Læs også:
Guide: Bliv effektiv med tablet-pc'er og smartphones
En del virksomheder er allerede godt i gang med at udforske mulighederne med tablet-pc'er som en ny formfaktor til virksomhedens medarbejdere.
Men der er mindst lige så mange for hvem tablets lige så godt kunne være noget, doktoren donerer.
Ifølge en ny rapport fra Gartner rummer netop denne type enheder imidlertid så mange muligheder, at det ikke giver den store mening at vente med investeringerne.
Samtidig advarer analytiker David Willis dog om, at implementeringen af tablet-pc'er kræver nye policies og evner hos forretningen.
"CIO'er er fast besluttede på ikke at begå den samme fejl, som de begik med smartphones, der i starten ofte blev afskrevet som dyrt og ligegyldigt legetøj eller omkostningstunge status-symboler - hvilket ofte gav plads til de opfindsomme ledere, der så den konkurrencemæssige fordel, som mobil-applikationer kunne give dem".
Gartner forventer, at der alene i 2011 vil blive solgt 69 millioner tablet-pc'er på verdensplan. En stadig større del af dem vil finde vej til de professionelle brugere.
"iPad og den store bølge af tablet-pc'er har sat gang i fantasien hos forretningsledere," skriver Gartner og tilføjer:
"For forbrugeren bragte iPad en afslappet men rig oplevelse ind i stuen, på toget eller i køen i banken. Næste skridt er, at it-organisationer finder nye steder, hvor tablet-pc'er leverer informationer og medier på nye måder."
Læs også:
Guide: Bliv effektiv med tablet-pc'er og smartphones