Avatar billede Nickcoolass Nybegynder
22. august 2009 - 11:21 Der er 11 kommentarer

Gyllendals Rødeordbøger på 64Bit system

Hej Allesammen, Jeg er ny herinde og har brug for hjælp.

Jeg har gyllendals røde ordbog Dansk/Engelsk, Engelsk/Dansk fra 2003 men kan ikke få det til at virke på Windows Vista 64Bit? Er der nogen der har nogle kreative bud på hvordan man får det til at virke?

Venlig hilsen
Nickcoolass

PS. Er i tvivl om det er den rigtige kategori men håber det går.
Avatar billede vejmand Juniormester
22. august 2009 - 11:33 #1
http://www.eksperten.dk/spm/843846

Ved ikke om dette siger dig noget, jeg bruger det ikke selv...
Avatar billede Nickcoolass Nybegynder
22. august 2009 - 11:50 #2
har kigget, men det er ikke løsningen. Den vil slet ikke lade mig på nogen måde installerer noget fra den CD.

jeg skal have en emulator der kan emulere  16Bit programmer på et 64Bit Vista.

Vil dog ikke have de store programmer ind for at få en Ordbog til at virke men det er dog essentielt for mit arbejde at jeg har ordbøger på min com.
Avatar billede vejmand Juniormester
22. august 2009 - 11:54 #3
Har du valgt at højreklikke på installations-filen -> Kør som administrator?

Jeg kan se på nettet, at det ofte løser problemer med installation af Gyllendals ordbøger i Vista......
Avatar billede Nickcoolass Nybegynder
22. august 2009 - 11:59 #4
Ja, det er ikke så simpelt som et almindeligt administrator problem, jeg har også søgt løsninger på Google og andre steder men kan ikke finde en holdbar løsning.

Det er ikke et problem med computeren jeg tror det er fordi at Windovs vista 64 bit ikke kan kører et program der kører i 16bit. Derimod har 32bit systemer ikke noget problem med at køre de applikationer.

Måske skulle jeg prøve en Emulator men jeg har aldrig prøvet dem før og det skal jo også være nemt for mig at komme til min ordbog når jeg arbejder. vil ikke igennem alle mulige programmer for at starte min ordbog op..
Avatar billede ksoren2 Nybegynder
22. august 2009 - 12:35 #5
Og det er udelukket, at kigge efter nye ordbøger, som ikke er baseret på det der gamle "bogskabet"?
Avatar billede vejmand Juniormester
22. august 2009 - 12:40 #6
Okay, det bestemmer du.  :-)
Jeg har bare set hvordan andre har løst problemet.  :-)
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2009 - 06:17 #7
Forkert kategori Nickcoolass... Det er en Ommer :-)
Avatar billede Nickcoolass Nybegynder
23. august 2009 - 13:08 #8
Istedet for at være en del af problemet Jepe44 kunne du jo have valgt at være løsningen og komme med den kategori den så passer ind i mit spørgsmål.
Du kunne også komme med et svar på mit spørgsmål istedet for sådan en spydig kommentar.
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2009 - 19:29 #9
Ej :-) undskyld Nickcoolass, det var ikke for at være "spydig" men du spurte jo selv.

Vista 64 kan ikke afvikle 16 Bit programmer, men du kan downloade et 32 Bit program som igen kan afvikle en 16 Bit program.

Se f.eks her: http://www.dosbox.com/
Avatar billede ejvindh Ekspert
25. august 2009 - 15:49 #10
En mulighed kunne også være at abonnere på deres online-udgave:
http://ordbog.gyldendal.dk/

...eller få dit arbejde til at gøre det.

Et alternativ kunne findes her:
http://www.ordbogen.com/
Avatar billede Vandreren Novice
10. februar 2010 - 18:38 #11
Er problemet/spørgsmålet stadig aktuelt?