Avatar billede johanjk Nybegynder
19. maj 2012 - 18:44 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Headset adapter til ps3

Jeg ville høre om der er nogen, der kender til en form for adapter, der lader det muliggøre at sætte et usb headset til en playstation, samtidig med at man høre in-game lydene i headsettet fra det spil jeg sidder og spiller. Nogenlunde ligesom dette headset https://static.coolshop.com/images/screenshots/62877-1.jpg, bare hvor det ikke er trådløst og uden alle de andre ledninger. Håber det eksisterer, for jeg gider ikke ud og investere i et nyt headset :(
Avatar billede pstidsen Novice
19. maj 2012 - 18:57 #1
Skal lige være med... Du har et USB headset og det skal du bruge i din PS3 som har 3,5 mm jackindgang (eller hvad har den?).

Hvis den kun har 3,5 mm jack så er det umuligt. Se: http://www.eksperten.dk/spm/961762
Avatar billede johanjk Nybegynder
19. maj 2012 - 19:28 #2
Det jeg i realiteten skal bruge, er præcis det omvendte af dette produkt http://www.avxperten.dk/ipod-tilbehoer/kabler-til-ipod/itech-minijack-splitter-kabel-0,2-meter.asp. Altså 2x minijack han, der fører ud til en enkelt minijack hun. Ville høre om der var nogen der havde set sådant et kabel, og evt. vidste hvor det kunne købes.
Avatar billede johanjk Nybegynder
19. maj 2012 - 19:33 #3
Skal vist lige rette mit link http://www.kelkoo.dk/ss-minijack-splitter.html
Avatar billede pstidsen Novice
19. maj 2012 - 19:41 #4
Øøøh er du sikker på det er det du skal bruge? Der er nok en grund til at det ikke findes. Du skal aldrig bruge på han minijack.
Avatar billede johanjk Nybegynder
19. maj 2012 - 21:03 #5
Det er præcis det jeg skal bruge. 2 han minijack stik, der fra hver si lydkilde kan sammenflette lyden ind i et enkel hun minijack stik, der så er tilsluttet til mit headset.
Avatar billede pstidsen Novice
19. maj 2012 - 21:27 #6
Jeg er stadig ikke med...

Du har dit headetset. Er det USB eller hvad? Det har du jo skrevet.

Hvad er de to lydkilder og hvilke ind og udgange har de?
Avatar billede johanjk Nybegynder
20. maj 2012 - 11:01 #7
Jeg har et normal headset, der har 2 minijack stik: et til lyden og et til mikrofonen. Disse to jackstik er så tilsluttet en usb adapter, der lader det muliggøre at bruge det som usb headset, og derfor kan bruges til at chatte med andre på min playstaion. Det jeg så spørger om er, om det er muligt også at få flettet lyden fra fjernsynet ind i headsetttet, så jeg både kan høre og chatte med mine medspillere samtidig med at jeg kan høre spillets lyde i headsettet. Btw, det er dette headset jeg har: http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ9W3jxyVxOhyaaVsYPQ1tGZygiamNKDhFKGMvdV3hysIcFCDQH6wo4d9kE2w det kan måske hjælpe med at forstå hvad jeg mener.
Avatar billede pstidsen Novice
20. maj 2012 - 11:37 #8
Nu er jeg med - tror jeg.

Kan man ikke sende lyden fra fjernsynet ned i PlayStationen?
Avatar billede johanjk Nybegynder
20. maj 2012 - 19:26 #9
Det er lyden fra playstation, der bliver sendt op i fjernsynet, hvor jeg så hører det. Og nej, det er ikke muligt at sende lyden tilbage igen desværre. Jeg er nødt til at bruge et kabel, hvis det ellers eksisterer. Det var også hele pointen med min tråd, for at høre om der var nogen der havde noget viden om hvor dette kabel kan købes.
Avatar billede pstidsen Novice
20. maj 2012 - 20:00 #10
Jeg ved rimelig meget om AV, men ikke om PlayStiaon, så har lige et par spørgsmål mere:

Hvordan får du lyd og billede op i tv? HDMI?
Lige det kabel du efterspørger findes ikke, men måske kan vi finde noder andet der dur. Hvilke udgange har du i tv?

Denne her er tæt på at kunne virke: www.avxperten.dk/adaptere/da-converter/lindy-da-converter-og-hovedtelefon-forstaerker,-usb.asp

Jeg kan forresten lige så godt sige det med det samme. Hvis det du søger findes så er det nok en aktiv adapter der skal have strøm. Sådan nogle koster cirka 500 og opefter. Er du stadig interesseret i at købe den?

PS: Du skal ikke selv lægge Svar. Det er til løsninger og pointgivning som der stå!
Avatar billede pstidsen Novice
20. maj 2012 - 20:07 #11
Jeg ved rimelig meget om AV, men ikke om PlayStiaon, så har lige et par spørgsmål mere:

Hvordan får du lyd og billede op i tv? HDMI?
Lige det kabel du efterspørger findes ikke, men måske kan vi finde noder andet der dur. Hvilke udgange har du i tv?

Denne her er tæt på at kunne virke: /www.avxperten.dk/adaptere/da-converter/lindy-da-converter-og-hovedtelefon-forstaerker,-usb.asp

Jeg kan forresten lige så godt sige det med det samme. Hvis det du søger findes så er det nok en aktiv adapter der skal have strøm. Sådan nogle koster cirka 500 og opefter. Er du stadig interesseret i at købe den?

PS: Du skal ikke selv lægge Svar. Det er til løsninger og pointgivning som der stå!
Avatar billede johanjk Nybegynder
20. maj 2012 - 21:16 #12
Billedet kommer via HDMI til fjernsynet, og lyden kommer via optisk lydindgang/udgang hen til min forstærker (som jeg førhen har ladet som om var et fjernsyn for nemhedens skyld). Og her kunne det være dejligt, hvis lyden kunne komme videre fra forstærkeren hen ind i mit headset, samtidig med at det sidder inde i min playstation via den ekstra usb-adapter som er tilknyttet (se ovenstående link). 500 kr lyder langt i overkanten for hvad jeg er villig til at betale for, siden en adapter jo ikke burde være nødvendigt, men egentlig bare en splitter der virker omvendt af dem der er på markedet. For lige at opsummere: 2 han minijackstik fra hver sin lydkilde skulle flette sammen til en minijack hun, der så hæfter sig sammen med mit headset.

BTW, forstærkeren indeholder flere phono udgange, optisk lyd, men dog ingen rca.
Avatar billede johanjk Nybegynder
21. maj 2012 - 15:20 #14
Det bliver godt nok en værre gang rod, men det ser ud til at det burde kunne lykkedes :D Tak for hjælpen, men for at jeg skal kunne give point er du så ikke nød til at indlevere et svar, og ikke en kommentar?
Avatar billede pstidsen Novice
21. maj 2012 - 16:27 #15
Det gør jeg her.

Det er bare en god skik at vente med at lægge Svar til mange bliver bedt om det :)

PS: Det kan godt være du kan finde et jackstik med han i begge ender uden ledning..
Avatar billede detmig Nybegynder
05. december 2013 - 10:30 #16