Avatar billede martin_moth Mester
06. april 2010 - 20:47 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

Driver til lydkort

Jeg har installeret win7 på en gammel PC, der før havde win XP. Nu kan der ikke findes en driver til lydkortet. Under enhedshåndtering står der bare ukendt enhed osv.

Hvordan finder jeg så en driver til mit lydkort?
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. april 2010 - 20:59 #1
Windows Update er blveet ret så effektiv i Win7 - finder det ikke en driver?
Avatar billede martin_moth Mester
06. april 2010 - 21:17 #2
nix
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. april 2010 - 21:28 #3
http://www.softpedia.com/get/System/System-Info/Everest-Home-Edition.shtml

Hent dette, og find ud af hvad bundkortet hedder.
Så tager vi den derfra.
Avatar billede besle Nybegynder
06. april 2010 - 21:50 #4
Hent programmet driver magician, og se hvad den skriver du har for et lydkort.
Avatar billede martin_moth Mester
06. april 2010 - 21:52 #5
Er ret sikker på at der er et seperat lydkort (det er en stationær) - er i gang med at downloade...
Avatar billede martin_moth Mester
06. april 2010 - 21:56 #6
Driverfinder (første link fra john) siger blot "multimedielydkort PCI bus 9, enhed 9, funktion 0, ikke installeret. det samme som enhedshåndteringen siger...

Prøver magician
Avatar billede martin_moth Mester
06. april 2010 - 21:57 #7
Hvor downloades det? (magician)
Avatar billede martin_moth Mester
06. april 2010 - 22:01 #8
doh - det hed driver magician (www.drivermagician.com)
Avatar billede martin_moth Mester
06. april 2010 - 22:03 #9
hmm - den finder intet lydkort (magician)
Avatar billede martin_moth Mester
06. april 2010 - 22:16 #10
Bare for en god ordens skyld - så vidt jeg husker virkede PC'ens indbyggede lydkort ikke da jeg købte den tilabge for mange år siden, så jeg købte et seperat. Det virkede perfekt under win XP. Win7 kan overhovedet ikek få liv i noget som helst ser det ud til - den skriver der er et problem, men kan ikke løse det.

Kan man se hvad for et lydkort det er, hvis man fysisk piller det ud af PC'en?
06. april 2010 - 22:43 #11
Har du - hvis muligt - DISABLET dette "ikke virkende" / On-Board lydkort i BIOS ???
Avatar billede martin_moth Mester
06. april 2010 - 23:32 #12
nej - det kan selvfølgelig være der er en konflikt der så. Prøver lige at se om jeg kan finde ud af det
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2010 - 07:23 #13
prøv drivermax - lad dig registrere og du har ret til at hente 2 drivere om dagen gratis.

http://www.innovative-sol.com/drivermax/

sådan her

http://www.innovative-sol.com/drivermax/snapshots.htm

m.v.h
Avatar billede martin_moth Mester
07. april 2010 - 13:07 #14
treatmenice: Hvad skulle jeg få ud af det? Problemet er jo at finde ud af HVILKEN driver jeg skal hente...

det har hverken Driverfinder eller Driver Magician kunne
Avatar billede besle Nybegynder
07. april 2010 - 13:14 #15
Okay, så må du prøve at finde programmet PC wizard. det giver en detaljeret beskrivelse af alt hardware i computeren. programmet kan findes på CPUID´s hjemmeside
Avatar billede martin_moth Mester
07. april 2010 - 13:25 #16
ok - prøver det :-)
Avatar billede martin_moth Mester
07. april 2010 - 18:55 #17
En laaaang liste kommer fra PC Wizard

Tror måske det er denne:

Device audio: CMI8738/C3DX PCI Audio Device - kan det passe? Kan jeg finde en driver til den?
Avatar billede martin_moth Mester
07. april 2010 - 19:00 #18
Fandt sørme en driver via google.

besle, din løsning hjalp mig. men smid svar allesammen, og tak for indsatsen
07. april 2010 - 19:19 #19
Ping...
(Måske en lille smule *S*)
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. april 2010 - 19:23 #20
Driverfinder (første link fra john)

Det var nu ikke det jeg linkede til!
Har lige tjekket og der linkes korrekt til Everest Home Edition 2.20...

Men pyt, du fik en løsning ;)
Avatar billede besle Nybegynder
07. april 2010 - 20:00 #21
Godt det virkede :D
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2010 - 08:50 #22
#14

jo det kunne den

nu kunne du bare have brugt drivermax og under sound eller lyd have hentet den driver du skulle bruge - sværere var det ikke.

men ok