Avatar billede lhchjo Nybegynder
15. september 2011 - 15:19 Der er 27 kommentarer

Opstart af computer

Det tager mere et kvarter for min computer at starte om og det er ret irriterende, kan i hjælpe så det kan gå hurtigere?

Der er ingen virus.
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. september 2011 - 15:27 #1
Gå i start->kør (eller søg på win7/vista) og skriv msconfig. Gå derefter ind i tabben start og fjern flueben ved de program du ikke vil have i opstart.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. september 2011 - 15:36 #2
Og prøv også at tjekke hvor meget plads du har på disken.
En tur med CCleaner er måske ikke en dårlig ide:
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...
15. september 2011 - 20:06 #3
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Ved hvilken sted undervejs 'hænger' den tilsyneladende ?
Avatar billede lhchjo Nybegynder
15. september 2011 - 21:32 #4
OKI det er XP
15. september 2011 - 21:49 #5
...Ved hvilken sted undervejs 'hænger' den tilsyneladende ? ...
Avatar billede lhchjo Nybegynder
16. september 2011 - 15:29 #6
Som jeg skrev er den ekstrem længe om at starte op ......den hænger ingen specielle steder
17. september 2011 - 08:35 #7
FØR BIOS ?
FØR 1. WindowsLogo
EFTER WindowsLogo
Lige før "skrivebord"
EFTER "Skrivebord"
...

"Snakker"/arbejder den 'meget' på harddisken undervejs ?

Og når den så ER startet op - er den SÅ fornuftig ?
Avatar billede lhchjo Nybegynder
17. september 2011 - 11:01 #8
Jeg fatter ikke hvad du skriver....

Min computer er et kvarter om at starte op....den kører og kører/arbejder og jeg har slettet alle programmer i opstart?
17. september 2011 - 11:17 #9
Jeg spørger igen - er der BARE TOTALT SORT SKÆRM i det kvarter ??? Eller hvad står der på SKÆRMEN imens det kvarter forløber ???
Er noget som helst Windows (Logo/Skrivebord/Iconer/.../???) startet op ?
osv osv osv ...
Avatar billede lhchjo Nybegynder
17. september 2011 - 13:25 #10
Nej den starter normalt op på  start siden og kører og kører og bliver klar efter et kkvarter
17. september 2011 - 13:38 #11
...kører og kører og bliver klar efter et kkvarter men HVAD HVAD HVAD er der på SKÆRMNE i det tidsrum???

REN BLÅ
REN Grøn
REN "Skrivebord"
???
Avatar billede lhchjo Nybegynder
17. september 2011 - 14:57 #12
Finder skrivebord, og jeg går på internet feks er der først hvid skærm et stykke tid så finder den min start side og så kører den der......

Det kan også være skrive bord - outlook så kører den der
17. september 2011 - 18:09 #13
Hmmm... der er formegentlig RAM nok i 'dyret' ?

Er det sket 'pludseligt' ?
Avatar billede lhchjo Nybegynder
18. september 2011 - 10:18 #14
Det ved jeg ikke der er dem der altid har været 448 Ram står der... det er sket lidt over tid hvad kan jeg gøre?
18. september 2011 - 10:26 #15
512Mb RAM - delen til grafikkort !!!

DET er 'hoved' problemet!!!

Bærbar / Stationær ?

---

... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Ikke nødvendigvis pga virus ell. lign. men så ka' jeg se hvad der er i din opstart mm.
Avatar billede lhchjo Nybegynder
18. september 2011 - 10:42 #16
Jeg forstår ikke dit svar.......

At ´kører det der og sende det så du kan se det aner jeg ikke hvordan man gør.

Det er en gammel stationær der har fungeret fint....

Men tak for hjælpen jeg føler ikke jeg kommer nogen vejen den er bare et kvarter om at starte op....kører og kører men jeg kan lære at sætte kaffe over først.
18. september 2011 - 10:54 #17
... med nævnte HiJackThis kan jeg se hvor der kan optimeres/forbedres på din PC... derfor...

Dette har jeg gennemført mange gange før !!!!
Avatar billede lhchjo Nybegynder
18. september 2011 - 11:09 #18
Det tror jeg på du har....

Men forstå at jeg ikke fatter første linje
18. september 2011 - 12:03 #19
]i]...Men forstå at jeg ikke fatter første linje ...[/i] ???
Avatar billede lhchjo Nybegynder
18. september 2011 - 12:18 #20
hej det har jeg gjort og det blev ikke så meget bedre
Hvad så?
Avatar billede lhchjo Nybegynder
18. september 2011 - 12:20 #21
Ja når du skriver "med nævnte HiJackThis kan jeg se......osv

jeg forstår det ikke. Så glem det jeg lever med det eller søger andre steder...men tak
18. september 2011 - 13:01 #22
Jeg skal se den log fil som HiJackThis oprettet. Skal lægges her i tråden...

Som 1000vis af andre har gjort...
Avatar billede lhchjo Nybegynder
18. september 2011 - 13:11 #23
Hold da op hvor må de være kloge den 1000 vis andre og det er godt...

Jeg aner ikke hvad en log fil er og jeg aner ikke hvordan man lægger den i tråden
18. september 2011 - 13:18 #24
18. september 2011 - 13:18 #25
NB: DU skal ikke begynde at 'fixe' noget som helst i 'loggen' ...
Avatar billede lhchjo Nybegynder
18. september 2011 - 13:28 #26
DU skal ikke begynde at "fixe" noget som helst i "loggen"

Hvad betyder det?
18. september 2011 - 13:31 #27