Avatar billede torben lind Forsker
31. oktober 2011 - 07:34 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Fjernelse af uønsket søgemaskine (babylon)

Hej allesammen.
Jeg har fået en søgemaskine til at starte op når jeg åbner min Explorer,den hedder babylon.com,den er jeg ikke intresseret i at bruge,kan nogle hjælpe mig med at få den slettet som søgemaskine.
Jeg har win7 inst.
torben lind
Avatar billede poko1 Ekspert
31. oktober 2011 - 08:09 #1
Ved at højreklikke på menulinien i Ie burde du kunne fjerne et flueben. Desuden kan du nemt ved hjælp af Ccleaner i værktøjskassen fjerne programmet. http://www.filehippo.com/download_ccleaner
Avatar billede torben lind Forsker
31. oktober 2011 - 08:18 #2
Hej poko1.
Ccleaner viser ikke søgemaskinen(babylon) under sletning af programmer.
Det andet forslag du har,forstår jeg ikke helt,jeg ønsker at få slettet denne uønsket søgemaskine,så måske kan du uddybe det lidt mere.
torben lind
Avatar billede cyberspace Nybegynder
31. oktober 2011 - 08:50 #3
måske du skulle prøve at hente highjakthis
http://majorgeeks.com/download3155.html

du laver en scanning og checker listen for alt der hedder babylon - marker og slet
Avatar billede poko1 Ekspert
31. oktober 2011 - 09:02 #4
Det er ikke en malware.så vær ikke nervøs.
http://gratisupload.dk/vis_billede/668112/
Avatar billede torben lind Forsker
31. oktober 2011 - 09:20 #5
Hej cyberspace og poko1.
Cyberspace det var lige det der skulle til,smid et svar og point er på vej.Mange tak for hjælpen
Poko1,tak for hjælpen,men jeg fik ikke afprøvet det,da cyberspace var lidt hurtigere end dig med en løsning der kunne fjerne mit problem,men ellers tak for hjælpen.
torben lind
Avatar billede richardjensen Seniormester
31. oktober 2011 - 10:19 #6
Prøv 'Comodo system cleaner', - den kan hjælpe med meget - efter ønske. Og den kan hentes uden det irriterende 'påhæng', såsom Babylon m.m a., man ofte bliver forsøgt belemret med.
Avatar billede torben lind Forsker
31. oktober 2011 - 10:41 #7
Hej richardjensen.
Som skrevet,har jeg fået løst problemet nu,men jeg vil noterer mig dit forslag hvis det skulle blive aktuelt en anden gang.
Mange tak for indputtet.
torben lind
Avatar billede cyberspace Nybegynder
31. oktober 2011 - 14:49 #8
ok rat at høre at du fik slette den iriterende søgemaskine - hermed svar
Avatar billede cyberspace Nybegynder
31. oktober 2011 - 14:54 #9
blot til info et problem som dette er ofte at den (også)lægger sig op i hukommelsen og så går man ind og sletter den fra harddisken
og så tror man at den er væk men den kopierer sig bare tilbage fra hukommelsen.

med highjackthis slettes det både fra hukommelse og harddisk
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. oktober 2011 - 15:40 #10
http://www.revouninstaller.com
Brug blot denne. Er god at have liggende fast installeret, for den er lidt grundigere end den indbyggede i Windows som du også kunne have brugt.
Avatar billede torben lind Forsker
31. oktober 2011 - 16:32 #11
Hej cyberspace og john_stigers.
cyberspace,jeg har problemer med at gemme en logfil i highjackthis,jeg opretter et nyt spørgsmål i aften,så kan du måske være behjælpelig med det.
Mange tak for hjælpen.
john_stigers,jeg siger tak for dit link og jeg vil downloade den og bruge den,hvis det skulle opstå igen.
mange tak for hjælpen.
torben lind
Avatar billede cyberspace Nybegynder
04. november 2011 - 11:46 #12
#11 ser ikke ud til at du har oprettet nyt spm men til dit problem. du skal finde selve programfilen - stien er
C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis\

du skal højreklikke på filen og vælge kør som administrator og så kan du vælge du a system scan and save a log file

ja win 7 er lidt underlig mht. administrator rettigheder - tit skal man højreklikke og vælge kør som administrator (selv om man er administrator i forvejen)
Avatar billede Caranzia Nybegynder
21. maj 2012 - 18:22 #13
Til dem som i fremtiden måtte opleve dette, kan i med fordel læse dette link.

Her vil i få svar på hvordan den fjernes.
http://www.trendish.dk/babylon-search-guide-til-hvordan-du-fjerner-babylon