Avatar billede anjahavehansen Nybegynder
12. juni 2013 - 20:33 Der er 3 kommentarer

Formater mac, samt back up

Hej,

Min macbook pro er efterhånden blevet rigtig langsom, og jeg har besluttet mig for at formatere den, da det forhåbenligt vil rydde ud i alle de ting som ligger på den.

Mit spørgsmål er dog, hvordan backer jeg mine ting op, og hvordan formatere jeg den?
Når jeg skal backe den op, har jeg en ide om at det er lettest at tage de dokumenter og billeder jeg gerne vil beholde, men hvad hvis der er et program som jeg ikke bare lige kan få igen? Kan jeg backe det op på en måde?

Hvordan når jeg skal formatere den, har læst noget om at jeg skal bruge en CD, men mindes bare overhovedet ikke at jeg fik en CD med til den, men det må jeg jo tjekke.
Men er stadig på lidt bar bund :-)
Avatar billede Andershoegh Seniormester
12. juni 2013 - 20:44 #1
Hvis du ikke får en løsning her, vil jeg mener der er gode muligheder for det her

http://www.macnyt.dk/forum/?page=thread&topic=1366974034160020
Avatar billede kris914g1 Nybegynder
12. juni 2013 - 21:25 #2
step 1 åben backup programmet time machine det er det bedste backup program der findes til mac og det er allerede installeret det kræver bare en harddisk eller en usb kommer and på disk plads du kan lave manuel backup af de billeder og programmer som du selv sætter ind på din usb eller x tern harddisk når det er gjort skal du slukke computeren så skal du tænde den igen men holde alt knappen i bund indtil der kommer et billed up af 2 harddisk eller 3 kommer and på om du har bootcampet men så skal du vælge den som hedder gendannelse som så gendanner din mac til fabrik tilstand og så kommer instalation og den formater automatisk håber det hjælper og det er unden disc :=) ellers er jeg bange for at du skal brug disc
Avatar billede kado Nybegynder
13. juni 2013 - 20:17 #3
Allerførst!
Hvilket systemversion bruger du?
Vælg - Æblemenu
vælg - Om denne Mac (øverst)
Her står systemversion.

Så kan vi måske bedre komme med gode råd.

/kado