Avatar billede torben7913 Juniormester
30. juli 2013 - 20:22 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Netgear CG3000 hvordan aktiveres WPS-funktionen?

Jeg har et Netgear CG3000 modem, jeg fik det tilsendt fra Yousee, da jeg gerne ville bruge WPS-funktionen til en wifi repeater, så jeg kunne dække hele mit hus og aneks med trådløst netværk. Den første medarbejde jeg talte med hos Yousee, sagde at jeg var nødt til at få et nyt modem (Netgear CG3000 ) som havde den funktion, jeg skulle så blot ringe til supporten når modemet var ankommet, så ville de hjælpe mig med at få aktiveret wps-funktionen, jeg har nu fået modemet instaleret og det virker lige så godt som det gamle, men da jeg så bad om hjælp til at få aktiveret WPS-funktionen sagde den medarejder jeg talte med, at han beklagede, at jeg var blevet fejlinformeret. WPS-funktionen kan ikke aktiveres.
Jeg er lidt tvivlende, da Netgear selv har en extender der bruger WPS-funktionen.
Jeg vil derfor gerne høre om der er nogen der ved hvordan man aktiverer WPS-funktionen, eller med sikkerhed kan sige at det er rigtig nok, at funktionen ikke kan aktiveres på Netgear CG3000
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juli 2013 - 21:27 #1
Prøv om du kan bruge side 16 og 17 i dette link her til noget??
http://docs.netgear.com/cg3000/enu/202-10842-01/usermanual.pdf
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juli 2013 - 21:27 #2
Ps kender ikke modemmet ellers.
Avatar billede torben7913 Juniormester
30. juli 2013 - 21:37 #3
Jeg har kigget på det, men jeg synes ikke lige det beskriver noget om aktivering af WPS-funktionen.
Jeg kan gå ind på Netgears hjemmeside:http://192.168.0.1/ med brugernavn Admin og adgangskode pssword, men jeg kan ikke selv finde ud af hvordan det fungerer.
Avatar billede torben7913 Juniormester
30. juli 2013 - 21:37 #4
Der skulle have stået password som adgangskode
Avatar billede HKW Nybegynder
30. juli 2013 - 21:57 #5
Ifølge deres hjemmeside og facebook er funktionen slået permanent fra. Dels fordi de ikke ønsker at yde support på funktionen, og at de anser den for at være et sikkerhedshul.
Avatar billede torben7913 Juniormester
31. juli 2013 - 09:06 #6
Tak HKW , jeg kan ikke lige se om det er en kommentar eller et svar du har skrevet, er det en kommentar, vil det være fint, hvis du lige skriver et svar, så kan jeg lukke spørgsmålet og give dig point, der behøver ikke stå andet end: svar.
Avatar billede torben7913 Juniormester
14. august 2013 - 07:14 #7
Jeg lukker spørgsmålet
Avatar billede degnens Juniormester
23. januar 2015 - 18:35 #8
Det er korrekt at den fysiske knap til aktivering af wps er deaktiveret på routere fra Yousee. Men man kan aktivere den inde på administratorsiden via browseren. Når du er logget ind på admin-siden vælger du siden "Advanced". Derunder findes et menupunkt, som hedder "wps wizard" hvorfra du kan styre og aktivere wps-søgning. Der står ganske vist også, at man kan vælge at bruge den fysiske knap for aktivering, men den virker som sagt ikke, så man må bare vælge "soft"-løsningen, som de kalder aktiveringen fra computeren.
Avatar billede Hr1980 Praktikant
11. juni 2018 - 16:51 #9
Hej jeg tager lige denne op.sidder med samme problem og mit modem er netgear cg3000 og extenderen en asus rp-n12 wireless 300 extender. følger jeres råd men synes ikke det virker
Avatar billede Hr1980 Praktikant
11. juni 2018 - 16:52 #10
hov tror lige det lykkedes mig