Avatar billede ochr Nybegynder
29. marts 2013 - 11:00 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Outlook 2007 - kan modtage men ikke sende mails

Hej - jeg anvender outlook 2007 og har hidtil haft 2 email-konti tilknyttet (2 forskellige email-adresser). Jeg har nu slettet den ene ved at gå ind i "Funktioner", "Kontoindstillinger" og slettet den. Men det har så haft den konsekvens, at jeg nu ikke kan sende fra den anden, men jeg kan godt modtage mails. Er der nogen, der kan hjælpe mig lidt på vej ? jeg er ikke "outlook-haj".
Avatar billede vejmand Juniormester
29. marts 2013 - 11:09 #1
Får du en fejlmelding, eller hvad sker der, når du prøver at sende?
Avatar billede ochr Nybegynder
29. marts 2013 - 11:13 #2
Hej - nej får ikke noget "svar". Det eneste jeg kan konstatere er, at den mail, jeg prøver at sende, bare forsvinder, uden at blive sendt. Men da jeg prøvede at lukke for Outlook fik jeg meddelelse om, at der lå mails i til afsendelse, men uden at jeg kan finde dem ?
Avatar billede vejmand Juniormester
29. marts 2013 - 11:15 #3
Har du kigget i udbakken?

PS: Husk at sende egne indlæg som kommentar, og ikke som svar.
Svar er til pointgivning, som tak for hjælpen......
Avatar billede jtt Nybegynder
29. marts 2013 - 11:15 #4
Dine mails ligger nok i udbakke / outbox.

Hvem er din unternetudbyder ?? TDC / Stofa / ???
Avatar billede ochr Nybegynder
29. marts 2013 - 11:19 #5
Ok jeg er helt ny. Jeg har kigget i udbakken, som er tom. Min udbyder er TDC, og webhotel hos one.com
Avatar billede vejmand Juniormester
29. marts 2013 - 11:22 #6
Hvilken port bruger du til udgående post?
Du skal nok bruge port 587
Avatar billede vejmand Juniormester
29. marts 2013 - 11:24 #7
Og du skal nok også have flueben i "Min server kræver godkendelse"
Avatar billede ochr Nybegynder
29. marts 2013 - 11:26 #8
Udgåenden er sat til 2525 ?
Avatar billede vejmand Juniormester
29. marts 2013 - 11:27 #9
Prøv 587 og flueben i "Min server kræver godkendelse"
Avatar billede jtt Nybegynder
29. marts 2013 - 11:27 #10
Under fanebladet "Servere"

SMTP ( server til udgående post) = asmtp.mail.dk
Avatar billede martens Guru
29. marts 2013 - 11:28 #11
Måske endda flueben i SSL ( lige over portnummeret til SMTP )
Krypteret forbindelse = Auto
Avatar billede ochr Nybegynder
29. marts 2013 - 11:29 #12
ja SMTP 2525 - jeg prøver lige at ændre til "min server kræver godkendelse" og krypteret SSL ?
Avatar billede vejmand Juniormester
29. marts 2013 - 11:38 #13
asmtp.mail.dk er TDC's server.

Du kan bruge serveren, hvorfra du har din e-mail, hvis du bruger port 587.

Hvilke servere bruger du til henholdsvis indgående og udgående?
Avatar billede ochr Nybegynder
29. marts 2013 - 11:41 #14
Jeg har nu prøvet at ændre til 587, men den accepteres ikke, så jeg er tilbage til 2525. Der er  flueben under "server til udgående post" i "brug samme indstillinger som på serveren til indgående post" ? jeg kan oplyse, at det har virket fint, inden jeg fik den ekstra mailadresse, som jeg så ikke bruger mere.
Avatar billede vejmand Juniormester
29. marts 2013 - 11:42 #15
Hvilke servere bruger du til henholdsvis indgående og udgående?
Avatar billede ochr Nybegynder
29. marts 2013 - 11:44 #16
Indg. post = POP3 - port 995, Udg. post = SMTP port 2525
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2013 - 11:48 #17
Avatar billede vejmand Juniormester
29. marts 2013 - 11:48 #18
Ja, det er port du oplyser.

