Avatar billede lineriber Praktikant
16. juni 2014 - 13:52 Der er 1 løsning

VBA der åbner filer i sharepoint folder

Hej eksperter

Jeg har brug for at loope igennem alle xlsm filer i en specificeret folder på vores sharepoint site.

Jeg har skrevet nedenstående VBA kode som virker fint når der er tale om en folder på min egen PC. Men så snart jeg prøver at udskifte stien til en sti til vores sharepoint site, så går det galt - koden finder simpelthen ikke nogen filer i folderen!

stien til sharepoint sitet er ser ud ala nedenstående:
"https://workspace-swp.xxxxx.firma.net/afdeling/10007/BA/BA/Development cost/14/ProjectBudget/Test folder/"

Jeg har søgt rundt på nettet for at finde en løsning, og er stødt på flere steder hvor der står at DIR ikke lader til at virke på et URL. Jeg ved ikke om det er det der er problemet, summa summarum er i hvert fald at jeg har brug for hjælp til at lave en kode der virker på en sharepoint folder.

Sub OpenSharepointFiles()

Dim Filename As String
Dim FolderPath As String
Dim wkbPCT As Workbook
Dim wkbZACT As Workbook

Set wkbZACT = ActiveWorkbook

FolderPath = "C:\Users\riber00l\Desktop\Test folder\"
Filename = Dir(FolderPath & "*.xlsm")

'Loop through files in folder
Do While Filename <> ""
    Set wkbPCT = Workbooks.Open(FolderPath & Filename)

'......

        Filename = Dir
    Loop

MsgBox ("Done")

End Sub

Mh
Line
Avatar billede lineriber Praktikant
22. juli 2014 - 14:47 #1
Lukket pga manglende svar