Avatar billede jesper-pedersen Nybegynder
20. august 2011 - 17:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Installering af java

Hej.

Min arbejskollega har smidt en vens computer om til mig fordi han ikke kan finde ud af at slette java. Og det driller også mig. vi kan ikke fjerne det. Hvis vi går ind i kontrol panel og tilføj fjern programmer, og vil fjerne programmet, kommer den op med det windows installer og køre den igennem og så sker der ikke mere. Men hvis jeg fjerne alle filerne inde i den mappe, og prøver at installere java igen, kan den ikke og kommer med en fejl om at java ikke blev installeret korrekt, da den sidste installation ikke blev gennemført (kom med fejlkode 1722). Fordi den skal fjernes er at han ikke kan gå på netbank og så vil han installere en nyere version af java fordi det nok er problemet.

Venlig hilsen Jesper Pedersen
20. august 2011 - 18:33 #1
Du/I skal altid skrive hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede jesper-pedersen Nybegynder
20. august 2011 - 18:46 #2
Det drejer sig om Vista.
Avatar billede pstidsen Novice
20. august 2011 - 18:56 #4
Nu skulle jeg lige installere java på en ny HDD i dag, og så faldt jeg over det her: http://www.java.com/en/download/faq/remove_olderversions.xml Noge du kan bruge?
Avatar billede jesper-pedersen Nybegynder
20. august 2011 - 18:58 #5
1'eren synes jeg ikke rigtig jeg kan bruge. Men har fjernet mappen "java" fra cdrevet. Men kan ikke få lov til at installere java igen, fordi den kommer med at installationen ikke blev gennemført da den åbenbart kan se java et eller andet sted.
Avatar billede jesper-pedersen Nybegynder
20. august 2011 - 18:59 #6
pstidsen, synes jeg ikke.
20. august 2011 - 19:47 #7
Hovsa -> *Vista*

Du skal starte IE (Internet Explorer) med "HøjreMusseTast -'Kør som Administrator'..." og DERFRA install JAVA ...
Avatar billede jesper-pedersen Nybegynder
21. marts 2012 - 20:20 #8
Det var åbentbart en installations fil som hang lidt. Fjernede den med Windows Installer Clean-Up .