Avatar billede Bovt Nybegynder
01. marts 2013 - 13:33 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Tjenesten Tjenesten brugerprofil blev ikke logget på. Brugerprofilen kan ikke indlæses.

Kære eksperten.dk

Jeg har en Asus pc med Windows Home 7 Premium.
Når jeg logger på med mine normale logonoplysninger, så får jeg følgende meddelse: "Brugeren kan ikke logge ind, fejler med "Tjenesten Tjenesten brugerprofil blev ikke logget på. Brugerprofilen kan ikke indlæses."
Jeg har set de andre tråde på jeres udmærkede site, men jeg synes ikke, jeg kan finde nogle, der rummer min problemstilling, da jeg - med mit blotte øje - ikke har andre 'reserve'-profiler at logge ind med, så som en admin.
Jeg har også været forbi Microsofts support, men de forholder sig kun til det fact, at man kan oprette en ny brugerkonti ved at logge på med en admin, men så langt virker det ikke til, jeg kan komme, da jeg er 'låst' ved kun at have en konto, der ikke virker.
Jeg installerede for nylig AVG virusscan, da jeg synes, jeg fik nogle tvivlsomme meddelser op i e-mails og andet. Det kan givetvis, efter hvad jeg har læst andre steder, konflikte med logonprocessen.

Med håb om hjælp og tak for et godt site.

Bedste hilsner
Bo

Ps. beklager kategoriseringen, men jeg synes ikke, jeg kunne finde den rette.
Avatar billede Bovt Nybegynder
01. marts 2013 - 16:05 #2
Hej Vejmand
Mange tak for din kommentar!
Ifølge linket skal man kunne enten have et administrator-logon, man kan bruge (forekommer ikke hos mig), eller benytte sig af Ctrl+Shift+Enter shortcutten. Det prøvede jeg, men jeg får ingen respons.
Med andre ord er jeg låst. Jeg kan heller ikke logge af, så jeg evt. kunne komme 'ud' og få fat i en admin-konto.

Meget mystisk. Er der andre løsningsforslag?

Bedste hilsner
Bo
Avatar billede vejmand Juniormester
01. marts 2013 - 16:15 #3
Prøv evt. at starte i fejlsikret tilstand, og se om du kan aktivere Administrator kontoen derfra så.....
Avatar billede Bovt Nybegynder
01. marts 2013 - 16:38 #4
Hej igen Vejmand

Igen mange tak for din kommentar.
Jeg er ingen haj til det pc, som det nok fremgår, så jeg vil lige høre, hvordan man kan, hvis man kan, starte sin pc op i en fejlsikret tilstand?

Bedste hilsner
Bo
Avatar billede vejmand Juniormester
01. marts 2013 - 16:41 #5
Tryk gentagne gange på F8 under opstart......
Avatar billede Bovt Nybegynder
01. marts 2013 - 17:16 #6
På ny tak!
Jeg er nu kommet ind i fejlsikret tilstand, men kan ikke finde i 'run as administrator'. Hvor er det, jeg skal højreklikke og run as administrator?

Enable Built-in Administrator Account

First you'll need to open a command prompt in administrator mode by right-clicking and choosing "Run as administrator" (or use the Ctrl+Shift+Enter shortcut from the search box)

Bedste hilsner
Bo
Avatar billede vejmand Juniormester
01. marts 2013 - 17:24 #7
Start > Alle programmer > Tilbehør > Højreklik på "Kommandoprompt"
Avatar billede Bovt Nybegynder
01. marts 2013 - 17:35 #8
Tak igen.
Har ikke en kommandoprompt at højreklikke på under tilbehør.
Har en mappe der hedder systemværktøjer under tilbehør, hvor der fx er en, der hedder systemgendannelse, som kan køres som admin ved at højreklikke på den.
Er det den?
Avatar billede vejmand Juniormester
01. marts 2013 - 17:46 #9
Nej, det er ike den......
Kom lige til at tænke på: Da du startede i Fejlsikret tilstand, fik du der ikke mulighed for at starte med kommandoprompt?
Prøv lige at starte igen, og se om ikke du får den mulighed.....
Avatar billede Bovt Nybegynder
01. marts 2013 - 21:25 #10
Det er glimrende, tak for det.
Jeg har nu fået gang i adminstratorkontoen, som du så fint guidede mig til..
Hvordan kommer jeg nu videre med at få styr på min brugerkonto?

