Avatar billede Lise10000 Nybegynder
09. juli 2010 - 09:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Forskellig fra "-" eller forskellig fra et tal

Hej
Jeg har 2 spørgsmål:
Jeg ved jeg skal benytte HVIS funktionen, men kan ikke hitte ud af de sidste detaljer.

1. Jeg vil gerne have en funktion der gør, at hvis det der er i celle B5 er forskellig fra "-" så skal værdien "2" vises.
Det er 'forskellig fra'-tegnet jeg ikke ved hvordan indtastes.

2. Jeg vil gerne have en funktion der gør, at hvis det der er i celle B5 har en talværdi skal denne talværdi vises, ellers skal "-" vises.

Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede vejmand Juniormester
09. juli 2010 - 09:15 #1
Den første, kan du måske bruge:
=HVIS(B5="-";"";2)

Den næste:
=HVIS(ER.TAL(B5);B5;"-")
Avatar billede Lise10000 Nybegynder
09. juli 2010 - 09:28 #2
Tak, det var lige de hints jeg manglede, du må gerne få points
Avatar billede vejmand Juniormester
09. juli 2010 - 09:32 #3
Velbekomme, svar kommer her.  :-)