 16:10 #13
AVG er det bedste til trojanere
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. maj 2009 - 17:29 #14
Skoday hvad baserer du det på???
Avatar billede ck23 Nybegynder
28. december 2009 - 12:25 #15
Afprøvet nu løsningerne med det samme dengang. Fik bare ikke lige svaret tilbage ligeså hurtig beklager john_stigers
Avatar billede KimK1703 Nybegynder
30. april 2010 - 14:49 #16
er der nogen der har et forslag til et godt anti virus program til mac?

____________________
http://www.folkd.com/user/alarmer-til-private-hjem
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. april 2010 - 20:09 #17
KimK1703 opret dit eget spørgsmål, tak :)