Avatar billede Aecrylis Nybegynder
06. maj 2012 - 09:14 Der er 9 kommentarer

Problemer med Windows Stifinder

Hejsa allesammen.

Jeg har de seneste par dage haft store problemer med min computer, det er primært Windows Stifinder som er stået helt af.

Den lukker ned med jævne mellemrum hele dagen (selv når jeg laver noget som ikke har med den at gøre) og siger så den søger efter problem osv. Forsøger jeg at gå ind i en hvilken som helst mappe på computeren, så lukker den ned og jeg kan ikke komme til at lave noget.

Derudover har jeg et par dage fået den her blue screen error:

Kennel_Data_Inpage_Error

Der fandt jeg frem til jeg skulle ind i CMD og reparere noget, men stifinder lukker ned hver gang jeg prøver..

Nogen forslag?

Jeg kører Windows 7
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2012 - 09:40 #1
du kunne somn prøve bare nulstille din browser da det ofte er tilføjelses programmerne der laver ravage i den
der er fejl i explorer - ofte kan den ikke vise curseren hvis man vil flytte den via pil tasterne
den er der mange der har - kom nu microsoft ----få den rettet

funktioner
internetindstillinger
avanceret
nulstil
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2012 - 09:41 #2
denne her kan læse blue screen

http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

m.v.h
Avatar billede Aecrylis Nybegynder
06. maj 2012 - 09:44 #3
Jeg bruger aldrig internet Explore, men derimod Firefox (som ikke har den nulstil du skrivr)..

Men jeg skal nok lige se, jeg opdaterede Java den anden dag, kan det gøre sådan noget her?
06. maj 2012 - 09:47 #4
...Jeg bruger aldrig internet Explore... - men den bør (SKAL) være opdateret via WindowsUpdate ...
Avatar billede jensenjs Juniormester
06. maj 2012 - 11:24 #5
#1
"kom nu microsoft ----få den rettet"
Det er desværre et kedeligt minus i MS og deres ellers udmærkede system.
De har heller ikke fået kål på den til tider uendeligt langsomme kopier/flyt del, der kan tage evigheder.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. maj 2012 - 11:29 #6
#3 Du kan starte Firefox i fejl sikret tilstand og lave dine ændringer:
http://support.mozilla.org/en-US/kb/Safe%20Mode
Avatar billede Aecrylis Nybegynder
06. maj 2012 - 15:45 #7
"...Jeg bruger aldrig internet Explore... - men den bør (SKAL) være opdateret via WindowsUpdate ... "

Jeg forsøger at opdatere den og så ser vi hvad der sker når jeg starten den op i morgen..

Og nulstille firefox giver jeg også lige et forsøg.
Avatar billede Aecrylis Nybegynder
07. maj 2012 - 08:38 #8
Der kommer lige en opdatering her på min situation.

Problemet er STÆRKT forværet, og er nu ikke kun omfattet af Windows Stifinder, men jeg får 3 eller 4 fejlmeldinger når jeg starter op med programmer som ikke kunne starte korrekt og derfor skulle lukkes.

I flere omgange havde jeg store problemer med windows update (explore er dog opdateret nu, uden hjælp) som nærmest sendte computeren helt i sort.

Jeg kan bruge computeren nu, men det giver naturligvis store problemer at stifinder ikke hjælper, og bekymring med alle de andre fejlmeldinger.

Jeg planlægger at tage en sikkerhedskopiering til en ekstern harddisk og så reboote det hele, og håbe det hjælper.

Skal også lige siges Microsoft Secrurity Essentials har kørt scans, uden at finde noget.
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2012 - 09:04 #9
du kommer hurtiger om dit problem ed en geninstall tror jeg

man bruger først timer på at finde en fejl der ikke helt løses alligevel

http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html

m.v.h