1 / 13
De sociale tjenester fylder mere og mere i vores liv på internettet, og vi ser flere og flere virksomheder begynde at betragte de sociale tjenester som noget, der kan have betydning for deres forretning.
Der findes imidlertid ikke rigtigt nogen best practice på området, og derfor er det svært at afgøre præcist, hvad der virker og ikke virker.
Klik videre og se 12 gratis værktøjer, der kan hjælpe dig til at øge din privacy, men samtidig gøre dig mere synlig.
Skrevet i samarbejde med Computerworld News Service/Jeff Vance
2 / 13
Med Scrambls kan du kryptere dine meddelelser på de sociale tjenester, og du kan selv afgøre, hvem præcist, der må læse dem.
Alle andre vil blot se en række tilfældige tal.
Man kan også bruge Scrambl til at definere en udløbsdato på de meddelelser, som man oploader, så de ikke vil forfølge en i årevis.
Skrevet i samarbejde med Computerworld News Service/Jeff Vance
3 / 13
Det er ikke lang tid siden, at det kun var større virksomheder, der havde råd til at køre markeds-analyser
Sådan er det ikke længere. I dag kan alle komme i gang med markedsanalyser, og hashtrackning er et af de tilgængelige værktøjer.
Med dette værktøj kan du tracke dit output på de sociale tjenester og få en ide om, hvordan du når bredere ud.
Hvis du eksempelvis tweeter fra et arrangement, kan du finde ud af det nøjagtige hashtag for arrangement, så du rammer renere.
Skrevet i samarbejde med Computerworld News Service/Jeff Vance
4 / 13
Her kan du samle feed fra en række forskellige sociale tjenester. Nimble arbejder desuden i retning af at integrere med tredje-parts værktøjer som eksempelvis MailChimp, der er en email-marketing-platform.
Nimble ser ud til at bevæge sig i retning af at blive et værktøj til social CRM og salg, da det blandt andet kan tracke salgs-leads og handler.
Skrevet i samarbejde med Computerworld News Service/Jeff Vance
5 / 13
Analyseværktøj til Facebook. Se hvor trafikken kommer fra og få en ide om, hvordan du forbedrer den, og hvilken retning, du skal gå.
Skrevet i samarbejde med Computerworld News Service/Jeff Vance
6 / 13
Hvis du gentager de samme handlinger igen og igen på de sociale medier - som for eksempel altid at loade mobilfotos på Facebook eller takke folk for at followe dig - kan IFTTT måske være en nyttig hjælp.
IFTTT står for 'If This, Then That.' Her kan du oprette automatiske handlinger. Du kan også kopiere andres automatiske handlinger.
Du kan for eksempel oprette en funktion, hvor du automatisk siger tak til alle, der nævner dig på Twitter eller videresender en af dine tweets.
Du kan også eksempelvis få tilsendt en vejrudsigt hver morgen eller lignende.
Skrevet i samarbejde med Computerworld News Service/Jeff Vance
7 / 13
Med dette værktøj kan du bestille email-alerts, så du bliver varslet hver gang, der dukker nyheder op på nettet om eksempelvis dit brand, din virksomhed, din CEO, din marketing-kampagne, nyheder og meget andet.
Du kan selvfølgelig også vælge at følge dine konkurrenter og alle mulige andre.
Skrevet i samarbejde med Computerworld News Service/Jeff Vance
8 / 13
Med SiteTrail kan man følge sine konkurrenters aktiviteter på de sociale medier.
Med værktøjet kan man trawle internettet for at finde så mange data som muligt om udvalgte sites og domæner.
SiteTrail udarbejder dernæst en slags rapport om de pågældende sites.
Skrevet i samarbejde med Computerworld News Service/Jeff Vance
9 / 13
PrivacyScore er en browser-plugin, der måler privacy-niveauet i apps, websites og lignende.
Man taster blot navnet ind på et site, hvorefter PrivacyScore kommer med sin måling af, hvordan sitet behandler dine personlige data og dine handlinger på sitet.
Man finder også en liste over de sites, der er henholdvis bedst og dårligt netop nu.
Skrevet i samarbejde med Computerworld News Service/Jeff Vance
10 / 13
Selskabet bag Crowdbooster lover, at værktøjet kan levere en "handlingsplan i stedet for blot en informationsstrøm."
På sitet kan du analysere, hvordan tweets og posts præsterer. Det hele bliver præsenteret på en interaktiv graf, så du hurtigt kan få et overblik over, hvad der virker, og hvad der ikke virker.
Skrevet i samarbejde med Computerworld News Service/Jeff Vance
11 / 13
Her får du en gratis søgemaskine til hashtags. Du skal bare indtaste hashtagget og resultatet dukker straks op.
Skrevet i samarbejde med Computerworld News Service/Jeff Vance
12 / 13
Med Hootsuite har du mulighed for at køre feeds fra mange sociale tjenester sammen i et samlet overblik-billede.
Hootsuite understøtter for tiden ikke Google+.
Begge tjenester giver dig et hurtigt overblik over, hvad der sker på mange forskellige sociale tjenester, og du kan selv oprette særlige grupper og tracke og analysere.
Skrevet i samarbejde med Computerworld News Service/Jeff Vance
13 / 13
Mange mennesker begynder ofte at tweete som gale, når et stort arrangement løber af stablen: For eksempel en stor konference, en stor præsentation eller lignende.
Det er noget, man som follower godt kan blive træt af - især hvis der kommer mange enslydende tweets om det samme.
Med Muuter kan du midlertidigt un-followe tweetere, som lige bliver en tand for 'noisy.'
Skrevet i samarbejde med Computerworld News Service/Jeff Vance