Avatar billede ae03 Novice
23. december 2011 - 00:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sync af mobil med google kalender

Jeg kan ikke få min android mobil til at synkronisere begge veje med min google kalender. Jeg kan få aftaler fra google ind på mobilen, men de aftaler, som jeg får ind på mobilen fra exchange-serveren på mit arbejde, eller som jeg opretter på telefonen kommer ikke ind i google kalenderen.

Er der nogen, der har en idé om, hvad der går galt?

Vh Lars
Avatar billede chalde Seniormester
23. december 2011 - 10:33 #1
Exchange og Google er 2 forskellige accounts.

De aftaler du opretter gennem exchange vil derfor ikke komme ind i din googlekalender.

Når du opretter en aftale på telefonen, som du vil have ind på i din google kalender, skal du sørge for at vælge din google account når du opretter aftalen.

Begge accounts opererer uafhængigt af hinanden.

Det er ikke sikkert telefonen er sat til automatisk at vise aftaler fra begge accounts. Kig i indstillinger for kalenderen om begge accounts bliver vist.
Avatar billede ae03 Novice
02. januar 2012 - 09:21 #2
Ja, jeg har opdaget, at det er forskellige accounts. Jeg havde bare håbet, at der var en måde at komme ud over problemet på.

Det er en begrænset fordel at kunne få arbejdskalenderen på telefonen, hvis jeg ikke samtidigt kan komme til at synkronisere den op imod googlekalenderen, som min kone og jeg ville bruge til at holde styr på hinandens aftaler og dermed på, hvem der skal hente og bringe børn. Men så må vi jo fortsætte med det omstændelige arbejde med at synkronisere med papirkalender.
Avatar billede ae03 Novice
06. januar 2012 - 10:24 #3
Chalde, læg et svar. Selv om jeg ikke kan få løst problemet, har du givet et svar.
Avatar billede chalde Seniormester
06. januar 2012 - 10:41 #4
Bare behold point.

En lidt omstændig løsning er at bruge http://support.google.com/calendar/bin/answer.py?hl=en&answer=98563
Avatar billede ae03 Novice
09. januar 2012 - 10:05 #5
Lukker sagen
Avatar billede OleGam Nybegynder
20. januar 2015 - 11:12 #6
"Kalender" i Android 4.0 kan synkronisere med Google Kalender begge veje.
Det kan se ud som om den kun synkroniserer den ene vej, og det du skriver på telefonen ikke bliver synkroniseret - men så er det fordi du er kommet til at skrive i en af de andre kalendere (My calender, Samsung Calender m.m.) som vises med en lidt anden farve. Se "Kalendere til visning" på telefonen. Når du opretter begivenheden har du mulighed for at vælge kalender. For at gøre det nemmere kan du under "Kalendere til visning", nøjes med at have sat flueben i Google Kalender (vist med din email).
Vh. Ole Gam