Avatar billede AnnKarina Nybegynder
09. september 2013 - 10:21 Der er 17 kommentarer

Eksport af regnskab som csv. - fil

Jeg ønsker at skifte regnskabsprogram fra Summasummarum og skal derfor have eksporteret det eksisterende regnskab som csv. fil, således at det kan oprettes i det nye system.

Jeg kan bare ikke finde denne mulighed nogle steder i Summa. Jeg har Enterprise version 4.

Er der nogen der kan hjælpe?

Mvh
Ann Karina
09. september 2013 - 10:55 #1
Summa Summarum skulle efter sigende gemme alle data i csv-filer. Så en eksport er slet ikke nødvendig.
Avatar billede AnnKarina Nybegynder
09. september 2013 - 11:13 #2
Når jeg tager en sikkerhedskopi gemmer den filen som en bck. og id. fil og ikke csv. Problemet er at jeg skal skifte til et andet program her midt i regnskabsåret og hele det første halvår skal læses ind i det nye regnskab (e-conomics).
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
09. september 2013 - 11:56 #3
Backuppen kan ikke bruges som eksport.
De fleste dele af Summa ligge er csv-filer, men enkelte er du nødt til at gemme i CSV-format. Det gøres fra de enkelte funktioner/rapporter/billeder, som du ønsker eksport af.

Kan du fortælle hvad du ønsker eksporteret. Svar venligst ikke : Det hele.

Med venlig hilsen
Karsten Madsen
AlsIT
Cert. SummaSummarumforhandler
Avatar billede AnnKarina Nybegynder
09. september 2013 - 12:03 #4
UPS - svaret er desværre det hele.....
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
09. september 2013 - 13:01 #5
Jamen, så er der jo kun en vej vist.
Du skal ind alle steder hvor du kan og du skal eksportere alle de til du kan.

Kig efter - "gem i fil"

Her kan du altid gemme i CSVfil
Avatar billede AnnKarina Nybegynder
09. september 2013 - 13:18 #6
Lyder som lidt af en opgave - -det er vist bare om at komme igang.....

Tak for hjælpen :)
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
09. september 2013 - 13:22 #7
Det meste af det er, som erikjuul skriver allerede i csv-filer.
Avatar billede AnnKarina Nybegynder
09. september 2013 - 13:54 #8
Kan disse filer findes et sted centralt på min PC (programfiler eller andet steds), eller skal jeg ind og generere hver enket fil?
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
09. september 2013 - 14:16 #9
De ligger alle i en undermappe til din Summamappe. Du kan se den fulde sti under Filer / Egenskaber for regnskab / Generelt-fanen
Avatar billede AnnKarina Nybegynder
09. september 2013 - 15:56 #10
De filer der ligger der er hovedsageligt .dat filer og .csv filer... Kan jeg konvertere disse .dat filer på en eller anden måde til .csv filer?

(undskyld - -jeg føler mig virkelig "blond" på det her...)
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
09. september 2013 - 19:29 #11
Langt de fleste dat-filer er csv-filer. Du skal bare lave extension om. Nogle data skal du dog udlæse som beskrevet tidligere
Avatar billede AnnKarina Nybegynder
10. september 2013 - 11:20 #12
Tak for alle jeres svar :)
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
10. september 2013 - 12:11 #13
Husk points ;-)
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
30. december 2013 - 12:03 #14
Husk points .....
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
10. juni 2014 - 16:15 #15
Husk points
Avatar billede mr.malmros Juniormester
04. september 2014 - 13:51 #16
Tror at hun har glemt dig, Karsten...
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
04. september 2014 - 16:21 #17
Tror jeg også :(