Avatar billede PolleKolding Mester
18. april 2013 - 17:22 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Updattering Java vers7 - 21

Efter at have opdatteret java til vers 21 får jeg følgende fejl når jeg prøver at locke ind i bank etc. via ID.

CLASSFORMAT ERROR

Så står der:

Java Plug-in 10.21.2.11
Using JRE version 1.7.0_21-b11 Java HotSpot(TM) Client VM
User home directory = C:\Users\Paul
----------------------------------------------------
c:  clear console window
f:  finalize objects on finalization queue
g:  garbage collect
h:  display this help message
l:  dump classloader list
m:  print memory usage
o:  trigger logging
q:  hide console
r:  reload policy configuration
s:  dump system and deployment properties
t:  dump thread list
v:  dump thread stack
x:  clear classloader cache
0-5: set trace level to <n>
----------------------------------------------------

Hvad har jeg gjort forkert, og hvordan retter jeg det.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. april 2013 - 18:22 #1
Det kunne vaerre NemID som er under DDoS angreb igen?
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2013 - 18:41 #2
Hvilke browser ?
Avatar billede PolleKolding Mester
18. april 2013 - 18:47 #3
Det drejer sig om min bankkonto og jeg bruger Chrome
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2013 - 19:01 #4
Jeg bruger selv Chrome og har ikke problemer med Nemid. Prøv og se om java plugin er aktiveret i Chrome. Sådan ser min Chrome ud.( se billed )
http://i.imgur.com/S78tqoj.png

http://www.java.com/en/download/help/enable_browser.xml

"Chrome
Indtast about: plugins i søgefeltet.
se efter Java og kontrollere, om Java er aktiveret (hvis Deaktiver link vises, er Java allerede er aktiveret)
Klik på Aktiver linket (hvis det findes)
(Valgfrit) Kontrollér Altid tilladt boksen for at stoppe yderligere Chrome advarsler, når du kører Java indhold"
Avatar billede arne_v Ekspert
18. april 2013 - 19:18 #5
Da Java jo starter fint men brokker sig over at det den henter fra DanID ikke er validt, saa maa Java vaere aktivt.
Avatar billede PolleKolding Mester
18. april 2013 - 19:27 #6
Kan ikke lige finde hvor jeg skal taste about:plugins.

Java vers 17 har kørt fint hele tiden, det er i forbindelse med opdattering til vers. 21 det er gået galt.

Jeg kan fremprovokere indtastningsfelt til ID ved at taste reload når jeg får meldingen som vist i mit første indlæg.

Næste gang jeg skal ind i banken er det igen det samme. Classformaterror.

Paul
Avatar billede 220661 Ekspert
18. april 2013 - 19:27 #7
Har du opdateret pga fejl i den gamle version også?
Hvis dette er tilfældet så burde du måske fjerne Java helt fra din pc og geninstaller den.
Jeg plejer at bruge Revo uninstaller free til dette, da den også rydder op i registrering og mapper:
Revo Uninstaller free:
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Når programmet startes kommer et billede med alle programmer som du har. Vælg "Dit program" og tryk på afinstaller. 3 mulighed der vises i næste boks accepteres. Programmet afinstalleres. Du trykker på næste og registreringen tjekkes for efterladenskaber. Når resultatet kommer vælger du "vælg alt" og trykker slet og herefter på  næste. nogle gange kommer der filer op to gange og her vælges også at slette disse.
Genstart pc.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. april 2013 - 19:37 #8
Så ikke #6 før jeg postede, men jeg havde nu prøvet at geninstallere alligevel.
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2013 - 19:55 #9
#6 i browserens adressefelt
http://i.imgur.com/vQkyhMp.png

Prøv og rense java cache
http://www.java.com/en/download/help/plugin_cache.xml

Er Chrome opdateret til Version 26.0.1410.64 m
http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=da&answer=95414
Avatar billede PolleKolding Mester
18. april 2013 - 19:58 #10
Jeg har afinstalleret flere gange, jeg bruger Revo Uninstaller.

Da fejlen også er efter jeg har hentet et tidligere image med java update 17 kan det være at det er i browseren fejlen ligger.

Ved ikke hvordan jeg skal finde ud af om Java kører rigtigt i chrome. #4 ved ikke hvor jeg skal indtaste about: plugins.

Fejlen viste sig ikke før jeg opdatterede via automatisk opdattering af Java
Avatar billede arne_v Ekspert
18. april 2013 - 20:02 #11
http://www.version2.dk/artikel/nemid-ramt-af-nyt-ddos-angreb-51590

DDoS er nu hverdag for NemID: Nyt angreb trætter Nets

For femte gang på kort tid har NemID-appletten været udsat for DDoS-angreb. Tidskrævende at skulle håndtere nye angreb hele tiden, siger Nets DanID.

NemID blev onsdag aften ramt af endnu et DDoS-angreb, der gjorde det stort set umuligt for danskerne at logge på netbanken eller offentlige hjemmesider.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. april 2013 - 20:05 #12
Sletter din browser data automatisk når den lukkes ned?
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2013 - 20:57 #13
#6 jamen hvis du kan logge dig ind med menid, så er det som arne_v beskiver det. De fleste har problemer med Nemid, også jeg. jeg skal genindlæse login siden igen, hver gang jeg vil bruge nemid.

Jeg satte et billed ind ! Det der står i Chroms adresse felt er det der skal skrives i adressefeltet, klik "Enter".
http://i.imgur.com/vQkyhMp.png

Sådan ser det ud når jeg vil logge ind med Nemid.
http://i.imgur.com/F6h3c60.png
Avatar billede PolleKolding Mester
19. april 2013 - 08:31 #14
Jeg kan forstå, at problemet ikke er hos mig da andre oplever det samme.

Her til morgen virker alt som det skal.

Mange tak for korrespondancen.

Paul
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2013 - 10:31 #15
Du lukker bare selv .
Avatar billede PolleKolding Mester
19. april 2013 - 17:21 #16
tak for alt
Avatar billede arne_v Ekspert
19. april 2013 - 17:27 #17
En anden gang skal jeg nok huske at ignorere dine spoergsmaal.