Avatar billede justrace Novice
12. juli 2010 - 18:11 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Skærm-optagelse

Hej

Hvilket program til at optage hvad man laver på skærmen?

Altså ligesom screendump, men bare video.
Avatar billede jjbirk Nybegynder
12. juli 2010 - 18:22 #1
http://www.gadwin.com/support/
Bruger jeg, syntes det er ganske godt :-)
Avatar billede jjbirk Nybegynder
12. juli 2010 - 18:25 #2
http://camstudio.org/
Hvis det er som en film.
Avatar billede frem-ad Professor
12. juli 2010 - 19:07 #3
er med på en lytter
Avatar billede justrace Novice
12. juli 2010 - 19:56 #4
Det er til at lave tutorials med, og det er video jeg skal bruge.

Camstudio er tæt på, men kvaliteten er ikke ret god.
Avatar billede jjbirk Nybegynder
12. juli 2010 - 20:22 #5
:-) ok men det er det bedsta jeg kender, så hvis nogle kender noget beder er jeg også med på en lytter.
Avatar billede justrace Novice
12. juli 2010 - 20:36 #6
Har lige hentet HyperCam2, og det ser umiddelbart fint ud.

Vender tilbage med noget når jeg hat testet lidt mere.
Avatar billede ranni Forsker
15. juli 2010 - 21:21 #7
Debut video capture      - -  den er gratis og du kan selv bestemme hvor meget af skærmbilledet, der skal optages
Avatar billede ranni Forsker
15. juli 2010 - 21:26 #8
Avatar billede justrace Novice
15. juli 2010 - 21:55 #9
Den kigger jeg lige på, tak.
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2010 - 22:17 #10
"camtasia" er fantastisk - men IKKE gratis...
- og hvorfor skulle det også være det ?
Avatar billede justrace Novice
16. juli 2010 - 23:04 #11
Det behøver ikke være gratis, men 199 euro er nu lige i overkanten. :)
Avatar billede ansen Nybegynder
16. juli 2010 - 23:45 #12
Hvad er problemet med Camstudio? du kan jo indstille selv hvor mange fps der skal være og kvalitet, jeg laver iværtfald hd tutorials uden problemer med camstudio
Avatar billede justrace Novice
17. juli 2010 - 10:45 #13
Jeg har testet lidt, og både camstudio og debut på hver deres måde er ret gode.

Så hvis jbirk og ranni lægger et svar, så deler i.
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2010 - 11:40 #14
Kan du uddybe (bare lidt) ?
Avatar billede justrace Novice
17. juli 2010 - 12:15 #15
Debut er nem, kan bruge alle skærme på en gang, flot opløsning, framerate helt ok, og kan optage i mange formater direkte uden konvertering bagefter.

Camstudio er tæt på, derfor den også er brugbar i nogle situationer.

Camtasia, camstudio's storebror, eller hvad man skal kalde den, er for dyr.
Jeg har absolut intet mod at betale for software, og har faktisk betalt selv for winamp, selv om det ikke er nødvendigt.
Men 199 euro er lige lidt mere end jeg havde regnet med for den slags software.
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2010 - 13:08 #16
OK, tak!

PS: Der var ingen "kritik" i dén med at betale!
- Kan bare huske at vi brugte Camtasia på min tidligere arbejdsplads - og at den var prisen værd - da det ikke var mine private penge : )
Avatar billede justrace Novice
17. juli 2010 - 13:35 #17
Jo, men havde jeg virkelig brug for de sidste funktioner, havde jeg også været nede i baglommen.

Jeg plejer aldrig at gå direkte efter gratis software, og havde det kostet noget mindre, havde jeg også kigget mere seriøst på det.
Det er ikke i forhold til at de andre er gratis, men ift. hvad man får, og 1500 er immervæk i overkanten.
Avatar billede ranni Forsker
30. juli 2010 - 13:38 #18
Hej
.Jeg kan ikke bruge point til noget, men der skal jo lukkes.
Avatar billede justrace Novice
30. juli 2010 - 15:04 #19
Det er så hermed gjort.
Tak for hjælp. :)