Avatar billede aarre1 Nybegynder
09. april 2010 - 15:43 Der er 4 kommentarer

byg selv en generator

Hej jeg ville høre om der er nogle der kunne hjælpe mig. Jeg vil byg en vindmølle til min kolonihave, inden til vindmøllen har jeg mit problem er alt det andet  jeg har set en video hvor der er en der har bygget en generator til at lave 12v ud af magneter fra harddiske… se videoen her http://www.youtube.com/watch?v=iFfhMR1uidg&feature=player_embedded

Sådan en kunne jeg også godt tænke mig at bygge,

1 hvordan kommer strømmen vider fra de magneter, jeg kan se man skal bruge en transformer, kan men lave dem selv?
2 hvordan laver man dem…?
3 hvis man skal købe dem hvor store skal de så være, og hvor kan man købe dem, og hvad koster de…?

Jeg håber at der nogle der kan hjælpe mig.

M.V.H Martin

Mail kobogsalg@forum.dk
Avatar billede thov Forsker
09. april 2010 - 16:41 #1
Er det ikke nemmere at tage forbi en autoophugger og finde en billig generator.
Sammen med en 12V akkumulator, har du så et fint lille system, som burde kunne levere omkring 250W når vinden er til det :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
09. april 2010 - 16:44 #2
som sådan er en generator bare en el-motor. Tag fx en gammel viskerrobot til en bil.
Når du tvinger den rundt ved at dreje på akslen - kobles (evt via et gear) til vindmølle-vinger, så vil der kommer strøm på ledningerne.
Men du kan få nogle meget effektive, testede, og brugbare ved at købe en færdig vindmølle.
http://www.naturens-energi.dk/
se under menupunkterne produkter og formål
Avatar billede aarre1 Nybegynder
09. april 2010 - 17:51 #3
til thov... tak det vidste jeg god:)

til claes57 tak skal du have:)

jeg håber stadig at der er nogle der kan give mig svaret;)
Avatar billede store-morten Ekspert
09. april 2010 - 23:15 #4
Prøv at kikke her, til inspiration.

http://www.vindmølle-energi.dk/