Avatar billede deadman Nybegynder
03. august 2012 - 19:58 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Minecraft server

Er der mon en Minecraft nørd der kan hjælpe?
Hvordan sætter man en server op?

Har hentet server inde på minecraft.net og der kan fint logges på, men der kan ikke ødelægges kasser og en hel masse andet.

Hvad gør men og skal man bruge mods? og hvordan lægges mods ind?
Avatar billede deadman Nybegynder
03. august 2012 - 19:59 #1
Jeg har kigget på www.minecraftforum.dk men kan ikke finde noget.
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2012 - 20:26 #2
Avatar billede deadman Nybegynder
03. august 2012 - 20:40 #3
Tak så er man da kommet et skridt videre, og første mindre problem er nu løst: man kan nu smadre blokke :D

Men hold op hvor er det dog et åndssvagt spil egentlig... ;)
Avatar billede minialta Nybegynder
03. august 2012 - 21:26 #4
Jeg ville anbefale www.bukkit.org der er guide og mange plugins.
Jeg bruger selv Bukkit og jeg synes den køre perfekt.
Du skal dog åbne en port i din router, men du kan også køre din server som en hamachi server :)
Avatar billede minialta Nybegynder
03. august 2012 - 21:30 #5
Men du siger at du ikke kan ødelægge blokke. Det kan være fordi du er tæt ved spawn.
Har du prøvet at gå et stykke væk fra spawn?
Avatar billede deadman Nybegynder
03. august 2012 - 22:19 #6
#4 har stofa så der skal ikke åbnes porte.
#5 Løsningen er at tilføje sig selv til Ops.txt filen.
Avatar billede minialta Nybegynder
04. august 2012 - 14:39 #7
#6 Ok det kan jeg godt se det der med stofa.
Men hvis du tilføjer dine venner til Ops.txt filen så har de rettigheder til lige så meget som du har!
Men har du prøvet at gå lidt væk fra det sted du spawner?
Avatar billede deadman Nybegynder
04. august 2012 - 15:51 #8
Fjernede min søn, ja det er ham der er bidt af det, fra ops filen og det var ganske rigtigt blot fordi man var for tæt på spawn.
Avatar billede minialta Nybegynder
04. august 2012 - 17:13 #9
Ok :), var det kun det der med blokke eller er der et andet problem.
Du skrev nemlig "en masse andet" :)
Avatar billede minialta Nybegynder
04. august 2012 - 17:15 #10
Plugins kan du ikke få til minecraft's egen server client, men jeg ved at du kan få det til Bukkit :)
Avatar billede deadman Nybegynder
04. august 2012 - 17:30 #11
#9
Det ene er at han ikke kan bruge en mod der hedder toomanyitems på sin egen server. Han kan ikke vælge dem når han finder inventory frem og bliver han ved med at forsøge, bliver han til sidst kicket med beskeden spam.disconnect på skærmen.

De andre skriver jeg når han nævner det igen.
Avatar billede minialta Nybegynder
04. august 2012 - 17:37 #12
Han skal være registret i Ops.txt for at bruge TooManyItems! :)
Avatar billede tintir Nybegynder
05. august 2012 - 11:24 #13
minialta kender du en måde at åbne ens router's port? Har TDC, og jeg syntes det er for indviklet. Da jeg gerne vil have at mine venner kan komme på serveren. P.S Det er en bukkit. Har homebox derhjemme. Kan du hjælpe? P.S.S Er der andre måder mine venner kan joine mig på? De vil nemlig ik bruge hamachi dsv.
Avatar billede deadman Nybegynder
05. august 2012 - 12:08 #14
tintir
Opret dit eget spørgsmål! Tak :)
Avatar billede tintir Nybegynder
05. august 2012 - 14:33 #15
Jeg kunne da godt spørge en der måske ved det i dit, så du ved hvordan man kan gøre, hvis dit problem nu kom.
Avatar billede minialta Nybegynder
05. august 2012 - 18:57 #16
tintir du siger at du vil åbne en port på en TDC router. Der er en vejledning her fra TDC :D

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23672
Avatar billede deadman Nybegynder
05. august 2012 - 20:39 #17
#15
Næh nej.
Dette er MIT spørgsmål, og du er blevet bedt om at oprette dit eget.

Tak for hjælpen.

Har prøvet Bukkit, men kan ikke se den kan noget specielt, så bruger serveren fra minecraft.
Avatar billede minialta Nybegynder
05. august 2012 - 22:49 #18
OK det bestemmer du helt selv :)