Avatar billede pellepwnedu Nybegynder
27. juli 2010 - 19:29 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Fladskærm 2 forskellige LED vs. PLASMA

Hey Eksperten.

Jeg skal ud og købe et fladskærm tv imorgen. Jeg skal vælge mellem 2 forskellige fladskærme og kan ikke finde ud af hvilket et af dem jeg skal vælge.

Håber i kan hjælpe mig med nogen gode råd?

Nummer 1:

Panasonic TXP42G20E
42" Full HD - PLASMA TV - NEO-PDP
DIG. TUNER: DVB-T/C MEPG4
OPLØSNING: 1920 X 1080P
RESPONSTID: 0.001 MS
TEKST-TV: 1000s Hukommelse
ANTAL HDMI: 4
HZ: 600HZ
USB/WIFI: USB & WIFI Ready

Nummer 2:

Phillips 40PFL5605H
40" Full HD - LED-TV - NATURAL MOTION FLOW
DIG. TUNER: DVB-T/C MEPG4
OPLØSNING: 1920 X 1080P
KONTRAST: 500.000:1 DYNAMISK
RESPONSTID: 2 MS
TEKST-TV: 1200s Hukommelse
ANTAL HDMI: 3 ( 1. Ver. 1,4 )
HZ: 100HZ
USB/WIFI: Kun USB

Hvad syntes i jeg skulle vælge af de 2 muligheder?

På forhånd tak
27. juli 2010 - 19:40 #1
Velkommen til E. ...

http://www.flatpanels.dk/ - der er en masse guides ...
Avatar billede pellepwnedu Nybegynder
27. juli 2010 - 20:32 #2
tak for rådet.

der er ikke nogen der kan give et råd til hvilke af de 2 skærme jeg skal købe?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juli 2010 - 20:33 #3
Da jeg købte fladskærm havde jeg ikke muligheden for Led.
Det endte med jeg købte et Panasonic TX42PX70 (tror jeg det hedder). Synes det havde den bedste billedkvalitet, med de mest naturtro farver indenfor den prisramme jeg ville give (Ca 11000 kr).
Men det er også over tre år siden, og udviklingen har flyttet sig. Ser man på tallene, ser Panasonic umiddelbart bedst ud, men det kan man ikke altid tage for gode varer. Tag ud på stedet, og juster på dem til de opnår det billede som du vil have det til at se ud. Vurder billdet og køb ud fra det. Begge producenter er kendte, og laver tv i topklasse, så det er bare at teste.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juli 2010 - 20:35 #4
TX42PX70 er et plasma tv
Avatar billede lzs Nybegynder
27. juli 2010 - 20:55 #5
Jeg skal ikke kunne udtale mig om, hvilken er bedst, da jeg ikke har set det tv fra Phillips, men jeg ved at G20 er super godt og hvis jeg selv skulle ud at købe nyt tv, ville det helt klart ligge højt på listen.
Avatar billede sld Nybegynder
27. juli 2010 - 21:18 #6
Begge tv er med rigtig flot billede.

Men det afhænger helt af hvad du skal se på dit TV?

Sport, film, computer, spil, osv. ?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juli 2010 - 21:32 #8
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juli 2010 - 21:32 #9
Det link kan åbenbart ikke indsættes her.
Avatar billede pellepwnedu Nybegynder
27. juli 2010 - 21:56 #10
Jeg skal hovedsagligt se film på tv'et.

Tak for alle de gode svar. Jeg læner lidt over til Philips tv'et
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2010 - 22:28 #11
Jeg har både Samsung LED TV og monitor. Begge giver skarpe men behagelige billeder, og så bruger de ikke ret meget strøm.
Phillips TV kender jeg ikke. Jeg har haft en Phillips HDD optager, som jeg var meget utilfreds med, men det siger jo ikke noget om TVét.
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2010 - 22:36 #12
Ps. Når du hovedsagelig skal se film på dit TV, så skal du også tænke på hvilke højtalere man kan få til det. Højtalerne i et LED TV er på grund af den flade størrelse ikke gode. Samsung har et storartet højtaler sæt, som betjenes fra fjensbetjeningen. Det består at mellem og diskant højtalere, som kan placeres ved skærmen, og en ledningfri subwuffer som så kan plaseres hvor som helst, hvor den kan sættes til en stikkontakt. Meen, sættet koster også 3.000 kr.
Avatar billede sld Nybegynder
29. juli 2010 - 15:44 #13
Fiskerbo - Philips tv'et er backlight LED, og er derfor ikke helt så tyndt som eks. samsungs edge led. Derfor har du stadig "ok" lyd i Philips'en.

Jeg vill helt klart vælge G20'eren. Panasonic er for vilde til at lave plasma tv, og det her er ingen undtagelse. Du får rigtig gode farver, og et plasma tv der håndtere bevægelse og panorering 100 gange bedre end så mange andre plasma tv.
Der sidder også PVR funktion, hvor du kan tilslutte en ekstern HDD og optage direkte fra TV'et af.

Vær dog opmærksom på lysforhold i stuen eller hvor det skal stå. Plasma skærme har en "glas overflade" som gør at du hurtigt vil kunne opleve mange reflektioner, hvis du har vinduer osv.