Avatar billede hudsonium Mester
02. juli 2013 - 15:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Videresendelse SMSer til emailadresse

Hej

De fleste kender nok til, at man kan få videresendt sin email som SMS til mobiltelefonen så man kan læse email overalt (hvis man ikke har smartphone).

Jeg er ude efter noget omvendt, idet det ville lette mit arbejde betragteligt hvis alle indkomne SMSer til min arbejdsmobil blev forwardet til min emailadresse.

Jeg har en Nokia 3720 Classic mobiltelefon og udbyderen på arbejdet er Telmore. Telmore siger at de ikke kender til funktionen men afviser ikke at den findes. IT-afdelingen på mit arbejde siger ca. det samme: "Prøv google".

Jeg tænker, at det da må være teknisk muligt, idet mit Microsoft Lync på arbejds-PCen på en eller anden måde er koblet til telefonen. Lync kan se når jeg taler i telefonen, dvs. måske kan Lync videresende SMSer til en emailadresse. Jeg har bare ikke fundet ud af hvordan.

Forslag modtages gerne - har nogen erfaring med dette?

På forhånd tak, Anders
Avatar billede ptj_11 Forsker
03. juli 2013 - 21:58 #1
Jeg har søgt lidt på dit ønske:
http://www.google.dk/#output=search&sclient=psy-ab&q=sms%20til%20mail%20tdc&oq=&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.48705608,d.Yms&fp=80da4f6732a537c5&biw=1280&bih=845&pf=p&pdl=300
men jeg tror, at du kommer til kort.
Jeg kunne forestille mig, at der opstår dette problem, hvem skal betale for transporten fra sms-systemet til mailafsendelsen?
Som du kan se af linket, så har TDC haft en service, der gjorde det muligt at sende sms´ere til en mailadresse, men den service eksisterer vist ikke mere.
/ptj_11
Avatar billede hudsonium Mester
05. juli 2013 - 09:55 #2
Hej ptj_11

Tak for din indsats. Jeg tror du har ret i, at det ikke rigtig findes - det er nok ikke efterspurgt nok.
Det er iøvrigt klart at der måtte være en udgift for videresendelse af SMS til normal takst, det var jeg indstillet på.

Jeg lukker hermed spørgsmålet, og jeg værdsætter meget at du prøvede at undersøge det :-)

Mvh Anders