Mange tak for din hjælp! :-)

Mvh
Bo
Avatar billede vejmand Juniormester
01. marts 2013 - 23:07 #11
Avatar billede Bovt Nybegynder
02. marts 2013 - 13:27 #12
Hej igen og tak!

Jeg er nu i sving med at lave en sikkerhedskopi af registreringsdatabasen, hvor jeg følger nedenstående fremgangsmåde:

Manuel fremgangsmåde til at sikkerhedskopiere registreringsdatabasen i Windows XP

Klik på Start, klik på Kør, skriv %SystemRoot%\system32\restore\rstrui.exe, og klik derefter på OK.

Når jeg indtaster %SystemRoot%\system32\restore\rstrui.exe i kør, får jeg følgende melding:
"Windows kan ikke finde C:\Windows\system32\restore\rstrui.exe. Kontroller at du skrev navnet korrekt, og forsøg derefter igen"

Er der nogen andre måder at få gang i sikkerhedskopien?

Bedste hilsner
Bo
Avatar billede Bovt Nybegynder
02. marts 2013 - 13:57 #13
Jeg har nu alligevel forsøgt mig lidt frem med det link til support.microsoft og der er to problemstillinger, jeg støder på, når jeg vil køre efter metode 1: Løs problemet med brugerkontoprofilen

Jeg kommer dybt ind i regeditor, som jeg skal, men istedet for 1 eller 2 konti med S-1-5, så har jeg tre konti. 1 temp, 1 admin og så vores egen.
Dvs. Microsofts forskellige lineups med ændring af .bak og ikke ændring indeholder kun mulighed for at have 1 eller 2 af med s-1-5 og mange tal. Derfor ved jeg ikke, hvilke af mine tre konti, jeg skal ændre.
Min egen konto, som jo er problemet, ender på .bak.
Det gør temp og admin kontoerne ikke...

Kan det være fordi, jeg har tilføjet en admin-konto?

Pretty confused om hvilke konti jeg skal ændre .bak og .ba....

Med håb om assistance påny :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
02. marts 2013 - 15:34 #14
Hmmm, hvis det var mig, ville jeg forsøge at løse problemet via metode 2

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med det andet......
Avatar billede Bovt Nybegynder
04. marts 2013 - 00:28 #15
Hej igen
Tak for tippet. Kørte efter metode 2 fremgangsmåden og fik oprettete en ny brugerkonto og kopieret alle filerne over på ny de tre slags, der er angivet. Logger af og på med den nye, men har stadig et standardskrivebord uden mine gamle indstillinger, dokumenter etc.
Når jeg logger på den nye konto får jeg at vide, det er en midlertidig konto, og at jeg ikke har adgang til mine gamle filer, og at de filer, der bliver oprettet under dette login, slettes ved logout.
Når jeg kopierer filerne fra den gamle brugerkonto over i den nye, kan jeg langt fra se alle, der er kopieret over. Jeg er faktisk i tvivl om, om de er med, eller de gemmer sig et sted.

Med håb om yderlige hjælp :-)

Mvh
Bo
Avatar billede vejmand Juniormester
04. marts 2013 - 00:39 #16
Ok, hvis det ikke virker, når du gør som beskrevet i linket, har jeg desværre ikke andre forslag.

Ikke andet, end at gøre som der står nederst: Kontakt kundesupport
Avatar billede Bovt Nybegynder
05. marts 2013 - 08:28 #17
Ok - mange tak for din hjælp. Hvordan tildeler jeg dig points?
Avatar billede vejmand Juniormester
05. marts 2013 - 08:37 #18
Velbekomme, hvis du vil give point, kan du acceptere dette svar.

