Avatar billede bsholm Nybegynder
10. juni 2011 - 18:27 Der er 8 kommentarer

Sletning af program uden uinstaal filer

Jeg har slettet et program ved at sletter mapperne da der ikke var en uinstaal.
Nu kan jeg ikke geninlæse programmet
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2011 - 18:32 #1
Du kan ikke genindlæse installationen?

Ellers bliver du nok nødt til at præcisere lidt.

Men måske kan du bruge dette program til at afinstallere det fuldstændigt:
http://download.cnet.com/TweakNow-RegCleaner-2011/3000-18512_4-10262639.html
Avatar billede 220661 Ekspert
10. juni 2011 - 19:28 #2
http://download.cnet.com/Revo-Uninstaller/3000-2096_4-10687648.html
Revo uninstallaer burde kunne klare det for dig.
10. juni 2011 - 19:36 #4
Velkommen til E. ...

Under hvilket system ?
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html - vælg punkt 4 ved kørsel/afinstalation af et givent program...
Avatar billede 220661 Ekspert
10. juni 2011 - 19:43 #5
Som også anbefalet i #2.
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2011 - 07:36 #6
det kan du altid gør hvis et eller andet er galt som du skriver
men vær sikker på hvad du fjerner

det kan du gøre på følgende måde

i start søg eller kør skriv regedit
gå ind i rediger og søg
der skriver du hvad programmet eller spillet hedder
lad den søge og fjern nøglen
tryk f3 og lad den søge videre og fjern dem en efter en
der kan være mange

du skal være sikker på det er den rigtige nøgle ellers resikerer du sort skærm hvis den er forkert

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juni 2011 - 07:50 #7
#6
Ja det kan man sagtens gøre, og jeg har gjort det en del gange, men jeg vil for den uerfarne bruger anbefale at man tager en backup af reg basen før man gør det. Det gøres ved at trykke på filer og vælge eksporter.
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2011 - 08:19 #8
hvorfor valgte jeg nu den løsning

det er IKKE altid revo uninstaler kan fjerne et program - har været ude for det af og til og der er løsningen med regedit
det kan man i alle windows versioner

det vil altid være på brugerens eget ansvar at rode med registreringseditoren - regedit

http://www.wintip.dk/9x/tools/regedit.htm

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Registry

m.v.h