Avatar billede frozenice Nybegynder
20. juni 2011 - 20:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Serverens DNS-adresse kunne ikke bestemmes - ingen internet forbindelse

Hej med Jer,

Jeg har et helt klart meget mystisk problem, jeg har de sidste 4 år haft en D-link DIR-635 Router, som har kørt UDEN nogen form for problemer. Jeg har udskiftet den med D-link DIR-655 af den eneste grund, hurtigere hastighed internt.

De er konfigureret helt ens og mens 635 kører uden problemer, så vil 655 kører i 5-7 min. Så skriver den følgende, når jeg forsøger at gå på internettet:

Denne webside er ikke tilgængelig
Serveren på ekstrabladet.dk kan ikke findes, fordi DNS-opslaget mislykkedes. DNS er den webtjeneste, der oversætter et websteds navn til dets internetadresse. Denne fejl skyldes oftest, at der ikke er forbindelse til internettet, eller at netværket er konfigureret forkert. Det kan også skyldes en DNS-server , der ikke svarer, eller en firewall, Google Chrome der forhindrer adgang til netværket.

Fejl 105 (net::ERR_NAME_NOT_RESOLVED): Serverens DNS-adresse kunne ikke bestemmes.

Dertil skal det siges at når jeg så endelig kan komme i kontakt med routeren på 192.168.0.1 skriver den ingen forbindelse i dens status.

Jeg kører med Win 7.

Hvad skal jeg dog gøre  ?
Avatar billede kmikkels Nybegynder
21. juni 2011 - 11:31 #1
I den nye router har du sikkert ikke angivet hvilken DNS server du bruger.
Kig på opsætningen af den gamle, eller benyt OpenDNS
208.67.222.222 primær
208.67.220.220 sekundær

Årsagen til at det virker et stykke tid er sikkert at din DNS cache fingerer
Avatar billede frozenice Nybegynder
21. juni 2011 - 21:16 #2
Det har jeg heller ikke gjort i den gamle. I den står der 0.0.0.0 begge steder.
Avatar billede kmikkels Nybegynder
22. juni 2011 - 09:41 #3
Så må vi starte fra bunden.
Kontroller at du har adgang til internettet:
Åben en dos box (Vælg kør -> cmd)
Skriv ping 8.8.8.8

Du skulle gerne få et svar, at der er forbindelse.

Kør også en ipconfig /all, og lad mig se output'et
Avatar billede frozenice Nybegynder
22. juni 2011 - 19:33 #4
Tak, jeg har opgivet at løse det, jeg har sat den gamle på igen så jeg kan bruge nettet, den anden er simpelthen for mærkelig.

TAK, points er dine.
Avatar billede kmikkels Nybegynder
22. juni 2011 - 19:54 #5
Beklager at vi ikke kom igennem.
Held og lykke med det næste gang :-)
Avatar billede snuppi1 Nybegynder
04. april 2013 - 00:10 #6
ja nu er det jo ikke tilfælde an man sider inde med en til flere routere
jeg spørger dig hvordan løses problemet så
-- at opgive giver ingen løsning
-- med lidt tålmodighed kan man opnå næsten alt her i livet