Avatar billede EveryMA Mester
07. marts 2013 - 02:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lukning af AdSense konto

Hej eksperter,

Det var da noget af et chok jeg kom hjem til. Klokkn 23:17 modtog jeg en mail om at min AdSense konto var blevet lukket grundet ugyldig klikaktivitet. Jeg har været på arbejde og er først lige kommet hjem, derfor jeg først så mailen nu.

Ifølge Google (Søgning) kan jeg forstå, at mange har oplevet at blive lukket, men hvorfor i alverden kommer de ikke med en mere specificeret grund? Det vil jo svare til at hver en person kan klikke sig ind på andre folks hjemmesider og lige klikke 100 gange på reklamerne - også bliver deres konto lukket.

Har andre oplevet samme situation, hvor deres konto pludselig lukkes? Jeg tjente omkring 4000 i måneden igennem deres reklamer, så det er da noget af et chok, jeg netop er kommet hjem til.

Ifølge Google er der mange, som ikke får åbnet deres konto igen - Har I oplevet det?
Avatar billede larsen45 Juniormester
07. marts 2013 - 21:37 #1
Google Adsense har længe været et meget stort problem for mange danskere, og jeg siger bare velkommen til endnu en i rækken. Det er næste samme problem stilling jeg hører igen og igen.

Der er opsat en hjemmeside, smidt annonce scripts ind fra Google Adsense, og wupti det øjeblik der er optjent et vis beløb, eller at udbetalings perioden er tæt på, bum så for du en mail, som fortæller de har lukket konto ned, med den klassiske forklaring som alle for.

Du har klikket ulovligt flere gange på annonce links.

Det sjove er at, du overhovedet ingen styring har med Google Adsense overhovedet, da du ikke kan styrer hvem som besøger din hjemmeside, hvor mange gange de klikker på annonce links, eller i det hele taget hvem i verden, som synes det er sjovt, at klikke en masse gange, så du for lukket din konto.

Derfor ser du at mange ikke tør bruge dem mere, og ikke er en seriøs partner, til at få annoncører penge fra, de vælger derimod andre danske partner programmer, eller finder firmaer som de laver aftaler med direkte selv.

Det med at få åbnet din konto igen, det er stort set håbløst, de svarer i øst og vest, og du kan vente i ugevis på at få en simpel tilbagemelding, de skjuler deres kontakt oplysninger, da du jo naturligvis ikke skal ringe over en telefon og forstyrer dem. Og almindelig kundeservice via email det er nået som er uhørt i almindelig forstand hos dem, da de mener de er hævet over almindelig lovgivning efter hvad vi i danmark anser som standard.

Og ikke nok med de lukker din konto, din adresse bliver også spæret, sådan at du aldrig mere, kan oprette dig som bruger via den adresse, navn, mail m.v. Sådan en behandling ser du ikke mange steder. Grådighed og magt har overtaget, og kunder, og partnere til deres program er blevet nået man behandler som det passer dem efter hvad vej vinden blæser.
Avatar billede EveryMA Mester
07. marts 2013 - 22:12 #2
Super svar. Besvarede godt og vel alle mine under-spørgsmål som jeg også havde. Det ved gode ved Google er, at de betaler til tiden. Jeg har aldrig haft problemer med udbetaling.

Jeg har forsøgt mig med andre danske sites som leverer samme type, men de har altid problemer med at betale til tiden fordi kunden ikke har indbetalt. Partner Ads, TradeDoubler og andre har (ifølge det jeg hører) ikke den samme stabilitet i udbetaling, og derfor ærgrer det mig, at Google pludselig lukkede den.

Men ja, folk kan klikke løs og lukkes folks Google kontoer. Ufatteligt, men sådan er det vel nu om dage.
Avatar billede larsen45 Juniormester
19. marts 2013 - 19:15 #3
EveryMA du har helt ret i at Tradedoubler og Partner Ads har lidt det problem, at udbetalingen fra deres kunder ikke kører helt på skinner. De har dog stadigvæk den fordel, at du kan komme i forbindelse med dem relativt let, og at de ikke lukker din eller andres kontoer ned uden videre. Google Adsense er fint og nemt og hurtigt at smide script ind fra, men lukning gør jo det, at de ikke er til at stole på, hvis hele indtjeningen er baseret udelukkede på dem.

Så almindelig reklame blokke er efterhånden ret bøvlet, jeg kan dårligt nok selv huske, hvornår jeg sidst har orket at klikke på en.
Hvis det skal give en god forretning skal man også have en hjemmeside med mange tusinde besøgende hver måned, da de fleste viger uden om dem.
Avatar billede EveryMA Mester
19. marts 2013 - 19:38 #4
Jeg har flere tusinde daglige unikke besøgende, så det er som sådan ikke et problem. Det eneste jeg ønsker er, at klik giver noget. Det med at man kun tjener pr. salg er fuldstændig latterligt, medmindre man hedder bt, ekstra bladet, politikken osv.

Har man millioner views om dagen - så er salg en god idé, men flere tusinde views/besøgende giver kun noget fornuftigt via. klik-indtjening.