Men, hvis problemet ikke er løst, er det ok hvis du selv sender et svar, og tager point tilbage.

Her kan du se, hvordan du acceptere et svar: http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede Franseska Nybegynder
25. september 2013 - 20:22 #19
Hej Bovt og Vejmand :)

Jeg har med stor interesse læst og forsøgt at følge jeres tråd, fordi jeg står med samme problem som Bo. Men... når jeg logger på i fejlsikret tilstand med kommandoprompt, kan jeg ikke komme længere, med mindre jeg indtaster en kommando, som jeg ikke kender. Kan ikke gå i start som foreslået, for der er bare sort skærm med "fejlsikret tilstand"-"vandmærker" og et vindue hvor du kan skrive kommandoer...

What to do?

Bedste hilsner, endnu en ikke-computer-nørd-med-problemer
Franseska
Avatar billede nat12397 Nybegynder
07. februar 2014 - 17:46 #20
Hej :-)
Jeg har det samme problem med min pc. Det er en asus og den kører med Windows 7.
Jeg har prøvet at trykke på f8 knappen gentagne gange under opstart, men der sker ikke en pind.

Er der nogle, der ved, hvad jeg skal gøre. Er lidt irriteret på den lige nu. Har en stor opgave liggende på den, som snart skal afleveres :O

Hilsen Natacha
Avatar billede rosco Novice
17. februar 2014 - 16:34 #21
Når i har logget på "Fejlsikret tilstand".
Genskab computeren fra et tidligere gendannelses punkt.
Kontrolpanel\Alle elementer i Kontrolpanel\Genoprettelse
Avatar billede stefanc Nybegynder
25. februar 2014 - 19:37 #22
Jeg havde samme problem indtil for en halv time siden, også med en Asus PC og Windows 7. Det lykkedes for mig at logge på ved at genskabe fra et tidligere gendannelses punkt. Tak for rådet!

Jeg gad godt vide, hvorfor det sker, og hvad man kan gøre for at undgå det!
Avatar billede lisc Juniormester
25. september 2014 - 16:37 #23
Har samme problem med min Asus...  Det er da mystisk.  Gendannelse virkede ikke
Avatar billede Anto Nybegynder
15. december 2014 - 17:15 #24
Hvis nogen endnu ikke har løst dette problem, eller ikke kan gendanne fra et gendannelsespunkt, så tjek denne side, men vær forsigtig når du arbejder i registrerings databasen

http://support.microsoft.com/kb/947215/da

god fornøjelse
Avatar billede Rikkefri Nybegynder
20. september 2015 - 12:30 #25
Når jeg logger på med fejlsikret tilstand og kommandopromt, bliver skærmen bare sort og en sort boks hvor der står Afminstrator: cmd.exe. Hvordan opretter jeg så en admin. bruger?? 😳
Avatar billede jamahastar Nybegynder
27. september 2015 - 18:00 #26
Ved det er en gammel sag, men fik 1. klasse hjælp her, ved ikke hvordan point system virker, men tak Vejmand.
Avatar billede taunstauk Nybegynder
11. oktober 2015 - 14:44 #27
Jeg har samme problem og har fundet denne vejledning
http://support.hp.com/dk-da/document/c04092303

Vil bare lige høre, om denoget a la denne advarsel
https://support.microsoft.com/da-dk/kb/947215
Avatar billede jamahastar Nybegynder
11. oktober 2015 - 17:54 #28
Hej

Vejmands anvisninger hjalp mig igennem problemet. På den maskine jeg skulle reparer var der ikke en synlig administrator bruger.

Dette link løste det problem.

http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/enable-the-hidden-administrator-account-on-windows-vista/

Lad dig ikke narre af det er vista der står, metoden virker også i Win 7

Dernæst skal du igennem

https://support.microsoft.com/da-dk/kb/947215

Med lidt held skulle alt nu virke igen. Held og lykke