Men hvilke servere bruger du, henholdsvis til indgående og udgående?
TDC's server til udgående er asmtp.mail.dk, er det den du bruger?
Avatar billede ochr Nybegynder
29. marts 2013 - 11:56 #19
? jeg kan ikke finde det med servere. Min konto er sat op som one.com webmail (se peterolsen123  ovenfor). kan det være denne her: "customer-smtp.one.com", du mener ?
Avatar billede vejmand Juniormester
29. marts 2013 - 12:06 #20
I linket fra peterolsen123 er der brugt imap.one.com til indgående og send.one.com til udgående da det er en imap opsætning.

Du må have noget tilsvarende i din opsætning.....

Er din imap eller pop3?
Avatar billede ochr Nybegynder
29. marts 2013 - 12:16 #21
Godt spørgsmål - det er måske her, den går galt. Jeg har lige fundet mine papirer fra one.com heri står:

E-mail:
IMAP server: imap."navn",
POP3 server: pop."navn",
SMTP server: customer-smtp.one.com

I min nuværende opsætning står følgende serveroplysninger:
Kontotype: POP3
Server til indg. post: pop."navn"
Server til udg. post (SMTP): customer-smtp.one.com

Kontotypen kan ikke ændres - kan det hjælpe ?
Avatar billede vejmand Juniormester
29. marts 2013 - 12:23 #22
Prøv at ændre smtp serveren til send.one.com
Avatar billede ochr Nybegynder
29. marts 2013 - 12:28 #23
Nej ændrer ikke noget. Jeg har sendt en testmail til mig selv, men der sker ikke noget ?
Avatar billede vejmand Juniormester
29. marts 2013 - 12:33 #24
Heller ikke, hvis du bruger port 587

Ellers ville jeg slette kontoen, og oprette den forfra, evt. som en imap konto som i linket......
Avatar billede ochr Nybegynder
29. marts 2013 - 12:37 #25
Hvis jeg ændrer til 587, får jeg en fejlmeddelelse ? og hvis jeg opretter en mailkonto forfra, så sletter jeg vel alt ?
Avatar billede vejmand Juniormester
29. marts 2013 - 12:44 #26
Skriv evt fejlmeldingen herind.

Og nej, du sletter ikke dine mails, hvis du sletter kontoen, og opretter den igen.....
Avatar billede ochr Nybegynder
29. marts 2013 - 12:48 #27
Fejlmeddelelse:
Send test-e-mail: Outlook kan ikke oprette forbindelse til e-mail-serveren til udgående post (SMTP). Hvis du fortsætter med at modtage denne meddelelse, skal du kontakte serveradministratoren eller internetudbyderen.

Men jeg sletter vel de mails, jeg har i en udbakke, jeg ikke kan se ? jeg prøver at kontakte one.com, inden jeg sletter.

Tak for hjælpen.
Avatar billede vejmand Juniormester
29. marts 2013 - 12:55 #28
Velbekomme, jeg er i tvivl om, hvad der sker med de mails, du har forsøgt at sende.
Avatar billede ochr Nybegynder
29. marts 2013 - 13:06 #29
Hej vejmand - skal jeg lave et "svar til point" eller hvordan fungerer det ?
Avatar billede vejmand Juniormester
29. marts 2013 - 13:15 #30
Hvis du vil give point ud, ber du dem som skal have point om at sende et svar, som du efterfølgende accepterer.

Hvis du ikke føler du har fået brugbar hjælp, kan du acceptere dit eget svar, og du får dine pont tilbage.

Her kan du se, hvordan du accepterer et svar: http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede ochr Nybegynder
29. marts 2013 - 14:35 #31
Der er da gjort nogle ihærdige forsøg, så de der mener sig berettiget til point er da velkomne, selvom der ikke kom en løsning.
Avatar billede vejmand Juniormester
29. marts 2013 - 14:44 #32
Ok, tak, vent med at acceptere, til andre har haft chancen for at sende et svar........
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2013 - 17:49 #33
Jeg tror der er noget galt med one.com mail server. jeg kan sende fra et mail program, men ikke modtage mail.
Avatar billede ochr Nybegynder
30. marts 2013 - 21:06 #34
Og hvordan ser man, hvor mange point ?