Avatar billede Krist29 Nybegynder
11. januar 2011 - 21:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Gendanne til fabriksindstillinger

Hej.

Jeg har en HP Pavilion dv9000, som jeg gerne vil have gendannet til fabriksindstillinger pga. virus og at den er overfyldt.

Problemet er bare at det er en cd-fri formatering da der ikke fulgte nogen cd med.

Eksperter siger at man skal trykke på f11 inden windows starter, og rigtigt nok står dette også i bunden af skærmen. Der sker dog ikke noget når jeg trykker på f11 - tasten.

Er der en anden måde jeg kan gendanne computeren på?
11. januar 2011 - 21:18 #1
XP, Vista, WIN7, ... ?

http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c01311536.pdf - Tja der står [F11] ...
Måske flere hurtige tryk ?
Avatar billede Krist29 Nybegynder
11. januar 2011 - 21:24 #2
Windows 7

Jeg har simpelthen gået amok på tasten lige fra jeg trykkede på on- knappen indtil windows kom på skærmen...
Avatar billede PlekterDK Nybegynder
11. januar 2011 - 22:37 #3
Eftersom styresystemet er fulgt med maskinen er der tale om en OEM installation.

For det meste gør fabrikanten det at de deler(partitioner) harddisken i 2 hvor den ene af dem så er til restore.

Det kan også være du har fået en eller flere restore cdér med maskinen da du købte den.

Sidste udvej kan være at hente en OEM version af styresystemet fra nettet :-) og installere fra den. På din maskine vil du højst sandsynligt finde en mærkat siddende som fortæller hvilket styresystem og vigtigst af alt hvilken produkt-nøgle der er forbundet til din maskine.

Håber mit svar hjalp lidt
Avatar billede PlekterDK Nybegynder
11. januar 2011 - 22:40 #4
Fra manualen:

Recovering from the Recovery Discs
To restore the system from the recovery discs:
1. Back up all personal files.
2. Insert the first recovery disc into the optical drive and restart
the computer.
3. Follow the on-screen instructions.
Recovering from the Partition on the Hard Drive
You can perform a recovery from the partition on the hard drive
from either the Start button or f11.
To restore the system from the partition:
1. Access the PC Recovery tool:
❏ To access PC Recovery from the Start button, select
Start > All Programs > System Recovery >
PC Recovery.
❏ To access PC Recovery from f11, restart the computer and
press f11 while the "Press <F11> for recovery" message is
displayed on the screen.
The PC Recovery tool opens.
2. Select PC Recovery and click Next.
The computer restarts and the PC Recovery tool opens.B-8 Maintenance and Service Guide
Backup and Recovery
3. Click OK.
4. Follow the on-screen instructions to complete the
system recovery.
If you want to perform a destructive recovery:
&#9998;A destructive recovery formats the hard drive and restores the
computer to its factory state. Select this option only as a
last resort.
a. Click Advanced Options on the System Recovery screen.
b. Select Destructive Recove
Avatar billede Krist29 Nybegynder
12. januar 2011 - 11:17 #5
1. Jeg har ikke fået restore - cd'er med til computeren, da det er en restore via computer version... Men når jeg prøver at gendanne til fabriksindstillinger via gendannelses centeret genstarter computeren bare og der sker ikke noget derefter...

Kan du uddybe forklaringen lidt med det der OEM.. Altså mit styresystem er Windows Vista home premium.
Avatar billede PlekterDK Nybegynder
12. januar 2011 - 12:59 #6
Original Equipment Manufacturer, eller OEM.

Man skal hente Windows Vista Home Premium OEM fra nettet og brænde den på en disk og dernæst genstarte maskinen med disken i, og installere fra disken, og når den så beder om produkt-nøgle skal du taste den der står på din computer (mærkaten på maskinen)
Avatar billede Krist29 Nybegynder
13. januar 2011 - 20:23 #7
Fik det til at virke... tak :)
Avatar billede PlekterDK Nybegynder
14. januar 2011 - 10:37 #8
Det var så lidt :-)